telenet verhoogt de prijzen alweer
#1
Tariefverhoging bij Telenet

Telenet is op zijn beurt bezig met een investering van 500 miljoen over vijf jaar in zijn netwerk. In een interview met Trends zegt chief technology officer Micha Berger dat dat een van de redenen is waarom Telenet ook het komende jaar zijn tarieven zal optrekken. "Voor mij is het erg moeilijk om financiering te krijgen voor dit soort projecten", zegt Berger.
Antwoord
#2
(17-12-2016, 00:13)natte schreef:
(16-12-2016, 17:43)master-magic schreef: Tariefverhoging bij Telenet

Telenet is op zijn beurt bezig met een investering van 500 miljoen over vijf jaar in zijn netwerk. In een interview met Trends zegt chief technology officer Micha Berger dat dat een van de redenen is waarom Telenet ook het komende jaar zijn tarieven zal optrekken. "Voor mij is het erg moeilijk om financiering te krijgen voor dit soort projecten", zegt Berger.

zei het toch eerst mooie verpakkinge en dan t€l€n€t

Zal niet te gaan zijn he, denk aan orange tv , zouden wel eens heel,veel klanten kunnen verliezen die gewoon tv willen kijken met hun favorieten zenders , meer moet dat niet zijn .
Antwoord
#3
Telenet is op zijn beurt bezig met een investering van 500 miljoen over vijf jaar in zijn netwerk. In een interview met Trends zegt chief technology officer Micha Berger dat dat een van de redenen is waarom Telenet ook het komende jaar zijn tarieven zal optrekken. "Voor mij is het erg moeilijk om financiering te krijgen voor dit soort projecten", zegt Berger.

Als bedrijf maken we de keuze het grootste deel van onze investeringen en kosten zelf te dragen. Toch zijn we genoodzaakt onze prijzen aan te passen.
Micha Berger, chief technology officer Telenet
"Als bedrijf maken we de keuze het grootste deel van onze investeringen en kosten zelf te dragen. Toch zijn we genoodzaakt onze prijzen licht te herzien en aan te passen. Deze prijsaanpassing zal in lijn liggen met de inflatie", verduidelijkt woordvoerder Stefan Coenjaerts van Telenet. Klanten kunnen begin 2017 meer informatie verwachten.

Met de massieve opwaardering van zijn netwerk, bekend als 'De Grote Netwerf', wil Telenet elke abonnee "meerdere gigabits per seconde" leveren, "Alle klanten zullen dezelfde hoge snelheden kunnen krijgen", zegt Berger. De investering zal rond zijn "aan het einde van 2018 en heel zeker in 2019". Dat zet hoge druk op Proximus. De aangekondigde "meerdere gigabits" (meerdere duizenden megabits) van Telenet steken fonkelend af tegen de amper 70 megabit per seconde die Proximus nu aan de meerderheid van zijn klanten levert.

"Het dataverkeer verdubbelt elke 18 tot 24 maanden", schildert Berger. Onder meer de snelle opkomst van '4K ultrahoge definitie'-televisie (UHD) speelt daarin mee. Vooral internetdiensten als Netflix en Amazon pakken ermee uit en de prijs van de UHD-tv-toestellen is spectaculair gedaald. Eén UHD-kanaal neemt echter 20 megabit per seconde, al kan compressie dat met enig kwaliteitsverlies terugdringen tot 5 megabit per seconde. Ook videocommunicatie wordt aldoor belangrijker. Berger: "Als WhatsApp videobellen invoert, zoals ze nu hebben gedaan, vergt dat onmiddellijk gigantische hoeveelheden extra bandbreedte. Wij hebben daar geen controle over. Mijn job is om opstoppingen op het netwerk te voorkomen."

De aangekondigde "meerdere gigabits" van Telenet steken fonkelend af tegen de amper 70 megabit per seconde die Proximus nu aan de meerderheid van zijn klanten kan leveren.
De Grote Netwerf vervangt 150.000 versterkers en bijna 2 miljoen passieve componenten in het netwerk. Volgens Berger zijn daarvoor nu elke werkdag 33 ploegen van 7 man aan de slag. Doel is om overal 1 gigahertz bandbreedte te hebben, tegen 600 megahertz nu in de meeste streken. Onder meer de upstreamcapaciteit, van de gebruiker naar het internet, zal fors stijgen. Dat is tot nog toe het zwakste punt van Telenet. "De gebruiker zal 24 lanen downstream krijgen en 8 upstream. Nu heeft hij maar 8 lanen downstream", zegt Berger. Mettertijd vervangt Telenet ook zijn modems en settopboxen.

