Laatste videotheek sluit de deuren
#1
zie het artikel op (abbo nodig):

https://www.hln.be/in-de-buurt/nazareth/...2fa07fcb8e


Movieworld in het Oost-Vlaamse Nazareth is één van de laatste videotheken van het land. Fabian Verschelde (48) baat zijn zaak nog met evenveel passie uit als in de begindagen, maar na 17 jaar geeft hij er de brui aan. De naam verandert naar Snackworld en de films worden vervangen door broodjes en andere lekkernijen die hopelijk wel vlot over de toonbank zullen gaan. “Sommige ouders nemen hun kinderen mee naar binnen om te tonen hoe dat er nu uitziet, zo’n videotheek. Alsof het hier een museum is”, zegt Fabian.
Antwoord
#2
(01-08-2020, 16:09)master-magic schreef: zie het artikel op (abbo nodig):

https://www.hln.be/in-de-buurt/nazareth/...2fa07fcb8e


Movieworld in het Oost-Vlaamse Nazareth is één van de laatste videotheken van het land. Fabian Verschelde (48) baat zijn zaak nog met evenveel passie uit als in de begindagen, maar na 17 jaar geeft hij er de brui aan. De naam verandert naar Snackworld en de films worden vervangen door broodjes en andere lekkernijen die hopelijk wel vlot over de toonbank zullen gaan. “Sommige ouders nemen hun kinderen mee naar binnen om te tonen hoe dat er nu uitziet, zo’n videotheek. Alsof het hier een museum is”, zegt Fabian.
Wist niet dat er nog enige videotheek bestond in ons belgenlandje.
Antwoord
#3
(02-08-2020, 12:18)Dreekes schreef:
(01-08-2020, 16:09)master-magic schreef: zie het artikel op (abbo nodig):

https://www.hln.be/in-de-buurt/nazareth/...2fa07fcb8e


Movieworld in het Oost-Vlaamse Nazareth is één van de laatste videotheken van het land. Fabian Verschelde (48) baat zijn zaak nog met evenveel passie uit als in de begindagen, maar na 17 jaar geeft hij er de brui aan. De naam verandert naar Snackworld en de films worden vervangen door broodjes en andere lekkernijen die hopelijk wel vlot over de toonbank zullen gaan. “Sommige ouders nemen hun kinderen mee naar binnen om te tonen hoe dat er nu uitziet, zo’n videotheek. Alsof het hier een museum is”, zegt Fabian.
Wist niet dat er nog enige videotheek bestond in ons belgenlandje.

ja een paar kleintjes kennelijk, spijtig dat de laatste ook is uitgestorven door het on demand opvragen begonnen bij telenet en proximus.
Antwoord
#4
Het kan toch niet dat de bibliotheken verdwijnen, je moet natuurlijk wel over een deftige surroundinstallatie beschikken maar wat je daarvoor aan geluid krijgt op een blu-ray alsook het beeldkwaliteit daar kan geen enkel streaming aanbieder bij verre aan die kwaliteit van beeld en geluid aan. 
Stel je voor Netflix streamt aan 6 Mbit/s en een blu-ray is dat minstens 30 Mbit/s en bij een 4K blu-ray vanaf 50 Mbit/s.
Ik heb op een Duitse you tube een reportage bijgehouden die ik nog moet lezen maar dat was met een voormalig CEO van een van de grootste productiefirma's in Hollywood en de vraag werd gesteld wanneer wij in dezelfde kwaliteit kunnen streamen zoals Dolby Atmos op een fysieke schijfje. Want er is voldoende capaciteit waarom ineens men vanuit Brussel gevraagd heeft aan de streamers om de snelheid te verlagen vind ik een schandaal. Het had juist de perfect mogelijkheid geweest om Telenet is op de vingers te tikken om de glasvezelkabels tot in de living van de klanten te kunnen afwerken zodat voor later wij in dezelfde kwaliteit kunnen streamen als Dolby Atmos op een fysiek schijfje. Blijkbaar zal Telenet voldoende mensen hebben die de leden in het Barleymontgebouw een bezoekje brengen want die verlaging zou oorspronkelijk maar een maand duren. Heeft men ondertussen dat terug op standaard verhoogd? Gewoon schandalig dat met als excuus afkwam dat men schrik zou hebben dat er te weinig capaciteit zou zijn, als je even zoekt op google vind je de site terug die wereldwijd de onderzeese glasvezelkabels weergeeft, capaciteiten voldoende.
https://www.submarinecablemap.com/#/subm...able/marea

In Wijnegem is nog een videotheek (www.phantasia-rental.be)
In Stabroek is er nog een grote die vrij veel blu-ray's huurt (www.videoland.be) nu toevallig zitten er bij de laatste totaal geen nieuwe blu-ray's bij wat ook zeer raar is. Films komen voor 95% op blu-ray uit maar hebben op de videotheken nooit een kans gekregen. Ik begrijp het niet, zeker de 4K blu-ray is heel duur dat niemand meer naar de videotheek loopt voor een blu-ray dat is zelfs als je geen surround hebt dan is blu-ray gewoon al veel beter beeld dan streaming. Ik begrijp het gewoon niet dat blu-ray totaal geen kans krijgt.
Antwoord
#5
de meeste zien zelf geen verschil tussen HD en 4K beelden,
heb zelf een 4K ontvanger en ik zie het verschil, heb scherpe ogen, maar niet iedereen heeft die goeie ogen, en het overgrote aantal mensen in belgie zit in het ouder wordende volk, en hoe ouder hoe slechter de ogen ook worden dus ja,
dat de jeugd liever op een klein schermpje kijkt zegt genoeg waarom dat kwaliteit niet belangrijkste meer is vrees ik.
een 4K of blu-ray schijfje met film of whatever op is voor de enkelingen belangrijk.
je ziet aan de zenders dat ze geen moeite doen om hun aanbod in 4K aan te bieden omdat er nog maar pas enkele jaren een HD aanbod is, denk niet dat dit snel gaat gebeuren.
8K kijkt al om de hoek en met 16K zijn ze ook al aan het testen in het buitenland.
maar het gaat over videotheken die grotendeels verdwenen zijn door de providers dat met hun eigen belabberd HD aanbod er is.
en de nodige andere Netflixen en co en de rest dat volgt.
kwaliteit is niet meer belangrijk wel kwantiteit......
Antwoord
#6
Dat is juist het grote probleem dat de jeugd naar zo'n belachelijk klein beeld kijkt, men zou hiervoor beter reclame maken wat het potentieel is bij 4K zowel het beeld als geluid Dolby Atmos. . Gewoon een schandaal voor de filmmakers.

Het 4K zie je wel duidelijk hoor maak u daarover geen problemen. Ik zie 8K hoogstens op you tube, 16K is bullshit dat ziet het menselijk oog totaal niet meer.
Antwoord
#7
(04-08-2020, 02:19)KefRef1969 schreef: Dat is juist het grote probleem dat de jeugd naar zo'n belachelijk klein beeld kijkt, men zou hiervoor beter reclame maken wat het potentieel is bij 4K zowel het beeld als geluid Dolby Atmos. . Gewoon een schandaal voor de filmmakers.

Het 4K zie je wel duidelijk hoor maak u daarover geen problemen. Ik zie 8K hoogstens op you tube, 16K is bullshit dat ziet het menselijk oog totaal niet meer.

toch zijn er die melden op fora dat ze het verschil niet zien tussen 4K en HD Huh Huh Huh
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)