Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen signaal of blokvorming
in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=XhkHKVAb1eA
zie je hoe we vaak te maken krijgen met blokvorming of zelfs 'geen signaal' op (enkel) VTM, 2be, VMTKazoom, Mtv, etc... (ongeveer 10% van de zenders denk ik). Het wordt ook echt ondoenbaar als ik via HDMI ons mediacenter aansluit (Raspberry Pi of onze htpc). Ik heb onze andere digicorder op dezelfde locatie ook al eens geprobeerd -> zelfde resultaat dus aan de digicorder ligt het volgens ons niet. Ook de hdmi-kabels al vervangen (tot vergulde dure HDGear-kabels aan toe), probleem blijft. Alle aansluitingen (coax) zijn rechtstreeks (dwz, van versterker tot eindpunt (vb digicorder).

Wij worden gek van dit probleem. Heeft iemand een gelijkaardige ervaring? Zou het opgelost kunnen worden door het versteken van de coax aan de versterker? Ik merk dat er verschillende waarden zijn (-2db/4db of -7db/0db) kan het versteken van de coax-aansluiten hier mogelijk een oplossing zijn?

Alvast hartelijk dank voor alle nuttige informatie.
Antwoord
Probeer is nieuwe coax kabel tussen de NIU en Digicorder en sluit de kabel op de poort met -2db/4db
Daar zit bij mij op en geeft geen probleem hier
Antwoord
(08-04-2013, 16:31)Roland schreef: Probeer is nieuwe coax kabel tussen de NIU en Digicorder en sluit de kabel op de poort met -2db/4db
Daar zit bij mij op en geeft geen probleem hier

Helaba,
Roland zat blijkbaar op het goede spoor. Het bleek een probleem met 'straling' te zijn. We hebben de digicorder en het htpc'tje van mekaar weg gezet (ongeveer 1m. van mekaar) en nu lukt het wonderwel. Heel erg vreemd maar nu lijkt me alles ok.

Veel succes aan de mensen met gelijkaardige problemen!
Antwoord