Astra 1 - Freq 12722 GHz niet te ontvangen
#1
Ik heb problemen met de satelliet antenne op m'n motorhome.
Daar staat een 60 cm automatische schotel op. Ik hoef binnen enkel de satelliet te kiezen en meneer draait en keert die schotel tot hij de satelliet in kwestie gevonden heeft. Er is geen manuele bediening mogelijk.
Nu is er een probleem met ASTRA 1 (19,2). Hij vindt meestal wel de satelliet maar kan de Vlaamse zenders bij TV Vlaanderen niet ontvangen. Al die zenders liggen in het frequentiegebied 12722 GHz en laat nu net deze frequentie, samen met twee andere (12324 GHz & 12343 GHz), zijn die meneer niet wil ontvangen.
Alle andere frequenties worden daarentegen wél ontvangen (niveau 78%). Bij 12722 GHz heb ik nog 38% ontvangst.
Ik heb ook ondervonden dat het oplichten van de arm waar de LNB op zit soms een beetje helpt maar niet altijd.
Met Astra 23.5 geen problemen.

Mijn vragen;
Wat zou de oorzaak kunnen zijn (ontvanger is SAT801 van M7) ?
Hoe te verhelpen ?
Hoe moet de LNB uitgelijnd zijn t.o.v. de schotel ?

Alle goede raad is welkom.
JP
Antwoord
#2
Vrees dat het aan het systeem zelf ligt die op je dak staat van de motorhome of caravan,
Lees er veel problemen over op het internet doordat beide freq minder sterk zijn dan de rest.
Ook is 60 cm nipt voor die freq.
Antwoord
#3
(15-05-2014, 18:41)natte schreef:
(14-05-2014, 22:12)Jean Pierre schreef: Ik heb problemen met de satelliet antenne op m'n motorhome.
Daar staat een 60 cm automatische schotel op. Ik hoef binnen enkel de satelliet te kiezen en meneer draait en keert die schotel tot hij de satelliet in kwestie gevonden heeft. Er is geen manuele bediening mogelijk.
Nu is er een probleem met ASTRA 1 (19,2). Hij vindt meestal wel de satelliet maar kan de Vlaamse zenders bij TV Vlaanderen niet ontvangen. Al die zenders liggen in het frequentiegebied 12722 GHz en laat nu net deze frequentie, samen met twee andere (12324 GHz & 12343 GHz), zijn die meneer niet wil ontvangen.
Alle andere frequenties worden daarentegen wél ontvangen (niveau 78%). Bij 12722 GHz heb ik nog 38% ontvangst.
Ik heb ook ondervonden dat het oplichten van de arm waar de LNB op zit soms een beetje helpt maar niet altijd.
Met Astra 23.5 geen problemen.

Mijn vragen;
Wat zou de oorzaak kunnen zijn (ontvanger is SAT801 van M7) ?
Hoe te verhelpen ?
Hoe moet de LNB uitgelijnd zijn t.o.v. de schotel ?

Alle goede raad is welkom.
JP
uw probleem is heel simpel. de vlaamse zenders zijn niet meer te ontvangen op de astra 1 maar staan allen op de astra 23,5 raadpleeg hiervoor tvvlaanderen klantenservice op hun website

Foute info natte dat je geeft,
Dr Vlaamse zenders zitten wel degelijk op de 19.2 oost.
Vier,vijf,2be zitten op 19.2 en een,ketnet-op12,VTM zitten met hun SD versie nog op 19.2
Ketnet-op12 zit ook op 23.5 dus weer dubbel.
En eurosport2 zit ook op die transponder op de 19.2 van de Vlaamse transponder en RTBF zenders en de Waalse RTL zenders ook.
Beetje opletten he natte Wink
Antwoord
#4
Ketnet zend nog uit op 19.2,gisteren nog gecheckt Wink
Ze kunnen weer tijdje dubbele zenders aanbieden zo Sad
Ze zouden beter vier en vijf en 2be in HD aanbieden.
Antwoord
#5
Binnenkort nieuwe ontvanger,maar we gaan offtopic en helpt niks voor de topicstarter.
Antwoord
#6
geen probleem dus als je een deftige obtvanger hebt en deftige schotel.
Antwoord
#7
ook even melden dat de sterkte van de satelliet met 2% gedaald is wat dus voor kleine schotels problemen kan geven Huh
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)