Canal Digitaal (grote broer van TVV) komt met CI+ module
#1
Het ziet er niet zo goed uit met de hardware keuzevrijheid bij TV Vlaanderen.
Grote broer komt met een CI+ module, en TV Vlaanderen zal zeker volgen.
Merk op dat TV Vlaanderen al CI Modules had, dat ze nu met CI+ afkomen betekent dat ze ook op andere dan hun eigen hardware beperkingen kunnen opleggen.
En als de TV aanbieder beslist dat je een reclame niet kunt doorspoelen zal die module braafjes gehoorzamen.
Vraag is nu alleen nog : kunnen ze op die manier ook de softcams die je in Dreamboxen, VU+ enz. vindt blokkeren ?
Als ik er eventjes over nadenk : ja dat kunnen ze.
De nieuwe module werkt met Nagravision, waarbij dus smartcard en ontvanger/module aan elkaar gekoppeld worden.
Op dit moment gaan ze wel nog naast Nagravision ook wel Mediaguard gebruiken, maar voor hoe lang ?

Bron : TotaalTV : http://www.totaaltv.nl/nieuws/12240/Cana...odule.html
Antwoord
#2
(19-03-2013, 08:44)natte schreef:
(17-03-2013, 20:51)boulder schreef: Het ziet er niet zo goed uit met de hardware keuzevrijheid bij TV Vlaanderen.
Grote broer komt met een CI+ module, en TV Vlaanderen zal zeker volgen.
Merk op dat TV Vlaanderen al CI Modules had, dat ze nu met CI+ afkomen betekent dat ze ook op andere dan hun eigen hardware beperkingen kunnen opleggen.
En als de TV aanbieder beslist dat je een reclame niet kunt doorspoelen zal die module braafjes gehoorzamen.
Vraag is nu alleen nog : kunnen ze op die manier ook de softcams die je in Dreamboxen, VU+ enz. vindt blokkeren ?
Als ik er eventjes over nadenk : ja dat kunnen ze.
De nieuwe module werkt met Nagravision, waarbij dus smartcard en ontvanger/module aan elkaar gekoppeld worden.
Op dit moment gaan ze wel nog naast Nagravision ook wel Mediaguard gebruiken, maar voor hoe lang ?

Bron : TotaalTV : http://www.totaaltv.nl/nieuws/12240/Cana...odule.html

Ik heb van mijn hollandse vrienden gehoord dat zij nog geen enkel informatie hierover ontvangen hebben.Hopelijk blijft alles zelfde

Word ook enkel maar nieuws van gemaakt als het in gebruik is bij M7 Wink
Antwoord
#3
(19-03-2013, 17:37)master-magic schreef: Word ook enkel maar nieuws van gemaakt als het in gebruik is bij M7 Wink
Helemaal akkoord, M7 zal zwijgen tot op het einde, en dan zul je het te weten komen.
Herinner u hoe ze Syfy uit het pakket haalden, maar tot op de laatste dag, het laatste uur reclame voor hun duurdere pakketten maakten met... Syfy.
Herinner u de vele meldingen van problemen op sat4all, van gebruikers.
Het waren zogezegd storingen, wat later werd de SID limiet ingesteld.
Tests dus.
Wees gerust, als de M7 groep het officieel bevestigt, dan zal het al zover zijn of zeer dichtbij.
Antwoord
#4
(19-03-2013, 21:27)boulder schreef:
(19-03-2013, 17:37)master-magic schreef: Word ook enkel maar nieuws van gemaakt als het in gebruik is bij M7 Wink
Helemaal akkoord, M7 zal zwijgen tot op het einde, en dan zul je het te weten komen.
Herinner u hoe ze Syfy uit het pakket haalden, maar tot op de laatste dag, het laatste uur reclame voor hun duurdere pakketten maakten met... Syfy.
Herinner u de vele meldingen van problemen op sat4all, van gebruikers.
Het waren zogezegd storingen, wat later werd de SID limiet ingesteld.
Tests dus.
Wees gerust, als de M7 groep het officieel bevestigt, dan zal het al zover zijn of zeer dichtbij.

