Netflix stijgt in Nederland met aantal klanten
#1
Netflix had ruim twee miljoen abonnees in Nederland aan het einde van het vierde kwartaal van 2016. Dat blijkt uit cijfers.

Eind derde kwartaal telde Netflix in Nederland nog 1,77 miljoen abonnees, terwijl dat een jaar eerder (eind vierde kwartaal van 2015) nog 1,3 miljoen was.

Netflix is in september 2013 van start gegaan in ons land en is sindsdien in sneltempo uitgegroeid tot de grootste VoD (Video-on-Demand)-dienst in Nederland. Ruim 26 procent van alle Nederlandse huishoudens had eind vorig jaar een abonnement op Netflix, tegen 23 procent een kwartaal eerder en 17 procent in het vierde kwartaal.

Overigens kan het zijn dat sommige huishouden beschikken over meer abonnementen op videodiensten - zoals Pathé Thuis dat met name per serie of film levert en niet abonnementsgebaseerd, of Videoland. Deze laatstgenoemde dienst telde ruim 200.000 abonnees eind vierde kwartaal, ongeveer een tiende van het aantal Netflix-abonnees. De dienst NLziet (van de publieke en commerciële omroepen) telde eind vierde kwartaal bijna 100.000 abonnees.

Netflix Nederland is net zoals in het derde kwartaal van 2016 goed voor ongeveer 4,5 procent van het totale internationale klantenbestand (44,3 miljoen, ofwel 47 procent van het totaal aantal abonnees). Het aandeel van Nederland in het aantal internationale abonnees was vorig kwartaal nog zeer licht gedaald in vergelijking met een jaar eerder. Dat aandeel was ruim 4,6 procent in het derde kwartaal van 2015. Wel is Netflix vanaf het eerste kwartaal van 2016 gaan uitbreiden naar nog eens 130 landen, waaronder in september nog Polen en Turkije. In dat licht bekeken is de daling van het aandeel van Nederland in het internationale abonneebestand goed verklaarbaar.

Remmende werking
Mogelijk heeft de komst van Amazon Prime Video in Nederland een remmende werking op de groei van Netflix dit jaar. Zowel Amazon als Netflix timmeren hard aan de weg met unieke content naast in licentie gekochte films en series. Overigens zijn er nog geen Nederlandse cijfers beschikbaar voor Amazon Prime Video, dat halverwege december vorig jaar in ruim 200 landen gelanceerd werd.

Netflix is ook de meest populaire streaming videodienst. 78 procent van de Nederlandse Netflix-abonnees raadt deze sVoD-dienst aan bij familie, vrienden of kennissen. Het is veruit de hoogste WoM-score (Word of Mouth) van alle in Nederland beschikbare videodiensten, bleek eind december uit cijfers van marktonderzoeksbureau Telecompaper. Bij de videodienst MyPrime van kabelaanbieder Ziggo (vanaf januari 2017 beschikbaar onder de naam Ziggo Movies & Series) ligt de WoM-score bijvoorbeeld op 46 procent. Bij het dit jaar gestopte HBO Go was dat 45 procent.

Wel blijken minder mensen van plan om hun gratis proefabonnement op Netflix om te zetten naar een betaalde versie, zo kwam eerder deze week naar buiten. Eind derde kwartaal van 2016 gaf 41 procent van de Nederlanders aan niet van plan te zijn om hun proefabonnement om te zetten naar een betaald abonnement. Een jaar eerder was dat veel minder, namelijk 30 procent. 39 procent gaf in het derde kwartaal van 2015 aan wel te willen overstappen naar een betaald abonnement binnen een periode van zes maanden. Dat was een jaar later nog ongewijzigd.

Ook met deze percentages steekt Netflix nog met kop en schouders boven de andere streaming-videodiensten in Nederland uit. Bij onder meer MyPrime en HBO gaven veel meer mensen aan niet over te willen stappen binnen zes maanden.
Antwoord
#2
Ik ben benieuwd hoeveel Netflix abonnees er zijn in België.
Eén ding staat vast, tenminste 1 abonnee nl mezelf.  Big Grin
Antwoord
#3
(19-01-2017, 13:22)apestaart12 schreef: Ik ben benieuwd hoeveel Netflix abonnees er zijn in België.
Eén ding staat vast, tenminste 1 abonnee nl mezelf.  Big Grin

Zullen dat wel snel wen denk ik als nederland dat al prijsgeeft dan volgt belgie ook wel snel.
Antwoord
#4
(21-01-2017, 22:20)natte schreef: Bên ook benieuwd hoeveel betv play more video unlitemed en film1 klanten

Betv zal laag zijn,maar heeft niks met netflix te maken en film1 al zeker niet.
Antwoord
#5
(26-01-2017, 19:46)natte schreef:
(19-01-2017, 13:10)master-magic schreef: Netflix had ruim twee miljoen abonnees in Nederland aan het einde van het vierde kwartaal van 2016. Dat blijkt uit cijfers.

