Proximus wijzigt mobiele aanbod: meer data, hoger tarief
#1
Met ingang van 1 augustus hanteert Proximus nieuwe tarieven en gewijzigde bundels. Het betreft de Mobilus- en Tuttimus-abonnementen voor consumenten en de Bizz Mobile- en Bizz All-in-producten voor het mkb.
Het Mobilus-aanbod wijzigt als volgt:

Data nu (GB) Data na 1-8 (GB) Tarief nu (EUR) Tarief na 1-8 (EUR)
Mobilus S (120 min) 1 1,5 15,00 15,99
Mobilus M (300 min) 3 5 25,00 26,99
Mobilus L (onbeperkt min) 8 10 40,00 42,99
De Mobilus-abonnementen bevatten tevens onbeperkt sms en onbeperkte data voor de favoriete app.

Het Tuttimus-aanbod wijzigt als volgt:

Data nu (GB) Data na 1-8 (GB) Tarief nu (EUR) Tarief na 1-8 (EUR)
Tuttimus (120 min) 2 3 88,95 90,94
Tuttimus (onbeperkt) 5 10 99,95 101,94
Tuttimus (onbeperkt) 10 20 110,95 115,94
De Tuttimus-abonnementen bevatten tevens onbeperkt sms en onbeperkte data voor de favoriete app, TV-bundel naar keuze, onbeperkt vast internet of bellen zonder tellen, vast & mobiel.

Het Bizz Mobile-aanbod wijzigt als volgt:

Data nu (GB) Data na 1-8 (GB) Tarief nu (EUR) Tarief na 1-8 (EUR)
Bizz Mobile S (100 min) 1 1,5 12,00 13,00
Bizz Mobile M (250 min) 3 5 21,00 23,00
Bizz Mobile L (onbeperkt) 8 10 36,00 39,00
Bizz Mobile XL (onbeperkt) 12 20 56,00 56,00
Bizz Mobile S en M bevatten tevens onbeperkt bellen naar vaste nummers en collega’s, onbeperkt sms’en en onbeperkte data voor de favoriete app. Bizz Mobile L bevat tevens onbeperkt bellen en sms’en, goedkoper bellen naar het buitenland en onbeperkte data voor je favoriete app. Bizz Mobile XL bevat onbeperkt bellen en sms’en, goedkoper bellen naar het buitenland en 600 minuten naar de EU en onbeperkte data voor de favoriete app.

Het Bizz All-in-aanbod wijzigt als volgt:

Data nu (GB) Data na 1-8 (GB) Tarief nu (EUR) Tarief na 1-8 (EUR)
Bizz All-in M 3 5 77,00 79,00
Bizz All-in L 5 10 85,00 88,00
Bizz All-in XL 12 20 105,00 105,00
Bizz All-in M bevat tevens onbeperkt bellen (vast en mobiel), sms’en, onbeperkt surfen op kantoor, 24/7 helpdesk en onbeperkte data voor de favoriete app. Bizz All-in L bevat tevens onbeperkt bellen (vast en mobiel), sms’en, onbeperkt surfen op kantoor, 24/7 helpdesk, goedkoper bellen naar het buitenland en onbeperkte data voor de favoriete app. Bizz All-in XL bevat tevens onbeperkt bellen (vast en mobiel), sms’en, onbeperkt surfen op kantoor, 24/7 helpdesk, goedkoper bellen naar het buitenland, 600 minuten naar de EU en onbeperkte data voor de favoriete app. Bizz All-in klanten kunnen Proximus TV toevoegen aan hun pack voor 10 euro extra.



De genoemde tarieven zijn voor consumenten inclusief btw, voor het mkb is het exclusief btw.
Antwoord
#2
Proximus heeft aangekondigd dat het per 1 augustus de datalimieten van verschillende particuliere en zakelijke bundels gaat verhogen. De verhogingen worden gepaard met een kleine toename in de prijzen. De bel- en sms-bundels blijven gelijk.

De Belgische mobiele provider maakt de wijzigingen op zijn website bekend. De databundel van Mobilus S wordt verhoogd van 1 naar 1,5GB, bij Mobilus M gaat het van 3 naar 5GB en bij Mobilus L neemt de databundel toe van 8 naar 10GB. De zakelijke variant Bizz Mobile heeft dezelfde bundels, plus een extra Bizz Mobile XL-bundel, die van 12 naar 20GB toeneemt.

De datalimieten in de drie Tuttimus-bundels, die het thuisabonnement koppelen aan een mobiel abonnement, worden ook ruimer. De 2GB, 5GB en 10GB bundels worden vanaf augustus respectievelijk 3,10 en 20GB. Bij Bizz All-in, de zakelijke tegenhanger, gaan de 3-, 8- en 12GB-bundels respectievelijk naar 5, 10 en 20GB. Opvallend is dat de prijzen van deze zakelijke bundels afnemen.

Klanten van Proximus kunnen ervoor kiezen het internetverbruik van één app niet van hun datalimiet af te laten gaan. De keuze is tussen Facebook, Whatsapp, Twitter, Snapchat, Instagram of Pokémon Go. Volgens de Belgische Telecomwaakhond BIPT schendt Proximus hiermee niet de netneutraliteit.
Antwoord
#3
Schandalig, Europa heeft verboden dat de afschaffing van de roaming zou gecompenseerd worden, en dan komen ze af met een belachelijke uitvlucht, om het toch direct te kunnen compenseren.
Hopelijk doet Test-Aankoop hen een proces aan.
Het is ook weer typisch, vanuit de Overheid gaan ze dan wel schijnheilig staan roepen dat de mensen de prijzen moeten vergelijken, of dat er meer concurrentie moet komen.
Maar Proximus is wel een semi-overheidsbedrijf, en de enige die tot hiertoe de daling van de roamingtarieven gaat compenseren!
Antwoord
#4
De rest zal wel volgen of proximus zal wegens weerstand inbinden.
Antwoord
#5
Ja, maar dat is smerig, want :

* onwettig
* zeer nadelig voor wie anders weinig of niet naar het buitenland reist.
  Die zal nu ook een verhoogd abonnementsgeld betalen, maar de weggevallen roaming kosten, daar zal die niets aan hebben!
Antwoord
#6
(26-06-2017, 21:14)boulder schreef: Ja, maar dat is smerig, want :

* onwettig
* zeer nadelig voor wie anders weinig of niet naar het buitenland reist.
  Die zal nu ook een verhoogd abonnementsgeld betalen, maar de weggevallen roaming kosten, daar zal die niets aan hebben!

