Belgacom schrapt vanaf 18/02/2013 ARD en ZDF
#1
Vanaf 18 februari schrapt Belgacom de Duitse publieke zenders ARD en ZDF uit het tv-aanbod. Dat komt omdat Belgacom geen akkoord heeft kunnen bereiken met de zenders, die jaarlijks een vergoeding van ruim één miljoen euro eisen. Belgacom bood "maar" 500.000 euro per jaar. Volgens De Morgen zal de Belgische telecomoperator de beslissing vandaag bekendmaken.


De krant merkt ook op dat de Duitse zenders bij de onderhandelingen vertegenwoordigd werden door het Brusselse advocatenkantoor Doutrelepont et associés. Oprichtster Carine Doutrelepont zetelt echter al bijna tien jaar als onafhankelijk lid in de raad van bestuur van Belgacom en kreeg in die hoedanigheid vorig jaar 62.000 euro van het Belgische staatsbedrijf. Vorig jaar was ze ook betrokken bij de onderhandelingen over het aanbod van de Italiaanse zender RAI op de Belgische digitale zenders.

Bij Belgacom, dat vanaf 18 februari het verlies van ADR en ZDF compenseert door de Duitstalige zender RTL aan te bieden, zegt men geen weet te hebben van een mogelijk belangenconflict.

Bron: HBVL

Veel negatieve reacties op deze aankondiging. We mogen nog niet klagen bij Telenet.
Antwoord
#2
(07-02-2013, 20:56)Kris schreef: Vanaf 18 februari schrapt Belgacom de Duitse publieke zenders ARD en ZDF uit het tv-aanbod. Dat komt omdat Belgacom geen akkoord heeft kunnen bereiken met de zenders, die jaarlijks een vergoeding van ruim één miljoen euro eisen. Belgacom bood "maar" 500.000 euro per jaar. Volgens De Morgen zal de Belgische telecomoperator de beslissing vandaag bekendmaken.


De krant merkt ook op dat de Duitse zenders bij de onderhandelingen vertegenwoordigd werden door het Brusselse advocatenkantoor Doutrelepont et associés. Oprichtster Carine Doutrelepont zetelt echter al bijna tien jaar als onafhankelijk lid in de raad van bestuur van Belgacom en kreeg in die hoedanigheid vorig jaar 62.000 euro van het Belgische staatsbedrijf. Vorig jaar was ze ook betrokken bij de onderhandelingen over het aanbod van de Italiaanse zender RAI op de Belgische digitale zenders.

Bij Belgacom, dat vanaf 18 februari het verlies van ADR en ZDF compenseert door de Duitstalige zender RTL aan te bieden, zegt men geen weet te hebben van een mogelijk belangenconflict.

Bron: HBVL

Veel negatieve reacties op deze aankondiging. We mogen nog niet klagen bij Telenet.

was al iets wat ik langer zag aankomen dit,
heb een bericht gelezen van de ARD en ZDF groep die wilt dat hun zenders enkel nog in duitsland verdeeld gaan worden en niet meer daarbuiten omdat ze heel erg veel moeten betalen voor rechten enzo.
dus vrees dat dit bij telenet ook nog kan voorkomen ooit.
Antwoord
#3
(07-02-2013, 23:22)master-magic schreef: was al iets wat ik langer zag aankomen dit,
heb een bericht gelezen van de ARD en ZDF groep die wilt dat hun zenders enkel nog in duitsland verdeeld gaan worden en niet meer daarbuiten omdat ze heel erg veel moeten betalen voor rechten enzo.
dus vrees dat dit bij telenet ook nog kan voorkomen ooit.
Ik vind dat wel raar, want op satelliet kan iedereen die binnen heel Europa gratis ontvangen, ook in perfecte HD met hoge bitrates dan nog.
Daar moeten ze toch dan ook heel veel rechten voor betalen.
Antwoord
#4
(08-02-2013, 00:59)boulder schreef:
(07-02-2013, 23:22)master-magic schreef: was al iets wat ik langer zag aankomen dit,
heb een bericht gelezen van de ARD en ZDF groep die wilt dat hun zenders enkel nog in duitsland verdeeld gaan worden en niet meer daarbuiten omdat ze heel erg veel moeten betalen voor rechten enzo.
dus vrees dat dit bij telenet ook nog kan voorkomen ooit.
Ik vind dat wel raar, want op satelliet kan iedereen die binnen heel Europa gratis ontvangen, ook in perfecte HD met hoge bitrates dan nog.
Daar moeten ze toch dan ook heel veel rechten voor betalen.

ja maar dat is hun plan voor in de toekomst,misschien dat ze ook nog overgaan op codering en in het HD+ project stappen.
eens zij dat doen zie ik nog andere ook overgaan.
Antwoord
#5
(08-02-2013, 01:14)master-magic schreef:
(08-02-2013, 00:59)boulder schreef:
(07-02-2013, 23:22)master-magic schreef: was al iets wat ik langer zag aankomen dit,
heb een bericht gelezen van de ARD en ZDF groep die wilt dat hun zenders enkel nog in duitsland verdeeld gaan worden en niet meer daarbuiten omdat ze heel erg veel moeten betalen voor rechten enzo.
dus vrees dat dit bij telenet ook nog kan voorkomen ooit.
Ik vind dat wel raar, want op satelliet kan iedereen die binnen heel Europa gratis ontvangen, ook in perfecte HD met hoge bitrates dan nog.
Daar moeten ze toch dan ook heel veel rechten voor betalen.

ja maar dat is hun plan voor in de toekomst,misschien dat ze ook nog overgaan op codering en in het HD+ project stappen.
eens zij dat doen zie ik nog andere ook overgaan.

Ik weet niet of dat zeker die kant op gaat gaan op satelliet. Het feit dat alles gesynchroniseerd is (van aangekochte programma's) is normaal een vorm van 'codering' op zich, waardoor dit signaal enkel voor de duitstalige landen interessant is.

Het feit dat een kabeloperator expliciet deze zender opneemt, kan dan weer gezien worden als een vorm van decodering --> dit wordt gedaan voor een specifieke doelgroep en vandaar dat daar dan ook voor betaald dient te worden.
Antwoord
#6
Ik zie toch nog een hele boel klanten overkomen naar telenet,en dan niet enkel voor die duitse zenders.
Antwoord
#7
(08-02-2013, 20:30)Dimira schreef: Ik zie toch nog een hele boel klanten overkomen naar telenet,en dan niet enkel voor die duitse zenders.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen...
Antwoord
#8
Velen denken er toch zo over door het wegvallen van die 2 duitsers.Nu zou daar weer rtl television in de plaats komen.
Antwoord
#9
Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.
Antwoord
#10
(11-02-2013, 19:13)master-magic schreef: Belgacom TV - ARD en ZDF blijven + Duitstalig RTL nieuw in aanbod.

Je moet eens gaan lezen op de forum van belgacom ze zijn daar aan het "bleiten" voor die zenders. Echt zielig!Angry
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)