Digitaal tv kijken op de camping
#1
Wij hebben een caravan op molenzijdseheide in merksplas en nu moeten wij om nog alle zenders te kunnen ontvangen een dvd t ontvanger hebben. Omdat de zenders die zij doorzenden nu zijn gaan uitzenden in mpeg4
Het zou gaan om zo een kastje http://www.denver-electronics.com/denver-dmb-105hd/ daarmee zou je ook kunnen opnemen.
Zijn er nog betere toestellen en welke mogelijkheden zijn er? Op de camping kan ik ze kopen voor 70 euro maar ik weet welk merk of type het is. Wie kan me hier beetje raad geven?
Antwoord
#2
(10-03-2013, 20:00)murdock schreef: Wij hebben een caravan op molenzijdseheide in merksplas en nu moeten wij om nog alle zenders te kunnen ontvangen een dvd t ontvanger hebben. Omdat de zenders die zij doorzenden nu zijn gaan uitzenden in mpeg4
Het zou gaan om zo een kastje http://www.denver-electronics.com/denver-dmb-105hd/ daarmee zou je ook kunnen opnemen.
Zijn er nog betere toestellen en welke mogelijkheden zijn er? Op de camping kan ik ze kopen voor 70 euro maar ik weet welk merk of type het is. Wie kan me hier beetje raad geven?
Dit klopt niet.
De vrije zenders van de VRT zijn in MPEG2 gebleven, wil je de extra zenders van Teletenne ontvangen, dan moet je een ontvanger van Telenet hebben (die ondersteunt inderdaad MPEG4 (H.264 om precies te zijn), dit werkt echter niet met om het even welke DVB-T ontvanger.
Met die ontvanger kun je ook niet opnemen, als je dat wilt en je zit op een camping kan je misschien aan andere oplossingen denken (satelliet, zich beperken tot de vrije DVB-T zenders, combinatie van satelliet en vrije DVB-T zenders)
Antwoord
#3
Met die ontvanger lees ik wel opnemen lees ik op usb stick
Op onze camping ontvangen ze tv via sateleit want wij kunnen niet enkel de belgische zenders ontvangen maar ook de nederlandse zoals veronica enzzz. Vorig jaar kwam er plotseling op het beeld dat ze aan het overschakelen waren naar mpeg4 . Ik denk dat zij ook gebruik maken van tv vlaanderen.
Antwoord
#4
(10-03-2013, 22:48)murdock schreef: Met die ontvanger lees ik wel opnemen lees ik op usb stick
Op onze camping ontvangen ze tv via sateleit want wij kunnen niet enkel de belgische zenders ontvangen maar ook de nederlandse zoals veronica enzzz. Vorig jaar kwam er plotseling op het beeld dat ze aan het overschakelen waren naar mpeg4 . Ik denk dat zij ook gebruik maken van tv vlaanderen.
Je slaat nogal wat zaken door elkaar.
Eerst spreek je van een DVD-T ontvanger.
Het is DVB-T / DVB-T2 of DVB-S / DVB-S2 of DVB-C, in dit geval gaat het om een DVB-T ontvanger als ik eventjes de specs bekijk.
In je tweede bericht spreek je dan plots van satelliet.
Die ontvanger is echter niet om naar satelliet TV te kijken, daarvoor zou je een DVB-S2 ontvanger moeten hebben.
Antwoord
#5
Wij hebben zo een ontvanger nodig om de digitale zenders te kunnen bekijken die nu uit gezonden worden in mpeg4.
Ik sla niks door elkaar maar de ontvagst van de tv zenders op de capming gebeurt met sateliet en zij versterken en verdelen het signaal over de camping. Nu plugden wij de coacx kabel in de tv en konden we kijken,maar nu moet er ook een bakje tussen die de signaalen omzetten.ik zal morgen meer info geven erover.
Antwoord
#6
(11-03-2013, 02:12)murdock schreef: Ik sla niks door elkaar maar de ontvagst van de tv zenders op de capming gebeurt met sateliet en zij versterken en verdelen het signaal over de camping. Nu plugden wij de coacx kabel in de tv en konden we kijken,maar nu moet er ook een bakje tussen die de signaalen omzetten.ik zal morgen meer info geven erover.
Allez, na 3 posts komen we eindelijk te weten waarover jij het eigenlijk hebt, want eerst spreek je over een DVD-T ontvanger (bestaat niet, DVB-T wel), dan gaat het over satelliet en pas op het laatste gaat het over satelliet die dan omgezet wordt naar DVB-T blijkbaar ?
En morgen gaan we meer weten.
Als je een vraag stelt, moet je geen informatie in schijfjes geven, dan moet je ineens zeggen wat het probleem is.
Hoe kan iemand anders jou helpen ?
Antwoord
#7
(11-03-2013, 21:12)boulder schreef:
(11-03-2013, 02:12)murdock schreef: Ik sla niks door elkaar maar de ontvagst van de tv zenders op de capming gebeurt met sateliet en zij versterken en verdelen het signaal over de camping. Nu plugden wij de coacx kabel in de tv en konden we kijken,maar nu moet er ook een bakje tussen die de signaalen omzetten.ik zal morgen meer info geven erover.
Allez, na 3 posts komen we eindelijk te weten waarover jij het eigenlijk hebt, want eerst spreek je over een DVD-T ontvanger (bestaat niet, DVB-T wel), dan gaat het over satelliet en pas op het laatste gaat het over satelliet die dan omgezet wordt naar DVB-T blijkbaar ?
En morgen gaan we meer weten.
Als je een vraag stelt, moet je geen informatie in schijfjes geven, dan moet je ineens zeggen wat het probleem is.
Hoe kan iemand anders jou helpen ?

