Nut van SD en HD op de kabel ?
#31
Als je hem voor elke zender al zou gaan anders moeten instellen vind ik het erg.Bij mij staat hij op 1080 ik heb een sony en heb in ieder geval toch nog nergens die problemen gezien die hier allemaal zijn weergegeven.Ik zal dan ook een speciale tv. hebben denk ik.Big Grin
Antwoord
#32
(02-12-2012, 18:08)Dimira schreef: Als je hem voor elke zender al zou gaan anders moeten instellen vind ik het erg.Bij mij staat hij op 1080 ik heb een sony en heb in ieder geval toch nog nergens die problemen gezien die hier allemaal zijn weergegeven.Ik zal dan ook een speciale tv. hebben denk ik.Big Grin
Er zijn duizenden modellen van TV's, die met ontelbare combinaties van opties kunnen ingesteld worden.
Merk op dat Guyke's TV nu opnieuw op 1080i ingesteld staat, en door de beeldverbeteraars wat bij te stellen het probleem weg blijkt te zijn.
De stap naar 720p was de juiste methode om te zien of het aan het deinterlacen lag.
Wat telt is dat zijn probleem opgelost is op die manier.
Uitspraken als "ik heb het probleem niet", daarmee help je niemand.
Ook het merk doet niet veel terzake.
Of dacht je dat alle Sony TV's precies hetzelfde beeld geven ?
Antwoord
#33
boulder,lag ik hier soms iemand uit?Anders zou mij dat verwonderen als jij dat denkt,en denk nu niet dat ik niet weet hoe je een televisie moet installeren zo dat hij volledig naar je zin functioneert.Dus als ik voor mij een tv.koop dan neem ik dat boekje ter hande en stel ik die menu één vooe één in.Al duurt dat 1 of 2 uur en meestal moet ik dat dan ook nooit niet meer gebruiken omdat die waarden niet verandert hoeven te worden.Dus als natuurlijk je standaardwaarden niet goed staan is de kans groot dat je die later moet verzetten.
Antwoord
#34
(02-12-2012, 18:50)Dimira schreef: boulder,lag ik hier soms iemand uit?Anders zou mij dat verwonderen als jij dat denkt,en denk nu niet dat ik niet weet hoe je een televisie moet installeren zo dat hij volledig naar je zin functioneert.Dus als ik voor mij een tv.koop dan neem ik dat boekje ter hande en stel ik die menu één vooe één in.Al duurt dat 1 of 2 uur en meestal moet ik dat dan ook nooit niet meer gebruiken omdat die waarden niet verandert hoeven te worden.Dus als natuurlijk je standaardwaarden niet goed staan is de kans groot dat je die later moet verzetten.


Ja, mijn gedacht was eerst hoe meer functies aan ,hoe beter.
Maar dat is dus niet zo, bij mij de beeldverbeteraars uit zetten geeft mij een beter beeld.

Heb ik dan een slechte of goede tv? aan jullie de conclusie.
Antwoord
#35
(02-12-2012, 20:24)guyke schreef: Ja, mijn gedacht was eerst hoe meer functies aan ,hoe beter.
Maar dat is dus niet zo, bij mij de beeldverbeteraars uit zetten geeft mij een beter beeld.

Heb ik dan een slechte of goede tv? aan jullie de conclusie.
Het is geen slechte TV omdat hij die opties heeft.
Vergeet niet dat je een TV op veel manieren kunt gebruiken.
Als je er een digibox/corder of ander toestel aanhangt wordt je TV meer als een scherm met luidsprekers gebruikt.
Dan hebben veel van die functies geen zin.
Gebruik je je TV met de ingebouwde analoge tuner, kunnen die functies wel van pas komen.
Ik heb op mijn Panasonic 37" LED ook bepaalde opties afgezet of op minimum gezet, dat is voor mij geen reden om het een slecht toestel te vinden.
Liever een optie die je niet nodig blijkt te hebben dan een optie te missen die je echt nodig hebt.
Smaken verschillen ook, ik vind dat het berekenen van teveel tussenbeelden een onnatuurlijk effect geeft aan lichaamsbewegingen, terwijl anderen dit ongetwijfeld je van het vinden, omdat de bewegingen zo soepel zijn.
Antwoord
#36
(02-12-2012, 20:58)boulder schreef:
(02-12-2012, 20:24)guyke schreef: Ja, mijn gedacht was eerst hoe meer functies aan ,hoe beter.
Maar dat is dus niet zo, bij mij de beeldverbeteraars uit zetten geeft mij een beter beeld.

