play sport ipv sporting telenet
#1
Telenet lanceert maandag zijn nieuw sportaanbod, dat voortaan Play Sports zal heten. Het voetbalaanbod is -voorlopig toch- kleiner geworden, maar Telenet compenseert dat met meer andere sporten.
Dat is donderdag bekendgemaakt. Met veldrijden heeft de Mechelse kabelaar er alvast een belangrijke troef bij.
Voor liefhebbers van het Italiaanse en Franse voetbal is er slecht nieuws. De rechten voor die competities is Telenet kwijt aan Eleven Sports Network van Andrea Radrizzani, dat in België twee nieuwe zenders lanceert. De Italiaan kocht eerder al de rechten van het Belgische eerste klassevoetbal om ze vervolgens door te verkopen aan Telenet, Proximus en Voo.
In Play Sports zitten wel nog de Belgische voetbalcompetitie en het beste van de Beker, de Engelse Premier League, de Duitse Bundesliga, de Nederlandse Eredivisie, de Europa League en de kwalificatiewedstrijden voor Euro 2016. Telenet onderhandelt nog om de zenders van Eleven, dus met onder meer Italiaans en Frans voetbal, aan te bieden. Concurrent Proximus heeft de twee nieuwe zenders al zeker in zijn aanbod.
Meer dan vroeger zet Telenet in op andere sporten. Veldrijden is daar één van de belangrijkste van. Telenet zal de UCI Wereldbeker, de Superprestige en enkele andere koersen uitzenden. Daarvoor moet zelfs geen Play Sports abonnement gekocht worden, want alle Telenet-klanten krijgen die wedstrijden gratis te zien.
Wie geen klant is bij Telenet, moet het stellen met een selectie veldritten die nog op de VRT uitgezonden zullen worden. Het gaat om de bpost bank trofee (waarvan de VRT nog de rechtenhouder is), drie ritten van de Superprestige en twee van de wereldbeker. De Superprestige zat tot nu toe bij Vier, maar die zender bouwt zijn sportaanbod af.
Het akkoord met de VRT geldt voor vijf jaar. De openbare omroep staat in voor de productie en levert ook de commentaarstemmen voor alle veldritten die Telenet zal uitzenden. Na de live-uitzendingen kan de VRT ook over de beelden beschikken voor samenvattingen en in principe mag de VRT de hele rit zelfs nog in uitgesteld relay uitzenden, luidt het.
Play Sports bevat onder meer ook wedstrijden uit de hoogste divisies van het Belgische basketbal, volleybal en hockey. Ook motorsport en golf blijven in het pakket. Telenet zet het sportabonnement in de markt voor 16,45 euro, 21,95 euro of 27,45 euro, afhankelijk van hoeveel andere producten (internet, tv of vaste lijn) men afneemt. Een dagpas kost 9,95 euro. Nu telt Telenet zowat 200.000 klanten voor zijn sportpakket, maar het is duidelijk de ambitie dat fors op te trekken.
Telenet verbreedt niet alleen het aanbod, het is ook de bedoeling de supporter meer beleving te geven. Peper en zout bij de uitzendingen moet komen van gasten als Jan Mulder, Nigel Williams en Henk Spaan. Maar Telenet gaat ook experimenteren bij een voetbaltopper zoals Club Brugge-Anderlecht met uitzending op drie kanalen: het eerste met de normale commentaarstem, het tweede met commentaar van een supporter van Club en het derde met de stem van een Anderlecht-supporter.
In het veldrijden organiseert Telenet een trofee voor de fans, die de crossen op het circuit zelf zullen kunnen rijden. Telenet vraagt de deelnemers daarbij van wie ze fan zijn en noteert hun tijden. Over vijf crossen zal vervolgens de gemiddelde tijd van de fans genoteerd worden. Na de sluitingscross wordt dan een trofee uitgedeeld aan de winnaar.