Daarbovenop vergroot Telenet ook nog eens het bereik en de capaciteit van zijn glasvezelnetwerk.
Antwoord
#4
Telenet kondigt tariefsverhogingen aan per 19 februari

Telenet kondigt tariefwijzigingen aan per 19 februari. Het bedrijf ziet zich genoodzaakt tarieven te verhogen om te kunnen blijven investeren in netwerken en diensten, zo luidt de verklaring.
Telenet-abonnees zullen per 19 februari de volgende tarieven gaan betalen:

59,82 euro voor Whop (incl. kabeltelevisie)
68,82 euro voor Whop (incl. kabeltelevisie & huur HD Digicorder)
70,48 euro voor Whoppa (incl. kabeltelevsie)
79,48 euro voor Whoppa (incl. kabeltelevisie & huur HD Digicorder)
27,80 euro voor Basic Internet
51 euro voor Internet 100
73 euro voor Internet 200
4,25 euro voor huur HD Digibox
9 euro voor huur HD Digicorder
16,90 voor kabeltelevisie
Het tarief voor FreePhone Europe stijgt naar 35 cent tijdens piekuren. De starttik voor FreePhone Europe in piekuren naar België, Verenigde Staten & Canada gaat naar 10 cent. Het buitenbundeltarief voor King en King Supersize gaat naar 20 cent per minuut.

Zakelijke klanten gaan ook meer betalen. Met ingang van 19 februari betaalt de zakelijke Telenet-klant:

62,50 euro voor Fluo met klassieke telefonie
70,56 euro voor Fluo Home
91 euro voor Fluo Plus
99,06 euro voor Fluo Plus met digitale televisie
51 euro voor Business FiberNet 200
79 euro voor Business FiberNet 240 Plus
3,51 euro voor huur HD Digibox
7,44 euro voor huur HD Digicorder
13,97 voor kabeltelevisie
Het tarief voor FreePhone Europe stijgt naar 29 cent tijdens piekuren. De starttik voor FreePhone Europe in piekuren naar België, Verenigde Staten & Canada gaat naar 8 cent.

De tarieven voor zakelijk gebruik zijn exclusief btw.
Antwoord
#5
en voor diegenen die graag weten : hoeveel het juist is : als je aanmeldt bij mijn telenet met je klantennummer : onderaan de pagina staat :
Prijsaanpassing: op 19 februari 2017 worden een aantal Telenet-tarieven aangepast. Is de prijsaanpassing voor u van toepassing? Dan krijgt u van ons een brief of e-mail met meer informatie. Bekijk wat er voor u verandert.
En wie op bekijk wat er voor u verandert klikt : weet meteen wat er juist opslaat
Antwoord
#6
(10-01-2017, 17:47)zorro123 schreef: en voor diegenen die graag weten : hoeveel het juist is : als je aanmeldt bij mijn telenet met je klantennummer : onderaan de pagina staat :
Prijsaanpassing: op 19 februari 2017 worden een aantal Telenet-tarieven aangepast. Is de prijsaanpassing voor u van toepassing? Dan krijgt u van ons een brief of e-mail met meer informatie. Bekijk wat er voor u verandert.
En wie op bekijk wat er voor u verandert klikt : weet meteen wat er juist opslaat

Dan zal het bij mij vlug vast staan wat ik ga doen. Dan neem ik eenvoudig IP TV en gooi ik Telenet buiten en zal dan wel een goekopere leverancier vinden voor internet. Als Telenet om de paar maanden opslaat en zenders wegneemt heeft het ook geen zin meer om te blijven. Ik betaal maandelijks meer dan 120€, daar word ook niet naar gezien naar de mensen die bij hen de meest verbruikende zijn en die zouden ook eens een beetje bevoorrecht mogen zijn. Niet dat ik profijt moet krijgen of ze dit moeten kwijt schelden maar ze zouden ook die maandelijkse kosten kunnen drukken.
Antwoord
#7
(10-01-2017, 18:56)Dimira schreef:
(10-01-2017, 17:47)zorro123 schreef: en voor diegenen die graag weten : hoeveel het juist is : als je aanmeldt bij mijn telenet met je klantennummer : onderaan de pagina staat :
Prijsaanpassing: op 19 februari 2017 worden een aantal Telenet-tarieven aangepast. Is de prijsaanpassing voor u van toepassing? Dan krijgt u van ons een brief of e-mail met meer informatie. Bekijk wat er voor u verandert.
En wie op bekijk wat er voor u verandert klikt : weet meteen wat er juist opslaat

Dan zal het bij mij vlug vast staan wat ik ga doen. Dan neem ik eenvoudig IP TV en gooi ik Telenet buiten en zal dan wel een goekopere leverancier vinden voor internet. Als Telenet om de paar maanden opslaat en zenders wegneemt heeft het ook geen zin meer om te blijven. Ik betaal maandelijks meer dan 120€, daar word ook niet naar gezien naar de mensen die bij hen de meest verbruikende zijn en die zouden ook eens een beetje bevoorrecht mogen zijn. Niet dat ik profijt moet krijgen of ze dit moeten kwijt schelden maar ze zouden ook die maandelijkse kosten kunnen drukken.

