Snow,nieuwe aanbieder van tv zenders
#1
KPN Group’s Belgium subsidiary Base has today launched Snow, a new brand with which the company aims to carve out a position as a challenger in the triple play market.

Snow is offering television, internet and fixed-line telephony in Belgium in competition with Telenet, Belgacom and VOO.

Broadband TV News reported the news first last October.

The company claims to offer “a transparent product formula and a competitive price, that enables customers to pay for what they really want, instead of paying for an offering that many consumers barely use.”

“KPN Group Belgium has already established its role as a challenger in the mobile market. Over the last six years, the prices of mobile telephony have fallen by over 40%. In the same period, the price of Internet and TV actually increased by 21%. The market for digital television needs a strong challenger.”

KPN’s Snow offers an entry-level package of digital TV, internet and fixed-line telephony for EUR39 a month, with no extra charges for a cable or telephone contract.

The basic TV tier for Dutch-speaking customers has 32 of the most watched channels and 33 in the basic French language tier. In addition, a customer can buy additional channels à la carte.

The sign-up fee of EUR199 (with an introductory price of EU99) includes installation, use of modem and the Snowbox (set-top box).

KPN launched its introduction campaign in Belgium by placing snowmen in front of the offices of the companies it challenges, such as Telenet and Belgacom. Telenet immediately responded by dredding the KNP snowmen with Telenet clothing!

Citaat:KPN Groep België dochter BASE heeft vandaag Snow, een nieuw merk, waarmee de onderneming wil om uit te spitten een positie als challenger in de triple play markt.

Sneeuw is het aanbieden van televisie, internet en vaste telefonie in België in concurrentie met Telenet, Belgacom en VOO.

Broadband TV News meldde het nieuws als eerste in oktober vorig jaar.

Het bedrijf beweert te bieden "een transparant product formule en een concurrerende prijs, die klanten in staat stelt om te betalen voor wat ze echt willen, in plaats van te betalen voor een aanbod dat veel consumenten nauwelijks te gebruiken."

"KPN Group België heeft reeds zijn rol als challenger in de mobiele markt. De afgelopen zes jaar hebben de prijzen van mobiele telefonie gedaald met meer dan 40%. In dezelfde periode, de prijs van internet en tv juist gestegen met 21%. De markt voor digitale televisie heeft een sterke challenger. "

KPN's Snow biedt een entry-level pakket van digitale tv, internet en vaste telefonie voor EUR39 per maand, zonder extra kosten voor een kabel of telefoon contract.

De basis tv-tier voor Nederlands-sprekende klanten heeft 32 van de meest bekeken kanalen en 33 in de basis-Franse taal tier. Daarnaast kan een klant kopen extra kanalen à la carte.

De sign-up fee van EUR199 (met een introductieprijs van EU99) omvat de installatie, het gebruik van modem en de Snowbox (set-top box).

KPN lanceerde haar introductie campagne in België door het plaatsen van sneeuwmannen in de voorkant van de kantoren van de bedrijven die het uitdagingen, zoals Telenet en Belgacom. Telenet reageerde onmiddellijk door dredding de KNP sneeuwmannen met Telenet kleding!
Antwoord
#2
Ik vind het niet zo veel goedkoper. 39€ + 9 als je sneller wilt=48 bij telenet =48,5(veel minder zenders
Nergens vond ik wat type verbinding telefoon of kabel.(ondertussen wel al gevonden: telefoon)
transparatie?? voor elk optietje een meer prijs

