RTL Nederland zenders
#1
Ik weet dat wegens rechten we niet moeten verwachten dat de commerciële Nederlandse zenders bij Telenet zullen komen. Vandaag viel me echter wel iets op toen ik op de volgende pagina van Telenet ging kijken:
http://telenet.be/nl/basisaanbod

Onder onzeTV staan een aantal zenders waar geen vinkjes achter staan, waaronder RTL4 , RTL5, RTL7 en RTL8. Hebben deze altijd al op deze pagina gestaan? En waarom staan deze er als ze niet te bestellen zijn? Mogelijk voor in de toekomst toch dan?
Antwoord
#2
Er is een bepaald grensgebeid waar telenet zit waar ze deze rtl zenders kunnen ontvangen,
Is nog een restand overeenkomst met de periode van de analoge kabel.
Antwoord
#3
Ah ok, dat klinkt inderdaad logisch...

(18-02-2015, 18:48)master-magic schreef: Er is een bepaald grensgebeid waar telenet zit waar ze deze rtl zenders kunnen ontvangen,
Is nog een restand overeenkomst met de periode van de analoge kabel.
Antwoord
#4
Is dit dan kabel of digitaal?Want Merksem zit dicht tegen de grens of bedoel je 5 km.
Antwoord
#5
Master-magic zal dat waarschijnlijk weten, maar ik vermoed dat het dan gewoon om Baarle-Hertog zal gaan, waar Telenet de Nederlandse zenders dan mee door zal geven.

(18-02-2015, 20:34)Dimira schreef: Is dit dan kabel of digitaal?Want Merksem zit dicht tegen de grens of bedoel je 5 km.
Antwoord
#6
(18-02-2015, 20:36)asips77 schreef: Master-magic zal dat waarschijnlijk weten, maar ik vermoed dat het dan gewoon om Baarle-Hertog zal gaan, waar Telenet de Nederlandse zenders dan mee door zal geven.
(18-02-2015, 20:34)Dimira schreef: Is dit dan kabel of digitaal?Want Merksem zit dicht tegen de grens of bedoel je 5 km.

Ja,dit lijkt me meer logisser.Ik zie ook niet direct die zenders op de kabel verschijnen,of er zou eerst een decreet moeten komen dat al die Vlaamse of toch een deel in Nederland te zien zijn.
Antwoord
#7
(18-02-2015, 22:29)Dimira schreef:
(18-02-2015, 20:36)asips77 schreef: Master-magic zal dat waarschijnlijk weten, maar ik vermoed dat het dan gewoon om Baarle-Hertog zal gaan, waar Telenet de Nederlandse zenders dan mee door zal geven.
(18-02-2015, 20:34)Dimira schreef: Is dit dan kabel of digitaal?Want Merksem zit dicht tegen de grens of bedoel je 5 km.

Ja,dit lijkt me meer logisser.Ik zie ook niet direct die zenders op de kabel verschijnen,of er zou eerst een decreet moeten komen dat al die Vlaamse of toch een deel in Nederland te zien zijn.

Noch bij Telenet noch bij Proximus zitten deze zenders niet in hun aanbod wegens die TV rechten, allemaal goed en wel maar hoe komt dan dat inwoners in België al een tijd een abonnement kunnen aangaan bij Canaal Digitaal wat vroeger niet mogelijk was?
Op die manier kan men dan wel die zenders ontvangen en dan nog in HD en zijn er dan geen problemen met TV rechten? Dat begrijp ik niet zo goed, dat is eigenlijk een beetje hypocriet.
Antwoord
#8
ja,ik vind het ook allemaal dikke zever.Ik kon ze vroeger ook vrij ontvangen over 20 jaar toen nog voor 100 frank alle hollanders tot die kaart uitviel.Het zou toch niet erg zijn of ze nu in Nederland vtm en 2BE kunnen zienen al die andere commerciële.
Antwoord
#9
(18-02-2015, 20:36)asips77 schreef: Master-magic zal dat waarschijnlijk weten, maar ik vermoed dat het dan gewoon om Baarle-Hertog zal gaan, waar Telenet de Nederlandse zenders dan mee door zal geven.

(18-02-2015, 20:34)Dimira schreef: Is dit dan kabel of digitaal?Want Merksem zit dicht tegen de grens of bedoel je 5 km.

en met een beetje surfen : baarle digitaal

Hoe zit het met TV?

Het Belgische bedrijf Telenet verzorgt de TV en radio via de kabel in Baarle. Tussen Telenet en de beide gemeenten zijn er stevige afspraken gemaakt over het zenderaanbod. Omdat Telenet te maken had (en heeft) met Nederlandse klanten is Telenet verplicht de volgende zenders door te geven: RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, SBS6, Net 5, Veronica en Omroep Brabant. Hierdoor profiteren ook de Belgische klanten. De Nederlanders profiteren ook mee met de Belgische commerciële zenders VTM, Kanaal 2, VT4, VijfTV en Vitaya.
In oktober 2010 ontstond er een leuke met de TV in Baarle. De Nederlandse commerciële zenders verdwenen namelijk van de kabel per 13 oktober omdat het volgens Telenet niet meer langer mogelijk was om deze door te geven, aangezien de rest van België deze zenders ook niet krijgt. Maar door de verplichting waren ze genoodzaakt een oplossing te zoeken. Die werd gevonden in de digitale TV met een specifiek zenderpakket voor Baarle. Hierdoor kunnen de Nederlandse commcerciële zenders weer ontvangen worden.
Antwoord
#10
Ik vind die handel toch niet kunnen,en even goed hebben ook andere klanten van telenet recht op deze zenders.anders moeten deze inBaarle maar weer van de kabel,of anders elders er op met een kaartje of vrij.Dit is aan hen te beslissen.Toch misschien eens reactie van telenet zelf horen?
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)