Play & Play More
#1
Gedaan met Rex en Rio, hieronder de nieuwe formules (Bron : HLN)

Na amper een dik jaar gooit Telenet Rex en Rio al op de schop. De met veel bombardie aangekondigde entertainmentpakketten worden vervangen door Play en Play More, waarmee je onder meer tv-programma's kunt inhalen.


Telenet Play moet het pakket Rex vervangen en biedt, behalve films, series en kinderprogramma's, ook de mogelijkheid om programma's tot zeven dagen na uitzending te herbekijken. Door in de tv-gids te bladeren kunnen gebruikers gemakkelijke oude tv-programma's opvragen, net zoals bij Stievie.

Het bedrijf uit Mechelen heeft een overeenkomst kunnen afsluiten met alle grote Vlaamse zenders om tv-programma's te herbekijken. Met 10 euro per maand (bovenop de huur van een digicorder en tv-abonnement) is de nieuwe dienst even duur als Stievie, dat alleen via een app op iOS of Android werkt.

Telenet ligt momenteel onder vuur vanwege prijsstijgingen. Als reden voor die verhoging werden onder meer de duurdere contracten met televisiezenders aangehaald, waardoor het terugbekijken van programma's nu mogelijk wordt

Rex werd vorig jaar al in de markt gezet als het antwoord van Telenet op het toen nog te lanceren Netflix. De prijsverlaging van 14,95 naar 10 euro per maand, moet van Play een nog iets aantrekkelijkere formule maken. Netflix is nog steeds een paar euro goedkoper, maar de streamingdienst biedt, behalve een aantal VRT-series, films en comedyshows, geen Vlaamse tv-programma's aan.

Play More vervangt Rio. Behalve tv-programma's herbekijken biedt het pakket voor 25 euro per maand ook een selectie van internationale series van onder meer HBO en recente blockbusters.

Telenet ligt momenteel onder vuur vanwege een nieuwe prijsstijging voor zijn Whop- en Whoppabundels. Als reden voor die prijsstijging werden onder meer de duurdere contracten met televisiezenders aangehaald, waardoor het terugbekijken van programma's nu mogelijk wordt. De totale contentkosten zouden daardoor volgens Telenet met bijna 7 procent gestegen zijn. De prijzen van Rex en Rio en hun opvolgers zijn niet verhoogd.
Antwoord
#2
Nog wat extra info (Bron : ZDNet)


Telenet gaat met de grove borstel door zijn entertainmentaanbod en lanceert de nieuwe diensten Play en Play More. Ook de Yelo-app wordt onder handen genomen.

Rex & Rio worden Play

Helemaal nieuw is Play niet. Het is de opvolger van Rex & Rio, het huidige on-demandaanbod van de Mechelse operator, maar wordt uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. De voornaamste toevoeging is de mogelijkheid om programma’s te herbekijken tot zeven dagen na uitzending, zonder dat je een opname moet hebben geprogrammeerd. Bij lopende programma’s kan je ook vanaf het begin inpikken.


Daarmee gaat Telenet rechtstreeks in de aanval met Stievie, de uitgesteld kijken-app van de Vlaamse televisiezenders. Voorlopig telt Play wel nog maar 25 zenders waarvan je de programma’s uitgesteld kan bekijken. Dat zijn er meer dan de 10 van Stievie, maar het blijft een beperkt aanbod. De zenders die uitgesteld kijken ondersteunen, worden aangeduid met een speciaal Terugkijk TV-icoontje in de tv-gids.

Daarnaast bieden Play en Play More het klassieke aanbod aan themazenders, films en series, zowel Vlaams als internationaal, dat momenteel reeds via Rex & Rio wordt aangeboden. Het verschil komt er voornamelijk op neer dat Play More (vroeger Rio) een uitgebreider aanbod biedt, met snellere toegang tot recente films en internationale topseries, zoals Game of Thrones, enkele dagen na de release in de Verenigde Staten.

