VRT HD nu 1080i
#1
heb net gezien dat de VRT nu uitzend in 1080i formaat op telenet en Tv Vlaanderen,
Antwoord
#2
Ik had tv en digicorder al ingesteld op 1080i.Eerlijk gezegd vroeger heb ik nooit het verschil gezien ben eens benieuwd nu?Zou dan toch beter moeten zijn.Niet?
Antwoord
#3
1080i of 720p, da's zo'n discussie tot morgenvroeg.
Positief is wel dat ze nu gelijk zijn met de andere Vlaamse zenders.
Vroeger stond je instelling op de digicorder maar goed voor één van de twee formaten.
Dan kreeg je een nutteloze aanpassing met kwaliteitsverlies.
Vandaar dat ik vragende partij was voor een instelling "native" op de digicorder.
Maar als VRT ook omschakelt, dan is dit probleem grotendeels van de baan.

Ik vind het wel raar want indertijd beweerden ze bij hoog en bij laag dat 720p beter was.
Antwoord
#4
Het is al zo sinds zaterdag,dus ze moeten niet meer omschakelen,
Alleen heb ik de bitrate nog niet bekeken,
Hoop dat die ook is verhoogd anders heeft het niet veel zin die aanpassing.
Antwoord
#5
(19-08-2013, 20:23)Watchman schreef: 1080i of 720p, da's zo'n discussie tot morgenvroeg.
Positief is wel dat ze nu gelijk zijn met de andere Vlaamse zenders.
Vroeger stond je instelling op de digicorder maar goed voor één van de twee formaten.
Dan kreeg je een nutteloze aanpassing met kwaliteitsverlies.
Vandaar dat ik vragende partij was voor een instelling "native" op de digicorder.
Maar als VRT ook omschakelt, dan is dit probleem grotendeels van de baan.

Ik vind het wel raar want indertijd beweerden ze bij hoog en bij laag dat 720p beter was.

Ja ik heb het ook altijd gehoord dat 720p beter was of dat je dat moest instellen,maar dat was bij een discusie op het forum vroeger bij belgacom.Maar die vroegere decoders waren ook helemaal anders dan nu.Ik dacht dat je die kon instellen zodat hij zelf de beste keuze nam.Dus 720p 1080i.Maar je kon ook zelf de instelling kiezen ook.
Antwoord
#6
(19-08-2013, 21:48)master-magic schreef: Het is al zo sinds zaterdag,dus ze moeten niet meer omschakelen,
Alleen heb ik de bitrate nog niet bekeken,
Hoop dat die ook is verhoogd anders heeft het niet veel zin die aanpassing.

Niet alles volwaardig HD
De overstap naar 1080i wil niet zeggen dat de Vlaamse publieke omroep VRT voortaan alle programma’s in volwaardige HD-kwaliteit gaat uitzenden. Het blijft vooralsnog beperkt tot enkele eigen series, veel aangekochte buitenlandse programma’s – waaronder films en series – en rechtstreekse evenementen die standaard in HD-kwaliteit worden aangeleverd. De VRT gaat binnenkort de dagelijkse soap Thuis in volwaardige HD-kwaliteit aanbieden. Net als in Nederland zijn de beelden van nieuwsuitzendingen de komende jaren nog niet in volwaardige HD-kwaliteit te bekijken. Hiervoor heeft de VRT een stappenplan opgesteld dat langzaam en gestructureerd uitgevoerd wordt. Hierbij wordt bestaande apparatuur stapsgewijs ontvangen. Omdat de VRT onlangs haar belangrijkste studio’s naar HD opgewaardeerd heeft, zijn de studiobeelden bij het VRT Journaal en veel actualiteitenprogramma’s wel in echte HD-kwaliteit.
Antwoord
#7
De eerste stap is toch al gezet he,
En dat alles nog niet in hd is is normaal,de camera's ten eerste zijn ook veel duurder en als ze alles nieuw moeten kopen in de bezuinigingstijd......
Antwoord
#8
Ik heb er nooit aandacht aan besteed in feite naar dat verschil.Ik had zelfs weinig verschil tussen SD en HD.
Antwoord
#9
(20-08-2013, 21:51)natte schreef:
(20-08-2013, 21:39)Dimira schreef: Ik heb er nooit aandacht aan besteed in feite naar dat verschil.Ik had zelfs weinig verschil tussen SD en HD.

dimira wacht tot se satellite hd ziet

maar dan enkel de duitse en engelse Wink
Antwoord
#10
Master,
De vrt moet niets nieuw kopen , al hun materiaal is zowel voor SD als 720 i of p en 1080 i en mogelijk p en afhankelijk het merk van camera zelfs 2K
Bv hun Panasonic camera's is het een kwestie van het schakelaartje om te zeten , het is zelfs zo dat Bit r exact het zelfde is bij 720 p 50Hz of 1080 i 25Hz .
Bij VT4 de beelden begin reclame bloc Bv Lier zimertoren zijn opgenomen op geheugen kaart in 2K .en worden ge herschaald naar beneden . IK was er zelf bij .
De VRT is dus al meer dan 5 jaar aan het vernieuwen , daar komt bij dat er faciliteiten worden in gehuurd of in HD maar meestal in SD . En daar hebben ze al veel miljoenen voor opgestreken van de Vl Regering .
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)