Virgin Media lanceert V6, nieuwe decoder voor Liberty Global
#21
Hmm, heb hier mijn twijfels over.
Dat ze die box gaan gebruiken, dat geloof ik nog wel.
Maar volgens mij is die box een soort universeel toestel, ook geschikt voor IPTV en dergelijke.
Maar op Telenets netwerk (kabel in het algemeen) is het niet interessant om zeoveel mogelijk mensen naar straming te lokken.
Maar Virgin heeft bijv. ook IPTV via xSDL in het VK, waar ze geen kabel kunnen aanbieden.
Indien ze veel willen streamen gaan ze toch echt wel bandbreedte moeten vrijmaken.
Dan lijkt het mij dat ze analoog moeten schrappen.
Antwoord
#22
(06-12-2016, 00:03)boulder schreef: Hmm, heb hier mijn twijfels over.
Dat ze die box gaan gebruiken, dat geloof ik nog wel.
Maar volgens mij is die box een soort universeel toestel, ook geschikt voor IPTV en dergelijke.
Maar op Telenets netwerk (kabel in het algemeen) is het niet interessant om zeoveel mogelijk mensen naar straming te lokken.
Maar Virgin heeft bijv. ook IPTV via xSDL in het VK, waar ze geen kabel kunnen aanbieden.
Indien ze veel willen streamen gaan ze toch echt wel bandbreedte moeten vrijmaken.
Dan lijkt het mij dat ze analoog moeten schrappen.

Er gaan geruchten rond dat dit ook tegen eind 2017 zou zijn,al heeft telenet nog niks bevestigd en kunnen de mensen die het berichten niet bewijzen met officielle berichten dan"heb de info van een installateur"
Antwoord
#23
Zou kunnen, natuurlijk.
Maar dan gaan ze dat toch stilletjesaan moeten beginnen bekend maken, zeker?
Zo'n wijziging is veel drastischer dan bijv. een generatie decoders uit dienst nemen, en moeten ze dus lange tijd op voorhand aankondigen.
Als ze dat eind 2017 van plan zijn, dan is 1 jaar een goede termijn, dus dat is bijna zover.

Maar geruchten, tja, we weten hoe dat was in het verleden.
"Analoog gaat afgeschaft worden", er was zo'n verkoper van DVB-T setjes die dat zeker 1,5 jaar gebruikte als verkoopsargument.
Maar het ging enkel over de analoge ether zenders.

Maar dan nog, hee.
Streaming blijft een onefficiënte manier om de kabel te gebruiken.
Antwoord
#24
(06-12-2016, 08:36)boulder schreef: Zou kunnen, natuurlijk.
Maar dan gaan ze dat toch stilletjesaan moeten beginnen bekend maken, zeker?
Zo'n wijziging is veel drastischer dan bijv. een generatie decoders uit dienst nemen, en moeten ze dus lange tijd op voorhand aankondigen.
Als ze dat eind 2017 van plan zijn, dan is 1 jaar een goede termijn, dus dat is bijna zover.

Maar geruchten, tja, we weten hoe dat was in het verleden.
"Analoog gaat afgeschaft worden", er was zo'n verkoper van DVB-T setjes die dat zeker 1,5 jaar gebruikte als verkoopsargument.
Maar het ging enkel over de analoge ether zenders.

Maar dan nog, hee.
Streaming blijft een onefficiënte manier om de kabel te gebruiken.

En toch zal het zo gaan op Termijn heb ik vernomen van de mannen van infrax , een combinatie van beide met dezelfde ontvanger .
Antwoord
#25
(06-12-2016, 21:36)natte schreef:
(06-12-2016, 08:36)boulder schreef: Zou kunnen, natuurlijk.
Maar dan gaan ze dat toch stilletjesaan moeten beginnen bekend maken, zeker?
Zo'n wijziging is veel drastischer dan bijv. een generatie decoders uit dienst nemen, en moeten ze dus lange tijd op voorhand aankondigen.
Als ze dat eind 2017 van plan zijn, dan is 1 jaar een goede termijn, dus dat is bijna zover.