Huidige Rex- en Rio-klanten zullen vanaf 15 december automatisch worden overgezet naar respectievelijk Play of Play More. Voor Rio-klanten blijft de prijs ongewijzigd, zij betalen voor Play More eveneens 24,95 euro per maand. Voor Rex-klanten gaat de prijs met 4 euro naar beneden. Zij zullen vanaf 15 december 10 euro betalen, dezelfde prijs die je voor Stievie betaalt. Een abonnement op Play of Play More vereist uiteraard ook dat je bij Telenet klant bent voor digitale tv en kan op elk moment weer worden opgezegd. Het uitgesteld kijken is alleen mogelijk op recente digicorders en digiboxen met modelnummer AD2100, AD2200 of AD210.
Antwoord
#3
Bestaat Rio dan niet meer?Want ik ben gisteren namelijk terug klant geworden en ik heb digitale tv bij telenet besteld +RIO en dit kwam mij dan ergens op iets meer dan 50€ Maar ik ga nu voor iets anders niet meer betalen.Zo een AD2200 is dit soms die zwarte decoder?
Antwoord
#4
(10-12-2014, 15:39)Dimira schreef: Bestaat Rio dan niet meer?Want ik ben gisteren namelijk terug klant geworden en ik heb digitale tv bij telenet besteld +RIO en dit kwam mij dan ergens op iets meer dan 50€ Maar ik ga nu voor iets anders niet meer betalen.Zo een AD2200 is dit soms die zwarte decoder?

Rex wordt Play en Rio wordt Play More (gewoon een andere naam hoor),
ik bestelde iets daarstraks en kreeg dit de zien play more (ik dacht dat het om een film ging),
wat die AD2200 betreft, en of deze nu enkel in het zwart is ??
Antwoord
#5
Ik heb Rex. Hoe en wanneer word ik Play?

Op maandag 15 december zetten we Rex automatisch over naar Play.

Wat betekent dit concreet?

Je geniet van je vertrouwde themazenders
Je kiest onbeperkt uit een ruim aanbod films en series op aanvraag, ga naar de TV-theek → Play
Je krijgt er Terugkijk TV bij: daarmee kun je de belangrijkste programma’s tot 7 dagen terug herbekijken zonder op te nemen. Je hebt de juiste decoder nodig die interactief is.
Als je ook internet van Telenet hebt: je geniet van de nieuwe Yelo Play-app met veel meer info over de films en series en handige swipe-functie om het uitgebreide kijkaanbod van Play vlot te ontdekken en meteen naar je tv te swipen
Je krijgt dit alles tegen dezelfde verlaagde prijs als Rex = € 10
Op je aanrekening zie je Play i.p.v. Rex tegen € 10

Ik heb een ander pakket zoals PRIME, Plus, … . Is Play iets voor mij

Dankzij het grotere en verbeterde aanbod van Play heb je nog meer redenen om over te stappen naar Play.

Je geniet van een ruimer en interessant aanbod films & series
Je krijgt er ook Terugkijk TV bij
Je krijgt een interessant nieuw aanbod themazenders
Tip: vergelijk de zenders van je huidige pakket met Play. Zo zie je meteen of je favoriete zenders er in zitten.

De oudere pakketten worden niet automatisch stopgezet maar je kunt wel zelf overstappen.


DEEL 2 :
Ik heb Rio. Hoe en wanneer word ik Play More?

Op maandag 15 december zetten we Rio automatisch over naar Play More.

Wat betekent dit concreet?

Je geniet van je vertrouwde themazenders
Je kiest onbeperkt uit een ruim aanbod films en series op aanvraag, ga naar de TV-theek → Play More
Je krijgt er Terugkijk TV bij: daarmee kun je de belangrijkste programma’s tot 7 dagen terug herbekijken zonder op te nemen. Je hebt de juiste decoder nodig die interactief is.
Als je ook internet van Telenet hebt: je geniet van de nieuwe Yelo Play-app met veel meer info over de films en series en handige swipe-functie om het uitgebreide kijkaanbod van Play More vlot te ontdekken en meteen naar je tv te swipen
Je krijgt dit alles tegen dezelfde verlaagde prijs als Rio = € 24,95
Op je aanrekening zie je Play More i.p.v. Rio tegen € 24,95

Ik heb een ander pakket zoals PRIME, Plus, …. Is Play More iets voor mij

Dankzij het grotere en verbeterde aanbod van Play More heb je nog meer redenen om over te stappen naar Play More.