Jan
Jan
Antwoord
#3
Zo zal het met alles zijn, maar meer concurrentie kan enkel maar beter zijn voor de prijzen.Ben ook benieuwd wat dit het komende seizoen kan doen aan doen aan het belgische voetbal vooral moesten zei daar ook eventueel in geïnteresseerd zijn+belgacom.
Antwoord
#4
(09-02-2013, 11:58)Dimira schreef: Zo zal het met alles zijn, maar meer concurrentie kan enkel maar beter zijn voor de prijzen.Ben ook benieuwd wat dit het komende seizoen kan doen aan doen aan het belgische voetbal vooral moesten zei daar ook eventueel in geïnteresseerd zijn+belgacom.
Zou Snow eventueel mee in dat voetbalproject stappen (als is het maar een klein deel) Dimira?
Antwoord
#5
Vrees dat ze dezelfde weg zullen opgaan als mobistar met hun tv aanbod,
En prijzen doen zakken,heb de prijzen nog niet zien zakken sinds er aanbieders zijn bijgekomen,alleen tegenovergestelde.
Antwoord
#6
Voor een aantal mensen zal dit wel goedkoper zijn, met name voor zij die het basisaanbod van Telenet of Belgacom te uitgebreid vinden.
Mensen die bijv. geen nood hebben aan de Franse zenders.
Die Snow is dus goedkoper, maar er zit ook veel minder in.
Je kunt dan wel weer zenders terug bijkopen, maar dan ga je toch rap je prijsvoordeel weer kwijt zijn.
Wat ik daar wel positief vind is dat je bijv. BBC4 apart kunt bijnemen voor 0,99€/maand.
Zo kun je BBC3,BBC4, BBC Entertainment en BBC HD samen erbij nemen voor 3€/maand.
Zou je dat bij Telenet erbij willen dan moet je HD XL nemen voor BBC HD (10,80€/maand), en een onderdeel van het Plus Pack (Entertainment) voor BBC3 en BBC4 (6,43€/maand)=17,23€/maand.
Natuurlijk heb je daar dan weer een hele hoop andere zenders bij dan enkel de BBC's, maar als je enkel de BBC's wilt, zul je dat toch op tafel moeten leggen.
En dan zijn er nog problemen met ondertiteling en geluidssporen bij BBC HD bij Telenet.
Of die er ook zijn bij Belgacom weet ik niet.
In elk geval, op satelliet werkt de ondetiteling en het geluid feilloos op al die zenders, en kun je iedere keer kiezen tussen 2 soorten geluid (1 met audiobeschrijving, en een zonder), en 2 soorten ondertiteling (grafische (DVB) ondertiteling en tekstgebaseerde (Teletekst) ondertiteling).
Antwoord
#7
(09-02-2013, 14:03)sportgraag schreef:
(09-02-2013, 11:58)Dimira schreef: Zo zal het met alles zijn, maar meer concurrentie kan enkel maar beter zijn voor de prijzen.Ben ook benieuwd wat dit het komende seizoen kan doen aan doen aan het belgische voetbal vooral moesten zei daar ook eventueel in geïnteresseerd zijn+belgacom.
Zou Snow eventueel mee in dat voetbalproject stappen (als is het maar een klein deel) Dimira?

Ik hoop het niet.Ik zou nog het liefst hebben dat het gewoon bij telenet blijft.Ik spreek dan wel over het klein pakket enkel het belgisch voetbal.Want als je al om de drie jaar telkens van provider moet gaan wisselen om die eerste klasse serieus te kunnen volgen,en hier kan je dat omdat je hier de wedstrijden ziet die je wil zien.Hier had je de keuze ,bij belgacom moest je zien wat je voor ge schotelt kreeg.En ik ben niet van plan zo een keuze te maken.Of er moet een simpele wetgeving komen dat verplicht dat die voetbalwedstrijden door iedereen moeten kunnen verspreid worden.En ik denk toch dat zo iets op papier te zetten is.Ministers zitten ook dagen aan tafel te vergaderen over iets dat wij nog niet snappen,nu dit snap ik nu wel dus ik denk nu niet dat dit zo moeilijk kan zijn.
Antwoord
#8
Wat bedoel je master met zelfde weg als mobistar i.v.b. zenders. en hoe meer opperators er zijn is het toch altijd beter voor de prijs.Want wat gaan klanten nu doen?Die gaan toch normaal naar de goedkoopste.Als een tv bij vdb goedkoper is dan bij krefel dan koop ik hem toch niet bij krefel.
Antwoord
#9
(09-02-2013, 15:21)Dimira schreef: Wat bedoel je master met zelfde weg als mobistar i.v.b. zenders. en hoe meer opperators er zijn is het toch altijd beter voor de prijs.Want wat gaan klanten nu doen?Die gaan toch normaal naar de goedkoopste.Als een tv bij vdb goedkoper is dan bij krefel dan koop ik hem toch niet bij krefel.

dat mobistar tv niet de gehoopte klanten heeft en het beetje een buitenbeentje is,
hun plannen waren ook groots zoals ze met snow denken te behalen,
en goedkoper worden,heb nog niet bij de aanbieders gezien dat ze allemaal goedkoper worden met alle nieuwelingen die erbij komen,
het word net telkens duurder,
denk dat de zenders ook inzien dat ze op meerdere providers kunnen bekeken worden en ze meer beginnen te vragen en de productie kosten die soms duurder worden omdat ze nieuwer materiaal moeten aankopen enzo.
Antwoord
#10
Weet soms iemand die een sat heeft vooral op de kanalen ab1 en ab2 wat voor programma's daar worden uitgezonden?Want ik zag nu ab1 bij snow staan en die franse zenders vind je enkel bij telenet en belgacom terug maar bij ons is dit enkel ab3.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)