Aziatische films en series gratis met Nederlandse ondertitels
#1
Misschien kennen jullie Rakuten co.? Dat zijn de eigenaars van wuakitv.com die ook in België een VOD hebben waar je een prijs betaald per film. Een online videotheek dus, maar zonder abonnement zoals Netflix.

Wel Rakuten co. is ook eigenaar van de site viki.com die boordevol aziatische films en series staat. Hun aanbod komt uit Korea, Japan, Taiwan en China. Het gratis aanbod is in een vrij goede SD kwaliteit te bekijken na een gratis registratie (geen credit card nodig). Het fijne aan deze aanbieder is dat hij net werkt zoals Netflix. Het grootste deel van de series en films zijn met Nederlandse ondertitels beschikbaar. De site zelf is in het Engels, tenzij je een profiel aanmaakt. In je profiel kan je Nederlands als hoofdtaal aanzetten. Zo zie je ook welk aanbod al voor 100% beschikbaar is met Nederlandse ondertitels. Andere ondertitels zoals Frans, Duits, Engels etc. zijn er ook. De ondertitels zelf zijn vaak door een online community gemaakt. Ik kan natuurlijk niet checken of die goed vertaald zijn, gezien ik geen van die aziatische talen spreek. Maar ik kan de verhalen toch goed volgen en alles klopt met wat je ziet.

De videoplayer heeft ook een aantal social media opties, maar die kan je gemakkelijk afschakelen zodat je niet steeds die comments in je beeld ziet verschijnen. Het aanbod is ook geografisch anders. Dus als je in België bent krijg je niet alles te zien. In tegenstelling tot Netflix, heeft deze aanbieder geen VPN filters. Je kan dus makkelijk de catalogus van andere landen bekijken. Het is me dan ook opgevallen dat zelfs in de States veel van het aanbod met Nederlandse ondertiteling beschikbaar is, ook al is dat (nog) niet zo in Nederland en België.

De site heeft ook een soort TV Guide waarin ze episodes releasen om de paar dagen. Daar zijn ondertitels niet altijd beschikbaar. Als je wil bingekijken, dan wacht je best tot een serie helemaal beschikbaar is. Als een serie of film je interesseert, en er zijn geen ondertitels beschikbaar, dan is er de mogelijkheid om die aan te vragen via de forum/comment sectie onderaan de titelpagina van de film of serie. Dat is een vrij actieve community van vertalers, dus de kans is groot dat je verzoek na verloop van tijd ingewilligd wordt.

Je kan ook een vikipass aanschaffen waardoor je het volledige aanbod in HD kan bekijken en een extra Premium catalogus kan bekijken. 

Voor mij volstaat het gratis aanbod. Op mijn site (zie handtekening) staat een lijstje met nog meer gratis aanbieders. En op de facebookpagina plaats ik af en toe links van films of series  die ik gezien heb en goed vind.
Antwoord
#2
(28-11-2016, 08:33)natte schreef:
(27-11-2016, 12:53)evebrussel schreef:
heb dat eens geprobeerd toch altijd betalen hoor is bij trailer gebleven dus

@natte,

Ik vrees dat je dan toch niet goed gekeken hebt. Er is wel degelijk een groot aanbod gratis. Ik zou het hier niet delen, mocht ik hetzelf niet al verschillende malen geprobeerd hebben.

https://www.viki.com/tv/23205c-descendants-of-the-sun 19 afleveringen, allemaal gratis en allemaal in het Nederlands ondertiteld

http://www.viki.com/videos/1114601v-the-...-episode-1 op dit moment 4 afleveringen beschikbaar maar slechts een klein deeltje is al vertaald.

[attachment=65][attachment=66]
Antwoord
#3
(27-11-2016, 15:13)natte schreef: yupitv is ook ziets lid van geweest veel koeliekoeli

YuppTV is een Indisch platform. Na registratie kan je een paar live streams van Indische zenders gratis bekijken. Al de rest is betalend: extra zenderpakketten maar ook het VOD aanbod YuppFlix. Je hebt er weinig aan omdat er bijna niets met ondertitels beschikbaar is in een Europese taal. Daarom staat YuppTV ook niet in het overzicht op mijn site vermeld. YuppTV is expliciet gericht op een expat community. Er is wel een klein pakketje Argentijnse zenders die je kan kopen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)