Je geniet van een ruimer en interessant aanbod films & series
Je krijgt er ook Terugkijk TV bij
Je krijgt een interessant nieuw aanbod themazenders
Tip: vergelijk de zenders van je huidige pakket met Play More. Zo zie je meteen of je favoriete zenders er in zitten.

De oudere pakketten worden niet automatisch stopgezet maar je kunt wel zelf overstappen.
Antwoord
#6
(10-12-2014, 17:01)zorro123 schreef:
(10-12-2014, 15:39)Dimira schreef: Bestaat Rio dan niet meer?Want ik ben gisteren namelijk terug klant geworden en ik heb digitale tv bij telenet besteld +RIO en dit kwam mij dan ergens op iets meer dan 50€ Maar ik ga nu voor iets anders niet meer betalen.Zo een AD2200 is dit soms die zwarte decoder?

Rex wordt Play en Rio wordt Play More (gewoon een andere naam hoor),
ik bestelde iets daarstraks en kreeg dit de zien play more (ik dacht dat het om een film ging),
wat die AD2200 betreft, en of deze nu enkel in het zwart is ??

Bedankt,ja zolang die prijs van het pakket niet verhoogt wordt is het goed.Wat die zwarte decoder betreft,dat weet ik ook niet direct,maar die is geloof ik na de 2100 nog uitgekomen en natte heeft er ook ze één.Mijn moeder heeft die ook maar die afstandsbediening werkt heel onhandig,want daar is het zeer moeilijk om met één te werken.
Antwoord
#7
ze zeggen:
"Ik heb een ander pakket zoals PRIME, Plus, … . Is Play iets voor mij

Dankzij het grotere en verbeterde aanbod van Play heb je nog meer redenen om over te stappen naar Play.

Je geniet van een ruimer en interessant aanbod films & series
Je krijgt er ook Terugkijk TV bij
Je krijgt een interessant nieuw aanbod themazenders
Tip: vergelijk de zenders van je huidige pakket met Play. Zo zie je meteen of je favoriete zenders er in zitten.

De oudere pakketten worden niet automatisch stopgezet maar je kunt wel zelf overstappen."

nog meer reden om over te stappen??? Neen hoor. Ik betaal 29 euro en een chick voor prime film+sport, schakel ik over naar sport + play dan verlies ik recente reeksen en films. Schakel ik naar sport + play more, wat zou moeten overeen komen met wat ik nu heb (die kinderzenders interesseren me geen moer), dan ga ik 42 euro en een dikke chick betalen. Geen reden om over te stappen dus, tenzij ze prime-pesten gaan verder zetten: een kaal aanbod, maar wel betalen. Weer eens een Telenet nepvoorstelling.
Antwoord
#8
Als je naar tv theek gaat en naar allerlei en telenet shop (als het daar staat), dan moet je eens kijken bij mijn pakketten :
het activeren van dat nieuwe met terugkijk kan tot 1 uur duren (eeen upgrade of date van een uur ?)
Antwoord
#9
heeft een zweeds smaakje de naam Wink
Antwoord
#10
Werkt niet op DC-AD2000

Play of Play More: wat heb ik nodig?

Voor Play en Play More heb je dit nodig…

Digitale tv, bij voorkeur volgende decoder:
Digicorder: AD2100 – AD2200
Digibox: AD210
Je Digibox of Digicorder moet interactief zijn
Internet van Telenet: voor de Yelo Play-app, Yelo TV-app of yelotv.be
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)