Consumentenbond raadt aankoop Samsung-toestellen af
#1
De Consumentenbond raadt consumenten af om bepaalde Samsung telefoons te kopen omdat deze vanaf maart niet meer worden ondersteund door het bedrijf. Het gaat om de Samsung Galaxy S7, S7 Edge en J3 2016. Deze toestellen zijn in 2016 op de markt gekomen en vanaf maart 2018 houdt de ondersteuning op. Dat wil zeggen dat het niet zeker is of er nog software-updates uitkomen die moeten zorgen voor voortdurende beveiliging.

Samsung reageert door aan te geven dat alle toestellen altijd minimaal twee jaar worden ondersteund, maar dat het nog niet zeker is dat deze processen voor genoemde toestellen stoppen na maart 2018.
Het is niet voor het eerst dat de Consumentenbond zich kritisch uitlaat over Samsung-producten. In mei bleken de Samsung Galaxy S8 en S8+ zeer gevoelig te zijn voor valschade. Een jaar geleden startte de Consumentenbond een bodemprocedure tegen Samsung vanwege een ‘gebrekkig software updatebeleid van Android smartphones’.
Antwoord
#2
Dat zijn allemaal van die smerige truken opdat men een nieuw smartphone zou moeten kopen.  Angry
Maar Samsung neemt hiermee wel een risico en dat is dat velen wel een smartphone zullen kopen maar dan niet van Samsung maar van een andere merk en zo speelt Samsung vele klanten kwijt dus in feite schiet Samsung daarmee in zijn eigen voet.  Dodgy
Antwoord
#3
(13-12-2017, 20:07)natte schreef: Huawei beter

wat je beter noemt, ze hebben dezelfde android Tongue en hebben ook 2 jaar ondersteuning heb ik al gehoord.
apps worden altijd beter en beter en niet elke smartphone kan daarmee om, en als ze niet meer te updaten zijn door oude onderdelen in het toestel dan zal je ook een ouderwetse hebben die niet meer kan geüpdatet worden.
Antwoord
#4
(14-12-2017, 08:20)natte schreef: bij Huawei krijg je de zuivere vorm van android bij Samsung hun aangepaste groot verschil Angry

ik zie toch niet veel verschil tussen beide, is alle2 android en die versies zijn hetzelfde, is enkel het uitzicht dat anders is dat niet in de android versie zit maar een soort image is.
als je uw toestel root kan je er ook een andere versie opzetten als je die Samsung of Huawei versie beu bent.
maar dan is het op eigen risico en ben je uw garantie kwijt als je dat binnen de 2 jaar doet.
Antwoord
#5
(14-12-2017, 16:00)natte schreef: het is bewezen dat op echte androids er meer updates zijn

net nog eens de samsung smartphone na een maand aangezet en online geweest en had toch 24 update's er op van apps dat moesten geupdate worden, is toch niet weinig denk ik zo.
en op een Huawei zijn er ook niet veel update's, moet voor iemand zijn smartphone up to date houden omdat die het niet goed kent en zie toch al 2 maanden geen update van de android versie.
dus zoveel verschil zit er echt niet tussen.
Antwoord
#6
(14-12-2017, 16:55)natte schreef: gaat niet over aps wat ik bedoel maar over systeemupdate

ik ook is al 2 maand geleden dat er een update was voor die Huawei
Antwoord
#7
Samsungs nieuwe Galaxy S9-smartphone wordt eind februari tijdens het Mobile World Congress in Barcelona onthuld. Dat heeft de directeur van Samsungs mobiele divisie, Koh Dong-jin, tijdens de CES gezegd tegen ZDNet.

Koh noemde echter geen specifieke datum, waardoor alleen bekend is dat de onthulling ergens tussen 26 februari en 1 maart plaatsvindt. Eind november meldde Evleaks dat Samsung de smartphone tijdens de CES voor het eerst zou tonen, maar dat wordt nu dus ruim een maand later.

Vorig jaar onthulde Samsung de voorganger, de Galaxy S8, tijdens een evenement in maart, waarna de verkoop in april begon. Als er nu ook weer een maand tussen de introductie en de start van de verkoop van de S9 zit, gaat het toestel ergens in maart voor het eerst in de verkoop.

Het ontwerp van de Galaxy S9 en S9+ zou nagenoeg identiek zijn aan dat van de S8 en S8+ volgens eerdere berichten. De smartphones krijgen naar verluidt stereoluidsprekers en behouden de 3,5mm-jack. De vingerafdrukscanner zit waarschijnlijk recht onder de camera, waar die bij de Galaxy S8 nog naast de camera zit.

De Samsung-directeur meldde ook dat het bedrijf van plan is om ergens in 2019 een vouwbare telefoon te introduceren. Vorig jaar zei hij nog dat de introductie hiervan in 2018 zou plaatsvinden. Het gaat dan eventueel om een smartphone met een 7,3"-scherm dat naar binnen kan worden gevouwen, zodat hij als telefoon en als tablet kan worden gebruikt.

[attachment=99]
Antwoord
#8
(12-01-2018, 08:06)natte schreef: amaai alles gaat snel nu binnenkort iphone x (10) al

die is er al tijdje hoor Wink
Antwoord
#9
(12-01-2018, 15:47)natte schreef: allemaal veel te duur voor mij

Dan koop je het niet he Wink
Antwoord
#10
(12-01-2018, 22:17)natte schreef:
(14-12-2017, 16:56)master-magic schreef:
(14-12-2017, 16:55)natte schreef: gaat niet over aps wat ik bedoel maar over systeemupdate

ik ook is al 2 maand geleden dat er een update was voor die Huawei

is  die huwaai goed pure android hoor ik

moet het niet, geef mij maar iOS Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)