VTM GO krijgt betalende versie zonder reclame
#1
VTM-programma's bekijken zonder reclame? Voor het eerst in 34 jaar kan dat, als je ervoor betaalt tenminste. Met VTM GO+ lanceert de zender een streamingplatform waarbij je voor 4,95 euro per maand of 47,4 euro per jaar alle titels op VTM GO kan bekijken zonder reclame.

Abonnees van VTM GO+ kunnen voortaan - naast reclamevrij van hun favoriete programma's genieten - ook een beperkt aantal reeksen volledig bingewatchen voor ze op een van de VTM-zenders te zien zijn.

Liefhebbers van soaps zoals "Familie "en "Lisa" zullen op zaterdag telkens alle afleveringen van de volgende week al kunnen bekijken in preview. Tot slot zullen de betalende gebruikers ook programma's kunnen downloaden om onderweg te bekijken zonder internetverbinding.

De helft van de Vlamingen heeft volgens DPG Media, de groep boven VTM, een account op VTM GO. Wekelijks kijken meer dan een half miljoen mensen. Tot nu toe konden programma's via VTM GO enkel met advertenties worden afgespeeld. Dat verandert via de abonnementsformule VTM GO+.

In het vaarwater van Streamz?

In het buitenland hebben commerciële zenders al gelijkaardige betalende diensten gelanceerd. Toch is de zet van VTM nog enigszins verrassend omdat DPG Media al samen met Telenet het betalende platform Streamz heeft. Die streamingdienst kost 11,95 euro per maand.

Streamz en VTM GO zijn complementair, benadrukt Dirk Lodewyckx, algemeen directeur radio, tv en streaming bij DPG Media. "Er is maar 5 procent overlap en we maakten heldere afspraken", legt hij uit. DPG Media bracht zijn Streamz-partner Telenet vooraf op de hoogte van de plannen en die vond het "geen probleem", aldus nog de directeur.

Een correctie op het verleden

VTM-programma's zonder reclame bekijken is tegenwoordig moeilijker dan vroeger. De commerciële zenders wisten de grote telecomoperatoren er immers na een jarenlange strijd van te overtuigen reclame niet langer op elk moment doorspoelbaar te maken op hun decoders.

Die ingreep was "een correctie op het verleden", aldus Lodewyckx. "Dankzij reclame kunnen we onze programma's gratis geven, maar dan moet die reclame wel uitgekeken worden. Dat blijft de logica. Wie dat wil, kan nu zonder reclame kijken, maar moet er iets voor betalen."
Antwoord
#2
Met VTM GO+ lanceert VTM een betalende versie van zijn digitale platform. Voor 3,95 euro per maand kan je reclamevrij naar VTM-programma’s kijken en krijg je afleveringen van je favoriete soaps op voorhand te zien. Ook concurrent Play Media werkt aan een premiumversie van zijn televisieplatform GoPlay.

Een commerciële zender die zijn inkomsten haalt uit het verkopen van reclameblokken die het mogelijk maakt om die reclame voortaan over te slaan. Het lijkt een vreemde strategie. Maar Dirk Lodewyckx, algemeen directeur radio, tv en streaming bij VTM, ziet dat anders.

De lancering van VTM GO+ is volgens hem een logische stap. VTM GO, de gratis versie van het onlineplatform, zag de voorbije vier jaar immers niet alleen het aantal gebruikers spectaculair stijgen – van 155.000 naar 890.000 maandelijks actieve accounts –ook wat die op het platform doen maakte een evolutie door. Waar VTM GO bij de start vooral een comfortdienst was, waar je recente programma’s die je gemist had kon inhalen, worden er tegenwoordig veel meer oudere programma’s uit de VTM-catalogus opgevraagd. Ook kinderprogramma’s en de speciaal voor VTM GO ontwikkelde shorties winnen aan populariteit. “VTM GO wordt steeds nadrukkelijker als een volwaardig streamingplatform gezien”, zegt Lodewyckx.

Alleen hebben die volwaardige streamingplatformen als Netflix en Disney+ een aantal opties die je bij VTM GO niet vindt. Zoals reclamevrij kijken of het downloaden van je favoriete reeks zodat je die ook onderweg of op plaatsen zonder internetontvangst kan bekijken. Extra’s die VTM GO+ voortaan wel aanbiedt, in een poging om qua kijkcomfort de voet naast die van Netflix en co. te zetten. Bovendien krijgen abonnees op zaterdag al alle afleveringen voor de komende week te zien van soaps als Familie, Home and Away en Lisa. In het aanbod zullen ook programma’s verschijnen die pas later – gratis – op een van de VTM-zenders te zien zijn.

