Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet stopt binnenkort met Play Sport zenders op niet IP tv box
1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP box
1/12 gaan de kanalen weg van dvb-c.

Telenet gaat dus stoppen met de Play Sports zenders op de kabel (DVB-C) via de coax kabel, ze gaan vanaf 1/12/25 dus enkel via streaming beschikbaar zijn en je zal als je deze zenders hebt dus enkel een TV Box IP nodig hebben.
Antwoord
(02-02-2025, 01:34)master-magic schreef: 1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP box

Telenet gaat dus stoppen met de Play Sports zenders op de kabel (DVB-C) via de coax kabel, ze gaan vanaf 1/12/25 dus enkel via streaming beschikbaar zijn en je zal als je deze zenders hebt dus enkel een TV Box IP nodig hebben.

En wat, als je zoals ik Play Sports abonnement heb en een Digicorder ? Ik las ergens bij de Netweters, dat wie een Digicorder heeft die enkel kan omruilen voor de oudere Tv Box (de rechthoekige)! Dan moeten die Play Sports zenders daar toch ook op te ontvangen kunnen worden ? Of moeten we dan terug eens gaan omruilen voor de IP tv Box (de vierkantige) ?? Dat is toch dubbel werk !
Ik kreeg ook een e-mail dat de zenders van Option Français binnenkort idem gaan verdwijnen van de Digicorders !
Antwoord
(11-02-2025, 14:56)Dreekes schreef:
(02-02-2025, 01:34)master-magic schreef: 1/9 stopt de sales van play sports op de niet IP box

En wat, als je zoals ik Play Sports abonnement heb en een Digicorder ? Ik las ergens bij de Netweters, dat wie een Digicorder heeft die enkel kan omruilen voor de oudere Tv Box (de rechthoekige)! Dan moeten die Play Sports zenders daar toch ook op te ontvangen kunnen worden ? Of moeten we dan terug eens gaan omruilen voor de IP tv Box (de vierkantige) ?? Dat is toch dubbel werk !
Ik kreeg ook een e-mail dat de zenders van Option Français binnenkort idem gaan verdwijnen van de Digicorders !

de gewone tv box met coax zou deze IP tv zenders ook ondersteunen,
wie een sport pakket heeft en nog een digicorder zal een email of brief ontvangen van de veranderingen.
Antwoord

Spijtig, maar men wil ons dus naar streaming duwen.
Men begint met de extra pakketten, later komt de rest aan bod, tot er niets meer overblijft.
Alles in de cloud, en alle controle over je opnames weg.
Eigenlijk wil men dat je niets meer opneemt, kun je lekker betalen als je iets niet live gezien hebt.
Antwoord
(28-02-2025, 13:23)boulder schreef:

Spijtig, maar men wil ons dus naar streaming duwen.
Men begint met de extra pakketten, later komt de rest aan bod, tot er niets meer overblijft.
Alles in de cloud, en alle controle over je opnames weg.
Eigenlijk wil men dat je niets meer opneemt, kun je lekker betalen als je iets niet live gezien hebt.

Nu ook mail gekregen over Play More met de zin , "Blij dat je bij ons was, we vinden het jammer je te zien vertrekken bij Play More,...".
Ik vermoed dat tegen december ook Play More enkel op de nieuwe tv-box zal te ontvangen zijn, net zoals Option française en de Play Sports zenders. Dat is wat Telenet ervan maakt! Want ik persoonlijk heb nog nooit gezegd dat ik weg ga bij Play More !!
Ik ga mijn paketten behouden, doch ik zal binnenkort om een tv-box gaan !!! Waarom zit Telenet bijna de mensen te dwingen om te gaan omwisselen. Ik vindt dat zo arrogant en onbeleefd tegenover hun klanten ! Ze zetten je bijna het mes op de keel bij manier van spreken om zo snel als mogelijk die box te gaan omwisselen. En ik vindt ook dat ze eens een datum mogen plakken tegen wanneer dat effectief van kracht gaat ! En niet met "binnenkort". Dat is allemaal zo onduidelijk. Je moet het her en der gaan lezen op forums dat op 01 december 2025 het signaal eruit gaat . Verder ben ik momenteel heel tevreden bij Telenet. Dat ze ons de tijd laten om deze omwisseling te gaan doen.
Antwoord
dat is allemaal om plaats te maken voor hun internet sneller te maken en heel de bandbreedte van de kabel in te stellen voor internet en telefoon.
vanaf 2030 volgt de rest stap na stap.
Antwoord
(04-03-2025, 22:48)master-magic schreef: dat is allemaal om plaats te maken voor hun internet sneller te maken en heel de bandbreedte van de kabel in te stellen voor internet en telefoon.
Ik dacht dat het sneller ging en dat 2030 de einddatum was van de omschakeling?
Nu ja, ik blijf tot het omgeschakeld is, en een beetje daarvoor zal ik wel kijken wat het interessantste is op dat moment.
Waarom zou ik nu snel weglopen als ik tevreden ben?
Antwoord
(05-03-2025, 13:30)boulder schreef:
(04-03-2025, 22:48)master-magic schreef: dat is allemaal om plaats te maken voor hun internet sneller te maken en heel de bandbreedte van de kabel in te stellen voor internet en telefoon.
Ik dacht dat het sneller ging en dat 2030 de einddatum was van de omschakeling?
Nu ja, ik blijf tot het omgeschakeld is, en een beetje daarvoor zal ik wel kijken wat het interessantste is op dat moment.
Waarom zou ik nu snel weglopen als ik tevreden ben?

nu wordt het sport aanbod aangepakt dat tegen december overgaat naar enkel streaming en het extra franse pakket.
Play more film zenders zullen ook volgen vrees ik, dat zijn zo extra pakketten waar minder mensen klant op zijn dan het basis aanbod.
we zullen nog meer horen binnen dit en 6 maanden.
Antwoord