Idd,ik zal dit misschien meemaken,
Of kunnen ze lopende contracten verbreken en de prijs verhogen???
Normaal kan dit niet he,maar we zien wel in augustus of ik er persoonlijk nieuws over krijg.
Antwoord
#7
Nieuwe en bestaande klanten met een abonnement ontvangen bij Proximus vanaf augustus meer mobiele data, als ze akkoord gaan met een prijsstijging. Dit geldt voor zowel Mobilus als bij Tuttimus. De telecomoperator stelt dat het met zijn nieuwe aanbod tegemoet komt aan de verwachtingen van klanten en hen de ruimte geeft om te profiteren van hun mobiele data zonder dat ze steeds een oog op het verbruik moeten houden.

Abonnementen
Dit mag je concreet verwachten als mobiele abonnee van proximus:

Mobilus S gaat van 1 naar 1,5 GB, de kostprijs van 15 euro naar 15,99 euro.
Mobilus M gaat van 3 naar 5 GB, de kostprijs van 25 naar 26,99 euro.
Mobilus L gaat van 8 naar 10 GB, de kostprijs van 40 naar 42,99 euro.
Wie gebruik maakt van het Triple Play-pakket Tuttimus legt ook meer op voor de verschillende formules:

Het 2 GB-aanbod stijgt van 2 naar 3 GB, de prijs van 88,95 euro naar 90,94 euro.
Wie voor 5 GB betaalt zal binnenkort 10 GB kunnen krijgen, voor 101,94 euro in plaats van 99,95.
Tot slot zal het 10 GB-pakket er eentje van 20 GB worden, met een prijsstijging van 110,95 euro naar 115,94 euro.
Verder
Dankzij de verhoging van de Tuttimus-data naar een maximum van 20 GB, is het Proximus dat momenteel het grootste datapakket kan aanbieden aan consumenten. Uiteraard zal je deze mobiele data ook vrij van roamingkosten in de Europese Unie kunnen gebruiken. Ook het extraatje blijft bestaan waarbij je één app uit een lijst kan kiezen en die niet meegeteld wordt bij je dataverbruik. De Belgische provider voert tevens wijzingen door aan de formules die het aanbiedt voor kmo’s.

De wijzigingen aan de abonnementen zullen vanaf 1 augustus ingaan. Proximus stelt zijn klanten tegen dan op de hoogte via e-mail, sms of brief. Wie niet akkoord is met de verandering, kan zijn abonnement aanpassen of opzeggen.
Antwoord
#8
(27-06-2017, 15:42)natte schreef: boulder welkom in europa
Dat is niet de schuld van Europa, vergeet niet : Proximus is voor een groot deel (ik dacht nog steeds rond de 50%) een overheidsbedrijf.
Dus dan is het heel schijnheilig van politici (Alexander Decroo in dit geval) om te zeggen : "consumenten gebruik uw macht".
Het is maar de vraag hoe die politieke vertegenwoordigers in de raad van beheer gestemd hebben.
Via het dividend van Proximus vloeit er elk jaar een fikse som naar de schatkist, hetgeen ik al lang zeg : de Staat heeft er geen belang bij dat de prijzen zakken.
Ze gebruiken dat bedrijf als een manier om extra belastingen te heffen.
En de oproep van "gebruik uw macht", is ook flauw.
Als je met een pack bij Proximus zit kun je niet zomaar weg naar een ander.
Wie heeft er packs?
Telenet, Orange, het is maar een klein rijtje van concurrenten.

Wat de minister zou moeten doen is zijn macht als minister gebruiken, in plaats van tegenover de consument te zeggen dat die maar zijn "macht" moet gebruiken.
Veel macht heeft die immers niet, en als de concurrenten zien dat er niet opgetreden wordt tegen deze onwettelijke prijsverhoging, dan is de kans groot dat ze exact hetzelfde doen.
Antwoord
#9
ik zit ook met een pack daar,en er was me beloofd dat de prijs niet ging veranderen op al die maanden dat ik het pack moest nemen,
wat kreeg ik gisteren per mail,dat mijn pack met bijna 2€ omhoog gaat vanaf augustus maar er wel 2GB extra voor in de plaats krijg via gsm.
zit dan aan 6GB per maand,dat krijg maandelijks nooit niet op als ik niets stream van hd bestanden.
als de prijs mij niet aanstaat kan ik wel kosteloos opzeggen,maar ja,zit met een pack van 2 jaar waar ik aan vast zit,dus zal wel nog rekening krijgen daarvan als ik zou veranderen,en waar dan naartoe gaan weer,heb bijna al elke aanbieder gehad op gsm provider optie en voor internet ook bijna elke provider.
en bied telenet in het slechtste geval een internet aanbod aan met 100 Kbps download en 12 upload wat ik nu heb bij proximus??????
telenet hun site is op dat vlak wat onoverzichtelijk als je enkel internet wilt.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)