Digitaal geluid digicorder
#1
Hallo, nieuw hier maar toch al een vraag :
heb een LG TV gekocht ( 55LM620s ) en home cinema LG hx 552
Hoe krijg ik digitaal geluid ( 5.1) door mijn homecinema ?
Digicorder is verbonden met tv met hdmi, homecinema naar tv via HDMI out en tv naar homecinema via optische kabel. Het geluid lijkt uit alle luidsprekers op dezelfde manier te komen. Iemand een betere oplossing?

met dank,
Georges,
Antwoord
#2
(27-12-2012, 21:10)georges schreef: Hallo, nieuw hier maar toch al een vraag :
heb een LG TV gekocht ( 55LM620s ) en home cinema LG hx 552
Hoe krijg ik digitaal geluid ( 5.1) door mijn homecinema ?
Digicorder is verbonden met tv met hdmi, homecinema naar tv via HDMI out en tv naar homecinema via optische kabel. Het geluid lijkt uit alle luidsprekers op dezelfde manier te komen. Iemand een betere oplossing?

met dank,
Georges,
waarom niet met de optische kabel naar je homecinema en van daar uit naar je tv via hdmi??????
Antwoord
#3
(28-12-2012, 04:08)master-magic schreef:
(27-12-2012, 21:10)georges schreef: Hallo, nieuw hier maar toch al een vraag :
heb een LG TV gekocht ( 55LM620s ) en home cinema LG hx 552
Hoe krijg ik digitaal geluid ( 5.1) door mijn homecinema ?
Digicorder is verbonden met tv met hdmi, homecinema naar tv via HDMI out en tv naar homecinema via optische kabel. Het geluid lijkt uit alle luidsprekers op dezelfde manier te komen. Iemand een betere oplossing?

met dank,
Georges,
waarom niet met de optische kabel naar je homecinema en van daar uit naar je tv via hdmi??????

Het maakt weinig uit, dan zit er vertraging op maar dit kan ik nog wel corrigeren. Plus dan kan ik mijn overige toestellen niet meer door de surround laten gaan ( TV zelf + dvd-recorder )
Zenden de HD -kanalen niet in 5.1 uit qua geluid ?

met dank,

Georges,
Antwoord
#4
Dat kunt ge toch zien op het schermpje van uw versterker,althans bij mij toch op mijn sony.Eurosport HD altijd maar voor de rest sporadisch,bij één of vtm heb ik het nog nooit gezien(gehoord).
Antwoord
#5
(29-12-2012, 20:10)tontol36 schreef: Dat kunt ge toch zien op het schermpje van uw versterker,althans bij mij toch op mijn sony.Eurosport HD altijd maar voor de rest sporadisch,bij één of vtm heb ik het nog nooit gezien(gehoord).

Nee, kan ik niet zien op mijn schermpje. Had vroeger wel een Sony dat perfect speelde ( 8 j. oud ) en nu vervangen door een LG.
Er is blijkbaar niet echt iemand die 100 % op de hoogte is, zelfs de, installateur niet. Misschien ligt het wel aan mijn instellingen maar niemand kan mij wijzer maken. Ik blijf in elk geval verder zoeken..

met dank,

Georges,
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)