veilig op het internet
#11
Internet Explorer niet gebruiken zonder noodpatch

Microsoft heeft een noodpatch uitgebracht voor een lek in zijn browser Internet Explorer. Hackers proberen al misbruik te maken van de kwetsbaarheid die door het lek ontstaat.

Het lek heeft te maken met de manier waarop IE objecten opslaat in het geheugen. Objecten zijn zo te manipuleren dat daardoor een het geheugen corrupt raakt, waardoor de aanvaller code van eigen makelij ten uitvoer kan brengen. Gebruikers van Internet Explorer kunnen zo'n gemanipuleerd object binnenkrijgen bij het bezoeken van website of het openen van speciaal geconstrueerde e-mails in HTML-formaat.

Alle versies van Internet Explorer op de desktop zijn kwetsbaar. De servervarianten lijden ook aan het euvel, maar omdat de browser daar aan beperkingen onderhevig is, kan een aanvaller er op servers minder minder mee.

Vanwege de risico's op besmetting is het raadzaam om te controleren of de patch van bulletin MS15-093 al is aangebracht voordat men met Internet Explorer gaat internetten. Via het beveiligingsbulletin of Windows Update is bijwerken van de browser ook te forceren.
Antwoord
#12
Ik heb Die W10 er al 2 maal opgezet omdat ik eerst niet goed wegwijs kon met die edge,nu werk ik terug met W10 onder ie11.Zonder problemen ik heb die dus van W10 W8-W8.1-W10 gezet.En zolang die goed gaat blijf ik werken met ie11,deze week komt iemand om edge uit te leggen en kan ik misschien daar mee werken.
Antwoord
#13
edge komt hier niet binnen op mijne Win10,
gebruik Firefox,meer tevreden van dan al die windows brol die enkel hun dingen ondersteunen in hun browsers.
Antwoord
#14
(19-08-2015, 20:05)master-magic schreef: edge komt hier niet binnen op mijne Win10,
gebruik Firefox,meer tevreden van dan al die windows brol die enkel hun dingen ondersteunen in hun browsers.

Ik ben die andere browsers niet gewoon,en buiten die enkele keren dat hij even uitvalt voor enkele sec. is dit niet echt een euvel.Want dit is ook geen dagelijks fenomeen.Ik gebruik een pc.Al zolang vanaf het internet hier in België aanwezig is.Ik zou niet eens weten van waneer.Van toen af heb ik al ie gebruikt en niets anders.deze week komt nu een maat voor die W10 uit te leggen en misschien ook te werken met edge.En anders blijf ik gewoon werken met die ie11.
Antwoord
#15
(19-08-2015, 21:20)Dimira schreef:
(19-08-2015, 20:05)master-magic schreef: edge komt hier niet binnen op mijne Win10,
gebruik Firefox,meer tevreden van dan al die windows brol die enkel hun dingen ondersteunen in hun browsers.

Ik ben die andere browsers niet gewoon,en buiten die enkele keren dat hij even uitvalt voor enkele sec. is dit niet echt een euvel.Want dit is ook geen dagelijks fenomeen.Ik gebruik een pc.Al zolang vanaf het internet hier in België aanwezig is.Ik zou niet eens weten van waneer.Van toen af heb ik al ie gebruikt en niets anders.deze week komt nu een maat voor die W10 uit te leggen en misschien ook te werken met edge.En anders blijf ik gewoon werken met die ie11.

Probeer het eens een week een andere browser,
Edge staat nog niet op punt.
Antwoord
#16
Als je Wi0 installeerd heb je die edge automatisch ook?Bij mij toch,anders zie je maar eens bij je apps.Het kan zijn omdat ik ie heb dat die app er niet in zit bij jullie,maar dit betwijfel ik.
Antwoord
#17
(22-08-2015, 20:55)natte schreef: Gebruik dan Chrome heb je mooie

Als je niets anders als die ie gewoon bent,dan werk je toch daar liever mee?Jij gebruikt toch ook liever je eigen browser,en een ander ook?
Antwoord
#18
Microsoft verplicht IE11 voor Windows 7 en 8.1