Bron: De Standaard
Antwoord
#2
Ja, veel geld weggegooid om een campagne te lanceren waar het aanbod povertjes is.

Het voetbalaanbod wordt beperkter en om dit te verbloemen bieden ze sporten aan die duidelijk minder geld kosten.

En de ambitie om het aantal klanten fors op te trekken - niet met dit aanbod.
Antwoord
#3
(17-07-2015, 22:55)natte schreef: en ik moet hier 26euro voor betalen schande

opzeggen hé Wink
na 6 maanden kan je het kosteloos heb ik ergens gelezen, of ging dat over iets anders bij telenet.
op den duur met al hun verschillende dingen sla je alles door elkaar.
Antwoord
#4
(17-07-2015, 10:57)HaveHave2222 schreef: Ja, veel geld weggegooid om een campagne te lanceren waar het aanbod povertjes is.

Het voetbalaanbod wordt beperkter en om dit te verbloemen bieden ze sporten aan die duidelijk minder geld kosten.

En de ambitie om het aantal klanten fors op te trekken - niet met dit aanbod.

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen goesting om te doen en te nemen wat hij wil.Maar ik dacht dat die prijzen het zelfde waren gebleven?Ik ben hier ook niet echt tevreden mee,want ik heb het al eens gezegd dat het buitenlands voetbal me geen moer scheelt.Ik zie liever enkenkel het Belgisch,en als ze er dan al andere sporten mochten bij plaatsen mocht dit poker zijn i.p.v. veldrijden.
Antwoord
#5
Vind het spijtig dat het italiaanse voetbal verdwijnd, zie trouwens ook nergens meer de spaanse competitie staan(al zag ik daar niet naar).
Antwoord
#6
Het is nog niet 100% zeker dat het weg is.

Telenet onderhandelt nog steeds met Eleven Sports.

Maar onderhandelen met Telenet - dat is niet hun sterkste kant.

Zelfde verhaal trouwens voor de Spaanse voetbalwedstrijden.
Antwoord
#7
(18-07-2015, 10:49)natte schreef:
(18-07-2015, 04:03)master-magic schreef:
(17-07-2015, 22:55)natte schreef: en ik moet hier 26euro voor betalen schande

opzeggen hé Wink
na 6 maanden kan je het kosteloos heb ik ergens gelezen, of ging dat over iets anders bij telenet.
op den duur met al hun verschillende dingen sla je alles door elkaar.

heb nooit gepakt wel all foot proximus tv en bij de goei deze keer mag ook eens

Ja,je zit in feite voor het voetbal altijd beter bij proximus, zolang telenet vertikt afzonderlijke paketten te maken.Dit heb ik hen al duidelijk gemaakt.Ze zullen het eerst moeten ondervinden denk ik.Ook iedereen is zoals ik niet gediend met een volledig pakket voetbal en zou liever enkel zich willen abonneren op de wedstrijden van de eerste klasse.Ik vraag mij af waarom dat zo moeilijk is bij telenet en niet bij proximus.
Antwoord
#8
(18-07-2015, 13:19)natte schreef: telenet volgt geduld

gij peist da,
de jupiler leauge van belgie blijft bij play sport van telnet,
da is net hun paradepaardje
Antwoord
#9
(18-07-2015, 10:54)natte schreef: sporting telenet boelen buiten just goed met hun t€l€n€t ze nemen onze zenders af verhogen prijzen en denken dat wij idioten kiekens zijn

Ik betaal bij sporting vergekeken bij proximus veel minder.Als je maar 17€ betaalt voor voetbal uit allerlei competeties is dit niet veel.Als jij zo veel moet betalen komt dit door je zelf omdat je waarschijnlijk met zoveel operators zit,zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Antwoord
#10
wat heeft proximus te zien met play sport,
niks,daarom hou het bij telenet,
je kan niet vergelijken ook,
het aanbod is niet hetzelfde bij beide operators.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)