Eind derde kwartaal telde Netflix in Nederland nog 1,77 miljoen abonnees, terwijl dat een jaar eerder (eind vierde kwartaal van 2015) nog 1,3 miljoen was.

Netflix is in september 2013 van start gegaan in ons land en is sindsdien in sneltempo uitgegroeid tot de grootste VoD (Video-on-Demand)-dienst in Nederland. Ruim 26 procent van alle Nederlandse huishoudens had eind vorig jaar een abonnement op Netflix, tegen 23 procent een kwartaal eerder en 17 procent in het vierde kwartaal.

Overigens kan het zijn dat sommige huishouden beschikken over meer abonnementen op videodiensten - zoals Pathé Thuis dat met name per serie of film levert en niet abonnementsgebaseerd, of Videoland. Deze laatstgenoemde dienst telde ruim 200.000 abonnees eind vierde kwartaal, ongeveer een tiende van het aantal Netflix-abonnees. De dienst NLziet (van de publieke en commerciële omroepen) telde eind vierde kwartaal bijna 100.000 abonnees.

Netflix Nederland is net zoals in het derde kwartaal van 2016 goed voor ongeveer 4,5 procent van het totale internationale klantenbestand (44,3 miljoen, ofwel 47 procent van het totaal aantal abonnees). Het aandeel van Nederland in het aantal internationale abonnees was vorig kwartaal nog zeer licht gedaald in vergelijking met een jaar eerder. Dat aandeel was ruim 4,6 procent in het derde kwartaal van 2015. Wel is Netflix vanaf het eerste kwartaal van 2016 gaan uitbreiden naar nog eens 130 landen, waaronder in september nog Polen en Turkije. In dat licht bekeken is de daling van het aandeel van Nederland in het internationale abonneebestand goed verklaarbaar.

Remmende werking
Mogelijk heeft de komst van Amazon Prime Video in Nederland een remmende werking op de groei van Netflix dit jaar. Zowel Amazon als Netflix timmeren hard aan de weg met unieke content naast in licentie gekochte films en series. Overigens zijn er nog geen Nederlandse cijfers beschikbaar voor Amazon Prime Video, dat halverwege december vorig jaar in ruim 200 landen gelanceerd werd.

Netflix is ook de meest populaire streaming videodienst. 78 procent van de Nederlandse Netflix-abonnees raadt deze sVoD-dienst aan bij familie, vrienden of kennissen. Het is veruit de hoogste WoM-score (Word of Mouth) van alle in Nederland beschikbare videodiensten, bleek eind december uit cijfers van marktonderzoeksbureau Telecompaper. Bij de videodienst MyPrime van kabelaanbieder Ziggo (vanaf januari 2017 beschikbaar onder de naam Ziggo Movies & Series) ligt de WoM-score bijvoorbeeld op 46 procent. Bij het dit jaar gestopte HBO Go was dat 45 procent.

Wel blijken minder mensen van plan om hun gratis proefabonnement op Netflix om te zetten naar een betaalde versie, zo kwam eerder deze week naar buiten. Eind derde kwartaal van 2016 gaf 41 procent van de Nederlanders aan niet van plan te zijn om hun  proefabonnement om te zetten naar een betaald abonnement. Een jaar eerder was dat veel minder, namelijk 30 procent. 39 procent gaf in het derde kwartaal van 2015 aan wel te willen overstappen naar een betaald abonnement binnen een periode van zes maanden. Dat was een jaar later nog ongewijzigd.

Ook met deze percentages steekt Netflix nog met kop en schouders boven de andere streaming-videodiensten in Nederland uit. Bij onder meer MyPrime en HBO gaven veel meer mensen aan niet over te willen stappen binnen zes maanden.

rarae mannen hier gaat zelf over holland hahaha

Jij als gebruiker van ip diensten zou blij moeten zijn met deze info,
Dan ben je zeker dat het blijft in belgie,nederland en belgie zijn van dezelfde groep gebruikers bij netflix.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)