Gebruikers van Internet Explorer op Windows 7 en Windows 8.1 zullen vanaf 12 januari 2016 op IE11 moeten zijn overgestapt, anders zullen ze geen beveiligingsupdates of technische ondersteuning meer ontvangen. Dat heeft Microsoft nogmaals herhaald. Vorig jaar augustus liet de softwaregigant al weten dat het de ondersteuning van oude IE-versies zou gaan stoppen.
De maatregel heeft volgens de softwaregigant voor zowel gebruikers als webontwikkelaars voordelen. Oudere IE-versies ondersteunen niet altijd nieuwe webstandaarden, wat lastig is bij het ontwikkelen van nieuwe websites en web-apps. Voor bedrijven die van Internet Explorer afhankelijk zijn en op Windows 10 zijn overgestapt biedt Microsoft Internet Explorer 11 met Enterprise Mode. Microsoft Edge is de standaardbrowser in Windows 10, maar veel bedrijven werken met applicaties en technologieën die specifiek voor IE zijn ontwikkeld.
Deze bedrijven kunnen in Windows 10 ervoor kiezen om het personeel standaard met Edge te laten surfen, maar dat intranet-sites of legacy bedrijfssites alleen in IE11 worden geopend. Deze websites kunnen via een feature genaamd 'Enterprise Mode Site List' worden opgegeven. "Hoewel we hopen dat systeembeheerders snel op moderne webstandaarden en Microsoft Edge kunnen overstappen, zullen we de overgang vergemakkelijken via IE11 en de Enterprise Mode Site List", aldus Deen King-Smith, programmamanager Microsoft Edge.
Antwoord
#19
Opgelet Copycatvirus vervangt uw internetbrowser

Gebruikt u Google Chrome? Dan moet u oppassen. Hackers hebben een nieuwe manier gevonden om uw computer aan te vallen. In plaats van uw internetbrowser te viseren, proberen de hackers u nu gewoon een virus te laten downloaden dat er exact hetzelfde uitziet als Google Chrome. In sommige gevallen worden zelfs al geïnstalleerde versies volledig vervangen door het virus eFast.
Het virus eFast ziet er exact hetzelfde uit als Google Chrome, meldt de computerveiligheidsblog Malwarebytes. Om er zeker van te zijn dat u het virus zal openen, stelt eFast zichzelf automatisch in als standaard browser. “Het is bijna onmogelijk om onderscheid te maken tussen de browser en het virus”, luidt het. “Omdat eFast gebaseerd is op dezelfde programmeertaal, aanvaardt het ook dezelfde commando’s in de adresbalk.”

Het gevaar

Het komt erop neer dat elke link die u opent, via het virus zal gaan. Niet alleen vervangt eFast advertenties met eigen reclameboodschappen, maar het gaat ook pop-upvensters verbergen. Handig, denkt u? Niet echt als u weet dat de ‘copycat’ ook al uw surfgewoonten bijhoudt, al uw paswoord- en logingegevens verzamelt en die dan vervolgens doorstuurt naar de hacker in kwestie. En vanaf dan kan die ermee doen wat hij of zij wil.

Naast eFast bestaan er ook nog enkele soortgelijke virussen als ‘BoBrowser’, ‘Tortuga’ en ‘Unico’, die allemaal ongeveer dezelfde schade toebrengen.

Hoe verwijderen?

Het virus is gelukkig makkelijk van je computer te verwijderen. Dat doe je via het Configuratiescherm van Windows. Vervolgens ga je naar “Programma’s” > “Standaardprogramma’s” > “Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen”. Daar kan je eFast dan verwijderen.

Daarna voer je best nog een extra virusscan uit om te zien of alles opnieuw veilig is.
Antwoord
#20
Patch Adobe Flash zo snel mogelijk

Adobe stuurt een noodpatch uit voor een nieuw lek in Flash dat momenteel wordt gebruikt om computers te hacken. Gebruikers updaten hun software best zo snel mogelijk uit.

Het lek, dat werd ontdekt door de IT securityafdeling van Huawei, treft gebruikers van Flash op zowel Windows, OS X, Linux als Chrome OS. Normaal stuurt Adobe pas op de derde dinsdag van de maand een patch uit, maar in dit geval besluit het niet te wachten.

Hoe wijdverspreid het lek in de websoftware zit is niet bekend maar Adobe spreekt van 'beperkte gerichte aanvallen'. Met het lek kunnen hackers code op de computer van het slachtoffer uitvoeren, waardoor de machine valt over te nemen.

Wie twijfelt of zijn of haar versie up-to-date is: Op Windows ben je veilig vanaf versie 20.0.0.267, voor Mac is dat 18.0.0.324. 20.0.0.267 op Google Chrome en 20.0.0.267 voor Edge of IE11 op Windows 10. 20.0.0.267 voor IE10 en 11 op Windows 8 en 11.2.202.559 op Linux.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)