Maar geruchten, tja, we weten hoe dat was in het verleden.
"Analoog gaat afgeschaft worden", er was zo'n verkoper van DVB-T setjes die dat zeker 1,5 jaar gebruikte als verkoopsargument.
Maar het ging enkel over de analoge ether zenders.

Maar dan nog, hee.
Streaming blijft een onefficiënte manier om de kabel te gebruiken.

Zeer efficiënt bedoel je en wat een beeld woooooooooow

Kabel gaat die belasting niet aankunnen als iedereen via iptv gaat kijken via kabel omdat alles gedeeld word op 1 node in een buurt.
Zal nog problemen geven.
Antwoord
#26
(06-12-2016, 21:37)natte schreef:
(06-12-2016, 21:30)chukky2 schreef:
(06-12-2016, 08:36)boulder schreef: Zou kunnen, natuurlijk.
Maar dan gaan ze dat toch stilletjesaan moeten beginnen bekend maken, zeker?
Zo'n wijziging is veel drastischer dan bijv. een generatie decoders uit dienst nemen, en moeten ze dus lange tijd op voorhand aankondigen.
Als ze dat eind 2017 van plan zijn, dan is 1 jaar een goede termijn, dus dat is bijna zover.

Maar geruchten, tja, we weten hoe dat was in het verleden.
"Analoog gaat afgeschaft worden", er was zo'n verkoper van DVB-T setjes die dat zeker 1,5 jaar gebruikte als verkoopsargument.
Maar het ging enkel over de analoge ether zenders.

Maar dan nog, hee.
Streaming blijft een onefficiënte manier om de kabel te gebruiken.

En toch zal het zo gaan op Termijn heb ik vernomen van de mannen van infrax , een combinatie van beide met dezelfde ontvanger .
Chuckky gelijk iptv gaat winnen van alles

Gaan wij niet meer meemaken via telenet Wink
Antwoord
#27
(06-12-2016, 23:02)master-magic schreef:
(06-12-2016, 21:36)natte schreef:
(06-12-2016, 08:36)boulder schreef: Zou kunnen, natuurlijk.
Maar dan gaan ze dat toch stilletjesaan moeten beginnen bekend maken, zeker?
Zo'n wijziging is veel drastischer dan bijv. een generatie decoders uit dienst nemen, en moeten ze dus lange tijd op voorhand aankondigen.
Als ze dat eind 2017 van plan zijn, dan is 1 jaar een goede termijn, dus dat is bijna zover.

Maar geruchten, tja, we weten hoe dat was in het verleden.
"Analoog gaat afgeschaft worden", er was zo'n verkoper van DVB-T setjes die dat zeker 1,5 jaar gebruikte als verkoopsargument.
Maar het ging enkel over de analoge ether zenders.

Maar dan nog, hee.
Streaming blijft een onefficiënte manier om de kabel te gebruiken.

Zeer efficiënt bedoel je en wat een beeld woooooooooow

Kabel gaat die belasting niet aankunnen als iedereen via iptv gaat kijken via kabel omdat alles gedeeld word op 1 node in een buurt.
Zal nog problemen geven.

Vandaar de nieuwe netwerf he vriend , nieuwe technieken enz..., je coax kabel in huis is niet meer nodig ,utp kabel of WiFi vanaf je decoder of tv . Je krijgt 10 bakken bier van mij als het niet zo gaat zijn ;-)
Antwoord
#28
Die UTP kabel vanaf je decoder, dat maakt toch helemaal niets uit qua bandbreedte?
Antwoord
#29
(07-12-2016, 08:28)natte schreef:
(06-12-2016, 23:50)chukky2 schreef:
(06-12-2016, 23:02)master-magic schreef:
(06-12-2016, 21:36)natte schreef:
(06-12-2016, 08:36)boulder schreef: Zou kunnen, natuurlijk.
Maar dan gaan ze dat toch stilletjesaan moeten beginnen bekend maken, zeker?
Zo'n wijziging is veel drastischer dan bijv. een generatie decoders uit dienst nemen, en moeten ze dus lange tijd op voorhand aankondigen.
Als ze dat eind 2017 van plan zijn, dan is 1 jaar een goede termijn, dus dat is bijna zover.