ze zullen nog meer klanten verliezen,want het gaat al bergaf,
ze melden zelf geen klantenaantal meer,is nu een getal voor de hele M7 groep,
laatste dat ik hoorde was 1 miljoen klanten,maar ben niet meer zeker of dat enkel CD klanten waren of de hele M7 benelux groep.
Antwoord
#5
(19-03-2013, 23:51)master-magic schreef: ze zullen nog meer klanten verliezen,want het gaat al bergaf,
ze melden zelf geen klantenaantal meer,is nu een getal voor de hele M7 groep,
laatste dat ik hoorde was 1 miljoen klanten,maar ben niet meer zeker of dat enkel CD klanten waren of de hele M7 benelux groep.
Ooit heb ik de volgende mop bedacht en op het forum van satellietforum.com gezet.
Ze waren razend, maar met wat humor heb ik toch mooi de waarheid gezegd.

Op een dag komt de product manager gejaagd het bureau van de grote baas van de M7 groep binnen.
"Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws", zegt hij.
"Doe dan maar eerst het goede nieuws", zet de grote baas.
"Welnu, dank zij onze fantastisch beveiliging hebben we geen enkele illegale klant meer op ons netwerk."
"Ok, en wat is nu het slechte nieuws ?"
"Tja, we hebben ook geen betalende klanten meer".

Het is lang geleden dat ik dat gepost heb, maar het is aan het uitkomen.
Ze hebben al heel veel gedaan om illegale klanten, maar ook legale klanten die met een "niet goedgekeurde" ontvanger kijken weg te jagen :

* indertijd was er de EPG die niet goed werkte, en ze weigerden de standaard EIT te implementeren. Ze investeerden liever in allerlei initiatieven, maar die werkten maar half.
* dan was het zo dat nieuwe gebruikers verplicht werden een CI module bij te kopen, losse kaarten werden (officieel) niet meer verkocht.
* dan kwamen er plots problemen voor wie niet de officiële Mediaguard modules gebruikte, maar de Aston CAMs.
* dan kwam er een kaartwissel, waarbij men de gebruikers probeerde een vergoeding voor te vragen
* dan was er de SID limiet, die ervoor zorgt dat heel wat van de voordelen van een Linux ontvanger weg zijn.
Normaal gezien kon je met één tuner gewoon alle zenders opnemen die op dezelfde transponder zitten.
Dat was handig, zo kon je veel opnames maken tegen dat je 2 tuners gebruikt werden.
Via de SID limitatie kon je maar 3 of 4 opnames tegelijk maken, anders zijn je opnames om zeep.
Officieel was dat tegen het illegaal sharen, maar het zorgt er wel voor dat wie binnenshuis sharet ook verplicht wordt om bijkomende kaartjes en abonnementen te nemen.
Mensen met kinderen en meerdere TV's wilden wel eens graag dat ene kaartje binnenshuis delen, niet illegaal, maar M7 vindt dat dit niet mag, ze verdienen er minder door.
Niet alleen gebruikers van Linux ontvangers, maar ook gebruikers van Clone+, Smartwi en dergelijke voelen die beperkingen.
* nu komt er dus een CI+ module, die dus niet werkt in een Linux ontvanger.

Dan reken ik nog niet de andere veranderingen die de doorsnee gebruiker op kosten gejaagd hebben :

* eerst op 1 satelliet (Astra 1) en dan zenders over 2 satellieten spreiden (Astra 1 + Astra 3), zodat gebruikers een extra kop op hun schotel moeten zetten.
* heel lang MPEG2 ontvangers verkopen, en dan kort erna oveschakelen naar H.264, zodat veel gebruikers weer een nieuwe ontvanger moeten kopen.

En zo blijft dat maar doorgaan : altijd maar extra beperkingen, iedere keer nieuwe kosten, en dan heb ik het nog niet gehad over het verdwijnen van zenders.

Eigenlijk moet je tegen veel kunnen om klant te blijven, want om de zoveel tijd moet je investeren, gewoon om te blijven beeld hebben.
Je moet er ook tegen kunnen dat ze een science-fiction zender en een zender met detectiveprogramma's vervangen door een kinderzender.
Je moet er ook tegenkunnen dat je mainstream HD zenders na 6 maanden nog altijd niet hebt, terwijl de concurrentie ze wel al heel die tijd heeft.

Het is geen wonder dat ze dan klanten verliezen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)