Ik kan er niks aan doe. Jij de vraag niet begrijpt. Is toch duidelijk? Maar ze hebben me wel blijkbaar de verkeerde info gegeven op de camping.
Antwoord
#8
denk eerder dat het zo een systeem is zoals in hotels enzo dat er 1 schotel staat op die camping en zij zelf de signalen versturen over heel de camping via een coax kabel (die voor satelliet gebruikt word) en doordat de zenders allemaal naar MPEG4 overgaan moeten ze een nieuwe DVB-S2 ontvanger kopen om deze nog te kunnen bekijken,
en dat zal hij dus door elkaar gooien die verschillende opties Wink
want heb nog nooit geweten dat ze een satelliet signaal over dvb-t sturen op een camping,
ze hebben daar toch geen rechten voor om dat te doen Wink
Antwoord
#9
(11-03-2013, 21:32)murdock schreef:
(11-03-2013, 21:12)boulder schreef:
(11-03-2013, 02:12)murdock schreef: Ik sla niks door elkaar maar de ontvagst van de tv zenders op de capming gebeurt met sateliet en zij versterken en verdelen het signaal over de camping. Nu plugden wij de coacx kabel in de tv en konden we kijken,maar nu moet er ook een bakje tussen die de signaalen omzetten.ik zal morgen meer info geven erover.
Allez, na 3 posts komen we eindelijk te weten waarover jij het eigenlijk hebt, want eerst spreek je over een DVD-T ontvanger (bestaat niet, DVB-T wel), dan gaat het over satelliet en pas op het laatste gaat het over satelliet die dan omgezet wordt naar DVB-T blijkbaar ?
En morgen gaan we meer weten.
Als je een vraag stelt, moet je geen informatie in schijfjes geven, dan moet je ineens zeggen wat het probleem is.
Hoe kan iemand anders jou helpen ?

Ik kan er niks aan doe. Jij de vraag niet begrijpt. Is toch duidelijk?
houd het aub rustig hé!!!!!!!
geen ruzie stoken hier op het forum.
dat kunnen we missen hier.
geef boulder wel grotendeels gelijk,de vraag was heel erg onduidelijk.
Antwoord
#10
(11-03-2013, 21:37)master-magic schreef:
(11-03-2013, 21:32)murdock schreef:
(11-03-2013, 21:12)boulder schreef:
(11-03-2013, 02:12)murdock schreef: Ik sla niks door elkaar maar de ontvagst van de tv zenders op de capming gebeurt met sateliet en zij versterken en verdelen het signaal over de camping. Nu plugden wij de coacx kabel in de tv en konden we kijken,maar nu moet er ook een bakje tussen die de signaalen omzetten.ik zal morgen meer info geven erover.
Allez, na 3 posts komen we eindelijk te weten waarover jij het eigenlijk hebt, want eerst spreek je over een DVD-T ontvanger (bestaat niet, DVB-T wel), dan gaat het over satelliet en pas op het laatste gaat het over satelliet die dan omgezet wordt naar DVB-T blijkbaar ?
En morgen gaan we meer weten.
Als je een vraag stelt, moet je geen informatie in schijfjes geven, dan moet je ineens zeggen wat het probleem is.
Hoe kan iemand anders jou helpen ?

Ik kan er niks aan doe. Jij de vraag niet begrijpt. Is toch duidelijk?
houd het aub rustig hé!!!!!!!
geen ruzie stoken hier op het forum.
dat kunnen we missen hier.
geef boulder wel grotendeels gelijk,de vraag was heel erg onduidelijk.


Maar jij begrijpt de vraag master, ik kan er ook niks aan doen wij de verkeerde info krijgen van de camping. Ben jij thuis van zo een DVB-S2 ontvanger? En bestaan er toetstellen waar je mee kan opnemen?.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)