Base verdubbelt databundel tot eind dit jaar
#1
Residentiële postpaidklanten van Base kunnen hun maandelijkse databundel gratis verdubbelen tot eind dit jaar. Op één na alle abonnementen komen in aanmerking.

Concreet gaat het om vier abonnementen. Base 15 gaat van 1,5GB naar 3GB. Base 25 gaat van 3 GB naar 6 GB. Base 35 gaat van 6 naar 12 GB en Base 45 gaat van 12 GB naar 24 GB. Voor het goedkooste abonnement Base 9 verandert er niets.

Het extra datavolume is er automatisch voor nieuwe klanten. Bestaande klanten moeten het extraatje zelf activeren online, via een Base shop of de telefonische klantendienst en dit voor 30 juni. Vanaf dan krijg je tot eind dit jaar elke maand dubbel zoveel data.

Volgens Base gebruikte een klant in februari gemiddeld 1,4 gigabyte ten opzichte van 900 megabyte vorig jaar. Zo'n 73 procent van de klanten heeft een smartphone. Volgens het dochterbedrijf van Telenet wil het met de actie tegemoet komen aan het groeiende dataverbruik van klanten. Maar gezien het om een tijdelijke actie gaat, lijkt het eerder een slimme truc om klanten te laten wennen aan meer data om hen zo achteraf een interessanter abonnement aan te bieden.
Antwoord
#2
(20-03-2017, 17:01)zorro123 schreef: Residentiële postpaidklanten van Base kunnen hun maandelijkse databundel gratis verdubbelen tot eind dit jaar. Op één na alle abonnementen komen in aanmerking.

Concreet gaat het om vier abonnementen. Base 15 gaat van 1,5GB naar 3GB. Base 25 gaat van 3 GB naar 6 GB. Base 35 gaat van 6 naar 12 GB en Base 45 gaat van 12 GB naar 24 GB. Voor het goedkooste abonnement Base 9 verandert er niets.

Het extra datavolume is er automatisch voor nieuwe klanten. Bestaande klanten moeten het extraatje zelf activeren online, via een Base shop of de telefonische klantendienst en dit voor 30 juni. Vanaf dan krijg je tot eind dit jaar elke maand dubbel zoveel data.

Volgens Base gebruikte een klant in februari gemiddeld 1,4 gigabyte ten opzichte van 900 megabyte vorig jaar. Zo'n 73 procent van de klanten heeft een smartphone. Volgens het dochterbedrijf van Telenet wil het met de actie tegemoet komen aan het groeiende dataverbruik van klanten. Maar gezien het om een tijdelijke actie gaat, lijkt het eerder een slimme truc om klanten te laten wennen aan meer data om hen zo achteraf een interessanter abonnement aan te bieden.

Een interessanter abonnement zeg maar liever duurdere abonnement want zo interessant is dat niet althans voor de klant, voor Base is dat natuurlijk interessant, kassa kassa.
Dat zijn allemaal van die smerige truken om klanten een duurdere abonnement aan te smeren. Angry
Antwoord
#3
(22-03-2017, 08:35)natte schreef: ik dacht dat base ging verdwijnen?

Dan ben je niet goed geïnformeerd, Base blijft gewoon bestaan maar dan voortaan onder de paraplu van Telenet.
Dat is zo een beetje zoals bij Scarlet, die zit ook onder de paraplu van Proximus.
Telenet zal voor zijn eigen mobiele diensten voortaan gebruik maken van het Base netwerk en niet meer van Mobistar/Orange.
Antwoord
#4
(23-03-2017, 07:45)natte schreef: Dan ben je niet goed geinformeerd want telenet gaat geleidelijk alle klanten van base omzetten in telenet mobiel

Voor internet zijn ze daar al mee bezig voor gsm nog niet ....
Antwoord
#5
(23-03-2017, 13:13)master-magic schreef:
(23-03-2017, 07:45)natte schreef: Dan ben je niet goed geinformeerd want telenet gaat geleidelijk alle klanten van base omzetten in telenet mobiel

Voor internet zijn ze daar al mee bezig voor gsm nog niet ....

Als dat waar zou zijn dan heb ik enkele bedenkingen en dat zijn: wat gebeurt er voor klanten die met een herlaadkaart werken, zullen zij die formule behouden of zullen zij verplicht zijn van over te schakelen naar abonnementen?
Wat met de Waalse en Brusselse BASE klanten wetende dat Telenet enkel actief is in Vlaanderen en een deel van Brussel en niet in Wallonië.
Antwoord
#6
(23-03-2017, 13:32)apestaart12 schreef:
(23-03-2017, 13:13)master-magic schreef:
(23-03-2017, 07:45)natte schreef: Dan ben je niet goed geinformeerd want telenet gaat geleidelijk alle klanten van base omzetten in telenet mobiel

Voor internet zijn ze daar al mee bezig voor gsm nog niet ....

Als dat waar zou zijn dan heb ik enkele bedenkingen en dat zijn: wat gebeurt er voor klanten die met een herlaadkaart werken, zullen zij die formule behouden of zullen zij verplicht zijn van over te schakelen naar abonnementen?
Wat met de Waalse en Brusselse BASE klanten wetende dat Telenet enkel actief is in Vlaanderen en een deel van Brussel en niet in Wallonië.

Er waren nog klanten dat met het snow abbo nog het internet had bij hen en die een aanbod krijgen om over te gaan naar Telenet want het base internet via (v)dsl is gestopt ondertussen.
Antwoord
#7
(26-03-2017, 15:38)natte schreef:
(23-03-2017, 19:07)master-magic schreef:
(23-03-2017, 13:32)apestaart12 schreef:
(23-03-2017, 13:13)master-magic schreef:
(23-03-2017, 07:45)natte schreef: Dan ben je niet goed geinformeerd want telenet gaat geleidelijk alle klanten van base omzetten in telenet mobiel

Voor internet zijn ze daar al mee bezig voor gsm nog niet ....

Als dat waar zou zijn dan heb ik enkele bedenkingen en dat zijn: wat gebeurt er voor klanten die met een herlaadkaart werken, zullen zij die formule behouden of zullen zij verplicht zijn van over te schakelen naar abonnementen?
Wat met de Waalse en Brusselse BASE klanten wetende dat Telenet enkel actief is in Vlaanderen en een deel van Brussel en niet in Wallonië.

Er waren nog klanten dat met het snow abbo nog het internet had bij hen en die een aanbod krijgen om over te gaan naar Telenet want het base internet via (v)dsl is gestopt ondertussen.
komt wel in orde even geduld hebben

Veel boze klanten die van de ene dag op de andere zijn agesloten zonder geïnformeerd te zijn,
Ze hebben geen brief gekregen
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)