120 euro? 
Het kan voor veel veel minder bij telenet.
Ik heb tv en internet en betaal ergens in de 50 euro , oh ja ook gsm maar met 0 euro abonnement .
Dus het is gewoon wat je wil en hoeft daarom niet de pan uit te slaan.
Antwoord
#8
(10-01-2017, 21:05)chukky2 schreef:
(10-01-2017, 18:56)Dimira schreef:
(10-01-2017, 17:47)zorro123 schreef: en voor diegenen die graag weten : hoeveel het juist is : als je aanmeldt bij mijn telenet met je klantennummer : onderaan de pagina staat :
Prijsaanpassing: op 19 februari 2017 worden een aantal Telenet-tarieven aangepast. Is de prijsaanpassing voor u van toepassing? Dan krijgt u van ons een brief of e-mail met meer informatie. Bekijk wat er voor u verandert.
En wie op bekijk wat er voor u verandert klikt : weet meteen wat er juist opslaat

Dan zal het bij mij vlug vast staan wat ik ga doen. Dan neem ik eenvoudig IP TV en gooi ik Telenet buiten en zal dan wel een goekopere leverancier vinden voor internet. Als Telenet om de paar maanden opslaat en zenders wegneemt heeft het ook geen zin meer om te blijven. Ik betaal maandelijks meer dan 120€, daar word ook niet naar gezien naar de mensen die bij hen de meest verbruikende zijn en die zouden ook eens een beetje bevoorrecht mogen zijn. Niet dat ik profijt moet krijgen of ze dit moeten kwijt schelden maar ze zouden ook die maandelijkse kosten kunnen drukken.

120 euro? 
Het kan voor veel veel minder bij telenet.
Ik heb tv en internet en betaal ergens in de 50 euro , oh ja ook gsm maar met 0 euro abonnement .
Dus het is gewoon wat je wil en hoeft daarom niet de pan uit te slaan.
50 euro ?? dan zal dat toch het basisaanbod zijn.
Ik betaal momenteel € 106,71 ( Basic internet + huur digicorder + kabel tv + auteursrechten + Option FR + Play More + Play Sports )
Antwoord
#9
Comercielle prietpraat,
Geef eens details van wat men krijgt en zal voor betalen.

Wat is DOCSIS 3.1?

DOCSIS 3.1 is een techniek om data te versturen via het kabelnetwerk. Met deze nieuwe standaard kunnen snelheden tot 10 Gbit/s download en 2 Gbit/s upload worden gerealiseerd :> en wordt het frequentiespectrum uitgebreid naar 1,2 GHz en later zelfs tot 1,7GHz. Hoe meer Ghz hoe meer data verstuurd kan worden en hoe sneller dit gaat via het netwerk.
Mits de juiste modem.
De helft van de netwerf aanpassingen zijn al gedaan.
Eens alles aan elkaar hangt kan men weer sneller internet verwachten.
Antwoord
#10
Het idee van De Croo om volgend jaar, bij de veiling van de 4G- en 5G-licenties, een deel van het mobiele netwerk voor te behouden aan een nieuwe operator op de Belgische markt, kan bij de drie grote spelers - Telenet, Proximus en Orange - op geen begrip rekenen. De minister wil op die manier de concurrentie aanzwengelen.

“Een slécht voorstel”, zegt Telenet-baas John Porter onomwonden. “De komst van een vierde speler zal nauwelijks effect hebben op de prijzen. Er zijn nu al meer dan drie bedrijven actief in België, en veel van de kleine operatoren hebben het moeilijk. Bovendien neemt de minister bij de bestaande spelers de middelen weg om te investeren in 5G.”
Nog volgens Porter is een vierde grote speler “bijna nergens ter wereld economisch leefbaar, zelfs niet in de VS, een land met 330 miljoen klanten”. “Als De Croo zijn plan doorvoert, zullen wij onze investeringen moeten terugschroeven. Dat is absoluut zeker. En dat zal ten koste gaan van de kwaliteit van onze diensten.”

Uitgerekend gisteren kondigde Telenet aan dat het na anderhalf jaar z’n prijzen nog eens verhoogt. Zo moeten vanaf 23 juli klanten van Wigo 100 elke maand 3 euro meer ophoesten. Whop en Whoppa worden 1,70 euro per maand duurder, de mobiele abonnementen King en Kong 1 euro per maand, en Play Sports maximaal 1,55 euro per maand. Apart aangeboden internetproducten zullen hoogstens 1 euro per maand extra kosten.

Er is geen prijsaanpassing voor onder meer Basic internet, de entertainmentpakketten Play en Play More en de Play Sports Dagpas.

“Telenet bewijst met de prijsverhoging net het punt van de minister dat er in ons land een gebrek is aan voldoende prijsconcurrentie en dat de prijzen te hoog zijn”, zegt de woordvoerder van minister De Croo in een reactie. “Zoals bij elke prijsverhoging raden we consumenten aan om op bestetarief.be te kijken naar een goedkoper alternatief en te veranderen.”

“Cijfers van Eurostat geven aan dat indien de telecomprijzen in België de voorbije twee jaar de evolutie van Nederland hadden gevolgd, de prijzen zouden zijn gedaald en mensen elk jaar 226 euro zouden besparen”, voegt de woordvoerder nog toe.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)