windows 8.1 opstarten met bureaublad
#1
wie windows 8.1 heeft 11 maart een automatische update, om er beter ? mee te werken,

maar wie graag dat stomme startscherm niet meer wilt zien, en terug wilt opstarten a la windows 7 : dus rechtstreeks op bureaublad : een simpele oplossing : al moet je het zelf ontdekken,

je gaat gewon naar configuratiescherm > taakbalk en navigatie > navigatie : hier vink je alles uit :
behalve : wanneer ik mij aanmeld of alle apps sluit, naar het bureaublad gaan in plaats van start (DEZE AANVINKEN) : daarna toepassen en ok,
en je start voortaan alleen op met je bureaublad
Antwoord
#2
Ik kan W8 niet naar W8.1 upgraden sinds ik die nieuwe laptop heb gekocht.Lenovo
En ik vind het een ongemak als je W8.1 gewoon bent. Nog even wachten op W8.2dan maar, en anders volgend jaar ineens W9 erop zetten.
Antwoord
#3
Gewoon allemaal w8 weigeren en massaal W7 terug stellen.
ms zal dan wel luisteren nar hun gebruikers
Jan
Antwoord
#4
(04-02-2014, 17:14)jr212 schreef: Gewoon allemaal w8 weigeren en massaal W7 terug stellen.
ms zal dan wel luisteren nar hun gebruikers

en die nu een pc hebben met windows 8.1 erop (bij aankoop), kunnen beter opstarten met het bureaublad,
want er zullen er veel zijn : die van w8.1 naar w7 zouden gaan, die niet eens weten hoe, en meer zichzelf ermee in de problemen gaan brengen,

daarom gewoon opstarten met bureaublad, meer moet het niet zijn
Antwoord
#5
Er zijn geen pc of schijven van8.1 8.2 zal ook geen nieuwe pc zijn dat zal enkel een upgrade zijn.Enkel W9 volgend jaar zal wel met een nieuwe pc kunnen krijgen.En daar zal je dus ook geen upgrade meer hoeven voor te doen,dus enkel die schijf gaan kopen.
Antwoord
#6
jr dat is hier geen sience fiction. Ik heb geen problemen met W8.En wie zegt dat jij een windows moet kopen.Koop dan een apple.
Antwoord
#7
(05-02-2014, 15:54)natte schreef: ik heb ook geen probleem met 8.1. leuke apps

Ja ik met mijn 8 ook niet maar ik heb hem al 3 maal upgegrade naar8.1 en op 80% stopt de installatie.Die chinees Lenovo kan dat waarschijnlijk nog niet aan.Ik hen ook gezien vandaag dat het toestel al niet meer te koop is bij vdb.Verkoper had wel gezegd minstens een maand te wachten alleer die upgrade te doen.
Antwoord
#8
In de wandelgangen gaat het hardnekkige gerucht dat Microsoft van plan is Windows 8.1 Update 1 te verplaatsen van maart naar april. Het idee blijft om Patch Tuesday te gebruiken om deze lente-update te verspreiden via Windows Update. Als dat klopt, kunnen we de update op 8 april verwachten in plaats van op 11 maart.
Windows 8.1 Update 1 is een collectie van nieuwe functionaliteiten en verbeteringen voor Windows 8.1. De meeste nieuwe mogelijkheden zijn erop gericht om het besturingssysteem aangenamer te maken voor mensen die het liefst een muis gebruiken om te navigeren.
zdnet.be
Antwoord
#9
Nieuwe update Windows 8.1 brengt 'rechtermuisknop' helemaal terug

Een nieuwe update voor Windows 8.1 zal de bediening met een klassieke muis- en toetsenbordcombinatie aanzienlijk vergemakkelijken.
Nog deze lente gaat Microsoft een nieuwe belangrijke update voor Windows 8.1 uitbrengen. Die update moet onder meer het gebruik via een muis en toetsenbord vergemakkelijken. Dat vertelde Joe Belfiore, vp operating system Microsoft op een persconferentie in Barcelona. Met die update wil Microsoft duidelijk tegemoet komen aan de kritiek op Windows 8.1. Heel wat toestellen die niét uitgerust zijn met een touchscreen laten zich immers omslachtiger bedienen dan in eerdere Windows-versies.

“Er komt onder meer een nieuwe muisinterface voor gebruik met de rechtermuisknop”, vertelde Belfiore zonder al te willen in gaan op verdere details. Die rechtermuisknop was er weliswaar nog in de ‘desktop’-omgeving van Windows 8/8.1 maar niet in de ‘metro’-interface: zeg maar het scherm met de verschillende tegeltjes. De bedoeling is dat het opstarten en afsluiten van apps ook op een meer gebruiksvriendelijke manier zal gebeuren dan dat nu het geval is: tenminste voor gebruik met een gewone muis en toetsenbord. Voor bediening via touchscreens verandert er niks. “We love touch”, illustreerde Belfiore dat. De update zal onder meer ook wijzigingen doorvoeren aan de zoekfunctionaliteit, de ‘power’-instellingen, en de standaard instellingen bij het opstarten.

In de update wordt verder ook gesleuteld aan de hardwarevereisten. 1 GB RAM geheugen en 16 GB aan storage wordt bijvoorbeeld mogelijk. “De idee is dat de prijspunten op die manier naar beneden kunnen gaan, zodat we meer goedkopere Windows-toestellen gaan kunnen aanbieden”, aldus Belfiore die ook nog wist te verklappen dat er een IE8-compatibiliteitsfunctie voor Internet Explorer 11 komt. Dat moet het gebruik van Windows 8.1 in bedrijfsomgevingen met legacy softwaretoepassingen bevorderen.
Datanews.be
Antwoord
#10
(24-02-2014, 18:37)natte schreef: ik vind dit wel eer raar berichtje zorro. ik heb al twee maanden win 8.1 via upgrade win 8 naar 8.1 die gratis was.lijkt le toch niet meer zo recent dus.

het gaat om een nieuwe update van 8.1 (gratis) via windows update of microsoft update : ergens in april
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)