BBC Three komt terug in 2022
#1
Vanaf Januari 2022 kan je terug kijken naar BBC Three, dat kanaal zal gedeeld worden met CBBC op de 28.2 oost astra.
of deze bij de providers komen (telenet/orange - Proximus) is nog niet geweten.
Antwoord
#2
de programmering van BBC Three zijn onder meer programma’s opgenomen die nu nog op BBC One en BBC Two te zien zijn. Het gaat hierbij onder meer om Killing Eve, Fleabag eb Normal People. BBC wil met de terugkeer van BBC Three meer jongere kijkers in de leeftijdscategorie 16-34 jaar bereiken. De jongerenzender werd in 2016 juist afgestoten omdat het kijkgedrag van personen in deze leeftijdscategorie juist meer naar online was verplaatst. Niet alleen met bestaande maar voor ook veel nieuwe programma’s wil de Britse publieke omroep BBC Three nieuw leven in blazen.

Satelliet

De terugkeer van BBC Three staat voor januari 2022 in de agenda. De dagelijkse uitzendingen vinden van 20,00 tot 04.00 uur plaats. De zender zal ook in Nederland te zien zijn. In ieder geval satellietkijkers met ontvangst van de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost kunnen BBC Three in HD-kwaliteit bekijken. Het is nog onduidelijk of BBC deze zender ook buiten het Verenigd Koninkrijk gaat aanbieden.
Antwoord
#3
BBC Three is klaar voor een triomfantelijke terugkeer als tv-zender nadat mediaregulator Ofcom het voorlopig groen licht heeft gegeven om terug te keren

Ofcom zei ook dat de terugkeer van BBC Three als tv-kanaal bepaalde demografische groepen en regio's die minder geneigd zijn om naar programma's te kijken, profiteren van streamingdiensten zoals de BBC iPlayer om programma's te bekijken.
"We hebben voorlopig vastgesteld dat het kanaal de beschikbaarheid en het bereik van BBC Three zou vergroten voor mensen die er momenteel geen toegang toe hebben", zei Ofcom. "Vooral kijkers uit huishoudens met een lager inkomen en mensen die buiten Londen en het zuidoosten wonen."

Sky had geklaagd dat BBC Three als openbare zender een wettelijk recht zou hebben om in de top 24 van kanalen in elektronische programmagidsen te verschijnen, wat een ander kanaal verder naar beneden zou stoten, wat een hoge zichtbaarheid zou garanderen bij kijkers die op zoek waren naar programma's en kanalen om op tv te kijken . Ofcom bevestigde dat, in overleg, BBC Three een prime-slot krijgt.

Ofcom heeft een openbare raadpleging geopend over zijn voorlopige besluit om BBC Three volgend jaar weer op tv te laten verschijnen, evenals over de voorgestelde wijziging van de elektronische programmagids, en zal zijn definitieve besluit tegen het einde van het jaar publiceren.
Antwoord
#4
ASTRA 28,2° Oost: NEW 10.847V SR 23000 FEC 3/4 DVBS2 8PSK 6951 - unknown service (Entertainment) 6951
Antwoord
#5
Mooi, hoewel ik er waarschijnlijk niet naar ga kijken.
De doelgroep is jonger dan ik ben.
BBC Four kijk ik wel regelmatig naar;
Antwoord
#6
(16-11-2021, 19:23)boulder schreef: Mooi, hoewel ik er waarschijnlijk niet naar ga kijken.
De doelgroep is jonger dan ik ben.
BBC Four kijk ik wel regelmatig naar;

Toch wel benieuwd naar wat ze gaan aanbieden op de zender, en er zit misschien kans in dat deze terugkomt bij Proximus en Telenet in zender deling met CBBC.
Antwoord
#7
(16-11-2021, 19:35)master-magic schreef:
(16-11-2021, 19:23)boulder schreef: Mooi, hoewel ik er waarschijnlijk niet naar ga kijken.
De doelgroep is jonger dan ik ben.
BBC Four kijk ik wel regelmatig naar;

Toch wel benieuwd naar wat ze gaan aanbieden op de zender, en er zit misschien kans in dat deze terugkomt bij Proximus en Telenet in zender deling met CBBC.
En dan komt BBC Four misschien ook weer terug bij Telenet en Proximus?
Zelf kijk ik regelmatig naar BBC Four.
Van BBC Three worden af en toe programma's op BBC One uitgezonden, maar dat is heel selectief.
Ik ben eens gaan kijken op die PID op satelliet.
Beeld ziet er goed uit, maar effectief, er wordt enkel die CBBC uitgezonden op dit moment, op het moment dat hun programma voorbij is, blijft hij met een wachtscherm staan, ik had gedacht dat hij dan misschien naar BBC Three zou overschakelen.
De programmatie van CBBC blijft overigens voor zo ver je kunt in de toekomst kijken, verder lopen tot na 21:00 Britse tijd, dus het zal waarschijnlijk inderdaad maar vanaf nieuwjaar worden.
Antwoord
#8
10818V 22000 5/6

10351 - for BBC Three (SD).

wordt gedeeld met CBBC SD
Antwoord
#9
(29-11-2021, 16:37)master-magic schreef: 10818V 22000 5/6

10351 - for BBC Three (SD).

wordt gedeeld met CBBC SD
Tiens, nu al?
Hoe werkt dat dan, want CBBC zendt in principe lang uit.
Dit zijn de Britse uren, dat scheelt dan nog een uur met ons.
Of wordt op dat deelkanaal dan om 20:00 uur overgeschakeld?

https://www.bbc.co.uk/schedules/p00fzl9r
Antwoord
#10
(29-11-2021, 19:19)boulder schreef:
(29-11-2021, 16:37)master-magic schreef: 10818V 22000 5/6

10351 - for BBC Three (SD).

wordt gedeeld met CBBC SD
Tiens, nu al?
Hoe werkt dat dan, want CBBC zendt in principe lang uit.
Dit zijn de Britse uren, dat scheelt dan nog een uur met ons.
Of wordt op dat deelkanaal dan om 20:00 uur overgeschakeld?

https://www.bbc.co.uk/schedules/p00fzl9r

denk dat het nog zal aangepast worden de uren.vind 20 uur wel laat voor BBC Three, weet niet meer welke uren die vroeger had, dacht van 19 uur tot 5 uur s'morgens.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)