interactief maken digicorder
#1
Hallo,

Ik heb voor 't eerst digitale tv. Ik ben zaterdag mijn digicorder gaan afhalen. (self starter pakket) De Self Starter Gids zat niet in de doos, de functie Self Starter staat niet bij de instellingen en op internet bij Mijn Telenet staat dat ook al niet vermeld.
Ik heb vandaag gebeld naar de klantendienst.
Na mij 4 keer op wacht gezet te hebben, zijn ze op het idee gekomen dat het waarschijnlijk niet werkt omdat mijn digicorder niet is aangesloten met de modem.
Nu komt mijn probleem: de modem en mijn draadloze router staan boven, terwijl mijn tv en digicorder beneden staan. Ik dacht al dat ik een gat in het plafond ging moeten maken om er de kabel van de modem door te steken.
Naar 't schijnt zou dit ook draadloos lukken. Maar hoe doe ik dit? Ik heb gehoord met 2 adapters, 1 voor in de router en 1 voor in de digicorder. Ik ben wat aan 't zoeken geweest op 't internet en deze zouden alleen maar te koop zijn bij de installateur? En nu? Weet er iemand waar ik toch zo'n adapters kan kopen? En hoe noemen die?
Alvast bedankt!!
Antwoord
#2
Nu laat jij mij ook al twijfelen hoe dat juist word aangesloten.Bij mij heeft dat een installateur gedaan,maar ik woon net in een nieuwboow apartement en mijn modem is ingebouwd in een ingebouwde kas en de bedrading zit achter de muur dus ik weet nu ook niet juist hoe dat zit om die box interactief te krijgen want ik versta dat niet goed dat die mensen van telenet dat aan u niet klaar en duidelijk kunnen uitleggen.Gaan ze nu iemand sturen morgen?
Antwoord
#3
Nee hoor. Ik moet zorgen dat mijn digicorder aan de modem aangesloten raakt. Als het daarmee niet opgelost is, moest ik maar eens terugbellen. En euhm, technieker sturen... Ik heb Self Starter pakket he. Da's zonder technieker.
Antwoord
#4
Ja ik begrijp je wel maar dan moet je zelf die bedrading trekken?En anders kan je altijd nog hulp inroepen van een instellateur voor dat te doen.Ik weet nu ook niet hoeveel dat kost.
Antwoord
#5
kan je dan niet gewoon je internetsignaal over homeplugs laten verlopen.

modem-><-plc->(**)stopcontact--/230V~/--stopcontact(**)<-plc-><-digicorder

Paul
Antwoord
#6
Ik heb ondertussen 2 adapters besteld waarmee dat naar 't schijnt toch zou lukken. Morgen heb ik ze en weet ik of het daarmee gaat of niet. 't zijn zo 2 dingen om in 't stopcontact te steken, ééntje met een kabel naar de router en ééntje met een kabel naar de digicorder.
Antwoord
#7
mits juist ingesteld zou dat perfect werken.
Antwoord
#8
Inderdaad dat is hetgeen ik hier boven in mijn post beschreven heb.

'die twee dingen die je in het stopcontact steekt' had ik aangeduid met "plc"

modem-><-plc->(**)stopcontact--/230V~/--stopcontact(**)<-plc-><-digicorder

succes,
Paul
Antwoord
#9
@Paul,
Niet iedereen kent die benamingen,
heb dat geleerd in al die jaren forums komen dat niet iedereen alles kent,
maar de TP is geholpen dus probleem opgelost.
Antwoord
#10
(16-10-2012, 22:26)master-magic schreef: @Paul,
Niet iedereen kent die benamingen,
heb dat geleerd in al die jaren forums komen dat niet iedereen alles kent,
maar de TP is geholpen dus probleem opgelost.

geen probleem hoor daarom heb ik het nog even verduidelijkt.

Paul.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)