Maar geruchten, tja, we weten hoe dat was in het verleden.
"Analoog gaat afgeschaft worden", er was zo'n verkoper van DVB-T setjes die dat zeker 1,5 jaar gebruikte als verkoopsargument.
Maar het ging enkel over de analoge ether zenders.

Maar dan nog, hee.
Streaming blijft een onefficiënte manier om de kabel te gebruiken.

Zeer efficiënt bedoel je en wat een beeld woooooooooow

Kabel gaat die belasting niet aankunnen als iedereen via iptv gaat kijken via kabel omdat alles gedeeld word op 1 node in een buurt.
Zal nog problemen geven.

Vandaar de nieuwe netwerf he vriend , nieuwe technieken enz..., je coax kabel in huis is niet meer nodig  ,utp  kabel of WiFi vanaf je decoder of tv . Je krijgt 10 bakken bier van mij als het niet zo gaat zijn ;-)
ik geloof je chukky in ziggo doen ze ook al bv voor extra turkse pakketten enzo

Het werkt zodanig goed dat er veel mensen klagen dat het beeld soms niet doorkomt of dat het niet gaat,
Is dat dan zo goed daar via ziggo Wink
Het italiaans pakket word uitgesteld omdat het net niet goed werkt,
Je zal nog huilen dat je gewone tv zenders mist via kabel Wink
Antwoord
#30
De nieuwe 4k-settopbox van Liberty Global komt pas op zijn vroegst eind 2017 beschikbaar voor klanten van Ziggo. In België zal de box bij Telenet in ieder geval tegen die tijd beschikbaar zijn. Of de kabelbedrijven dan ook met 4k-zenders komen, is nog niet bekend.

Woordvoerder Gradus Vos van Ziggo zegt tegen Tweakers dat het niet zeker is wanneer de 4k-settopbox beschikbaar komt in Nederland, maar dat zal in ieder geval niet voor het eind van volgend jaar zijn. In België zal Telenet in ieder geval in die periode beginnen met het leveren van de 4k-settopbox, zegt woordvoerder Isabelle Geeraerts.

De providers leveren dezelfde settopbox, omdat ze beiden onderdeel zijn van moederbedrijf Liberty Global. In september kondigde Liberty Global aan met een 4k-settopbox te komen. Nu heeft het bedrijf een promotievideo online gezet waarin de mogelijkheden worden getoond en Mark Giesbers, vicepresident Entertainment Products bij het bedrijf, geeft op LinkedIn meer uitleg over het kastje.


Het is nog niet bekend of Ziggo en Telenet met de komst van de 4k-settopbox ook direct kanalen zullen aanbieden die in uhd-resolutie uitzenden. De settopbox zou dat wel mogelijk maken. In ieder geval kan er met de box gekeken worden naar 4k-video's op Netflix via de settopbox. Ziggo heeft sinds dinsdag ook ondersteuning voor Netflix aan zijn huidige Horizon-box toegevoegd.

Sinds deze week is de nieuwe 4k-settopbox beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk bij Virgin Media onder de noemer Virgin TV V6 Box. Volgens de makers is het kastje snel in gebruik en gemaakt voor apps, zoals YouTube en Netflix. Binnenkort volgt er hdr-ondersteuning via een firmware-upgrade. In Engeland heeft de settopbox een 1TB-hdd aan boord en kan er opgenomen worden van zes kanalen tegelijk, terwijl een zevende zender bekeken wordt. De specificaties zullen mogelijk per land verschillen.

Giesbers schrijft dat de box zo is ontworpen zodat deze bij alle kabelaars die onderdeel zijn van Liberty Global ingezet kan worden. Het bedrijf is actief in Europa en Latijns-Amerika. In de meeste Europese landen zal de settopbox voorzien worden van de Horizon-interface. Wat de settopbox gaat kosten bij Ziggo en Telenet is nog niet bekend. Bij Virgin Media kost het kastje zo'n honderd pond.

4k-settopbox van Liberty GlobalDe Virgin TV V6 Box, die later ook als Horizon-box naar Ziggo en Telenet zal komen.


https://tweakers.net/nieuws/118669/setto...-07&u=0900
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)