Heb ik dan een slechte of goede tv? aan jullie de conclusie.
Het is geen slechte TV omdat hij die opties heeft.
Vergeet niet dat je een TV op veel manieren kunt gebruiken.
Als je er een digibox/corder of ander toestel aanhangt wordt je TV meer als een scherm met luidsprekers gebruikt.
Dan hebben veel van die functies geen zin.
Gebruik je je TV met de ingebouwde analoge tuner, kunnen die functies wel van pas komen.
Ik heb op mijn Panasonic 37" LED ook bepaalde opties afgezet of op minimum gezet, dat is voor mij geen reden om het een slecht toestel te vinden.
Liever een optie die je niet nodig blijkt te hebben dan een optie te missen die je echt nodig hebt.
Smaken verschillen ook, ik vind dat het berekenen van teveel tussenbeelden een onnatuurlijk effect geeft aan lichaamsbewegingen, terwijl anderen dit ongetwijfeld je van het vinden, omdat de bewegingen zo soepel zijn.

Zo vind ik ook dat bvb dus VTM,Vier en Vijf betere HD doorzend dan bvb één en Canvas.

Maar dat komt omdat VRT 720p doorgeeft en die andere 1080i zeker?
Antwoord
#37
(02-12-2012, 21:14)guyke schreef: Zo vind ik ook dat bvb dus VTM,Vier en Vijf betere HD doorzend dan bvb één en Canvas.

Maar dat komt omdat VRT 720p doorgeeft en die andere 1080i zeker?
Het beeld van vooral VTM HD bij native HD programma's bevalt mij inderdaad beter, anderzijds, de inhoud van de programma's is natuurlijk ook belangrijk.
Zo kijk ik veel meer naar Canvas HD dan naar VTM HD.
Maar ik merk dat ik ook spontaan de voorkeur geef aan alles wat niet geëncrypteerd is, en ik dus op mijn Dreambox kan opnemen, en dus kan archiveren, om het met een grote vertraging te kunnen bekijken (omdat er zoveel is om te bekijken).
Ik kijk heel veel BBC vanop satelliet, zowat de helft van wat ik bekijk komt uit die groep van zenders.
Antwoord
#38
(02-12-2012, 22:48)boulder schreef:
(02-12-2012, 21:14)guyke schreef: Zo vind ik ook dat bvb dus VTM,Vier en Vijf betere HD doorzend dan bvb één en Canvas.

Maar dat komt omdat VRT 720p doorgeeft en die andere 1080i zeker?
Het beeld van vooral VTM HD bij native HD programma's bevalt mij inderdaad beter, anderzijds, de inhoud van de programma's is natuurlijk ook belangrijk.
Zo kijk ik veel meer naar Canvas HD dan naar VTM HD.
Maar ik merk dat ik ook spontaan de voorkeur geef aan alles wat niet geëncrypteerd is, en ik dus op mijn Dreambox kan opnemen, en dus kan archiveren, om het met een grote vertraging te kunnen bekijken (omdat er zoveel is om te bekijken).
Ik kijk heel veel BBC vanop satelliet, zowat de helft van wat ik bekijk komt uit die groep van zenders.

Nu je het over Native Hd programma's hebt ,denk ik dat die bij de vlaamse zenders nog maar op 1 hand te tellen zijn. Of vergis ik me?

Als je dan bvb "Animal Planet,Discovery,Eurosport, .... is het volgens mij meer in Native.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)