2BE vanaf vandaag in HD-kwaliteit
#1
Vanaf 29 januari zijn er een aantal nieuwigheden op je digitale televisie. De Vlaamse zender 2BE verschijnt in HD (Hoge Definitie-kwaliteit) voor klanten met een HD Digicorder of Digibox. Daarnaast zal Bloomberg in heel Vlaanderen beschikbaar worden en verschijnt Al Maghreb TV voor onze klanten in Brussel.

2BE in HD

Heb je een HD Digicorder of Digibox? Dan hebben we goed nieuws! 2BE verschijnt vanaf 29 januari in Hoge Definitie (HD)-kwaliteit. 2BE HD verschijnt op het eerst beschikbare zendernummer. Als je de standaardzendernummering opnieuw instelt, dan verschijnt 2BE HD op nummer 5. Dit kan je doen door naar ‘instellingen’ te gaan, ‘Digibox/Digicorder’ te kiezen en tenslotte ‘standaardnummering herinstellen’ te selecteren. Je kan ook zelf de zendernummering aanpassen door ‘zendernummering aanpassen’ te kiezen.

Bloomberg vanaf nu in heel Vlaanderen
Deze internationale nieuwszender is vanaf 29 januari beschikbaar in heel Vlaanderen (standaard kanaalnummer 407) en Brussel (312).

Al Maghreb TV in Brussel
Al Maghreb TV is een nieuwe zender, gericht op de Maghrebijnse gemeenschap in Brussel. Al Maghreb TV is gesproken in het Arabisch, Frans en Nederlands. De zender biedt programma’s aan over muziek, ontspanning en de sociale en culturele actualiteit. De zender zal enkel in Brussel beschikbaar zijn op standaardkanaal 202.
Antwoord
#2
geen bezwaar dat telenet hier een beetje de toer opgaat van belgacom.maar mijn vraag is nog altijd,en ik ken die Arabische zender,waarom enkel in een beperkte regio beschikbaar.Gaan we weer de toer op als met de ex indi zenders.Hier in mijn zij straten wonen ook arabieren en mensen met tulbanden.Weet ik wat voor taal die speken of verstaan.Hebben die dan geen recht op die zender.Of heeft telenet in Brussel dan nog meer van zulke zenders?
Antwoord
#3
Hier in limburg waar ik woon heb ik ook die arabische zender. maar of die veel wordt bekeken weet ik niet.
Grtz
xXx
Antwoord
#4
Raar dat ik die zender 2m monde wel kan ontvangen,en ben niet van brussel.
En die al maghreb tv ook :-O
Antwoord
#5
Mij gaat het niet van kunnen of willen ontvangen.Die heeft geloof ik door een fout vroeger bij belgacom voor iedereen beschikbaar geweest.Weet niet juist of het om die zender ging.Maar als het die is met die muziek dan zijn daar wel sommige goede programma's bij.Dat zal dan wel komen omdat ik hier misschien in een speciale buurt woon maar dat moet je er dan maar bij nemen.Vroeger kon ik het nog een beetje verstaan met die analoge kabel,toen je met ex indi zat.Maar nu begint telenet zijn verschillende zenders tussen vlaanderen en brussel al te wijzigen zodat iemand die aan de overkant van een straat die aan een brussel gewest grenst die zender niet kan krijgen omdat die enkel in brussel te ontvangen is.Ik vraag mij af waar die grens is?
Antwoord
#6
Nu hoor ik mensen beweren dat 2BE al een tijdje in HD op de satelliet staat... Klopt volgens mij toch niet hoor, kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Antwoord
#7
(29-01-2013, 16:47)warregubbi schreef: Nu hoor ik mensen beweren dat 2BE al een tijdje in HD op de satelliet staat... Klopt volgens mij toch niet hoor, kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

Wie bewweerd dat?
Antwoord
#8
Iemand op twitter: https://twitter.com/BartDeBlaes/status/2...9339504641
lees ook het gesprek dat er op volgt...

Ook wordt hetzelfde beweerd over Belgacom:
https://twitter.com/bramvandeperre/statu...5043120128
Maar hierop heeft Eva al gereageerd, en m'n vermoeden bevestigt dat het (nog) niet beschikbaar is bij Belgacom
Antwoord
#9
(29-01-2013, 17:01)warregubbi schreef: Iemand op twitter: https://twitter.com/BartDeBlaes/status/2...9339504641
lees ook het gesprek dat er op volgt...

Ook wordt hetzelfde beweerd over Belgacom:
https://twitter.com/bramvandeperre/statu...5043120128
Maar hierop heeft Eva al gereageerd, en m'n vermoeden bevestigt dat het (nog) niet beschikbaar is bij Belgacom

Ja dat klopt bij belgacom is die zender er nog niet.Ik denk niet dat dit bericht als waarheid bestempeld kan worden.
Antwoord
#10
Ik kan zeggen dat op satelliet NIET in hd word uitgezonden van 2be.
Het is sd in mpeg4,en dat is nog steeds geen hd.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)