VAARWATER

Met dat laatste dreigt VTM GO+ in het vaarwater van Streamz te komen. Die streamingdienst – een initiatief van DPG Media (het moederbedrijf boven de VTM-zenders) en Telenet – probeert immers abonnees te lokken met een mix van buitenlandse content en previews van programma’s die later op de VTM of Play-zenders te zien zijn.

Lodewyckx minimaliseert dat gevaar. “Er is amper conflict tussen wat streamers als Streamz, Netflix en Disney+ doen, en wat traditionele zenders als VTM online aanbieden. Wij zijn goed in sport, nieuws en entertainment. Streamz en co. maken vooral het verschil met fictie, films en documentaires. Streamz en VTM GO+ zullen elkaar echt niet beconcurreren.”

Al pakt VTM GO+ bij de lancering wel meteen uit met een vijfdelige docureeks over André Hazes, een titel die ook perfect op Streamz had gepast. “Er zal altijd wel een klein beetje overlap zijn”, nuanceert Lodewyckx. “Dat houdt beide programmateams scherp.”

Ook met de adverteerders zullen ze bij VTM rond de tafel moeten zitten. Die dreigen met de komst van VTM GO+ immers de toegang tot een deel van hun publiek te verliezen. Al zal het volgens Lodewyckx niet zo’n vaart lopen. Hoewel hij er naar eigen zeggen geen idee van heeft hoeveel abonnees VTM GO+ op termijn kan strikken, hoeven adverteerders geen schrik te hebben voor het bereik van hun reclameboodschappen. “Het publiek van de gratis versie van VTM GO blijft sowieso groot genoeg.”

Het betaalmodel van VTM GO+ lijkt binnenkort trouwens navolging te krijgen. Ook bij de concurrerende Play-zenders zit er een betalende versie van GoPlay aan te komen. Een concrete lanceringsdatum daarvoor is er nog niet.
Antwoord
#3
(03-05-2023, 12:50)master-magic schreef: Met VTM GO+ lanceert VTM een betalende versie van zijn digitale platform. Voor 3,95 euro per maand kan je reclamevrij naar VTM-programma’s kijken en krijg je afleveringen van je favoriete soaps op voorhand te zien. Ook concurrent Play Media werkt aan een premiumversie van zijn televisieplatform GoPlay.

Een commerciële zender die zijn inkomsten haalt uit het verkopen van reclameblokken die het mogelijk maakt om die reclame voortaan over te slaan. Het lijkt een vreemde strategie. Maar Dirk Lodewyckx, algemeen directeur radio, tv en streaming bij VTM, ziet dat anders.

De lancering van VTM GO+ is volgens hem een logische stap. VTM GO, de gratis versie van het onlineplatform, zag de voorbije vier jaar immers niet alleen het aantal gebruikers spectaculair stijgen – van 155.000 naar 890.000 maandelijks actieve accounts –ook wat die op het platform doen maakte een evolutie door. Waar VTM GO bij de start vooral een comfortdienst was, waar je recente programma’s die je gemist had kon inhalen, worden er tegenwoordig veel meer oudere programma’s uit de VTM-catalogus opgevraagd. Ook kinderprogramma’s en de speciaal voor VTM GO ontwikkelde shorties winnen aan populariteit. “VTM GO wordt steeds nadrukkelijker als een volwaardig streamingplatform gezien”, zegt Lodewyckx.

Alleen hebben die volwaardige streamingplatformen als Netflix en Disney+ een aantal opties die je bij VTM GO niet vindt. Zoals reclamevrij kijken of het downloaden van je favoriete reeks zodat je die ook onderweg of op plaatsen zonder internetontvangst kan bekijken. Extra’s die VTM GO+ voortaan wel aanbiedt, in een poging om qua kijkcomfort de voet naast die van Netflix en co. te zetten. Bovendien krijgen abonnees op zaterdag al alle afleveringen voor de komende week te zien van soaps als Familie, Home and Away en Lisa. In het aanbod zullen ook programma’s verschijnen die pas later – gratis – op een van de VTM-zenders te zien zijn.

VAARWATER

Met dat laatste dreigt VTM GO+ in het vaarwater van Streamz te komen. Die streamingdienst – een initiatief van DPG Media (het moederbedrijf boven de VTM-zenders) en Telenet – probeert immers abonnees te lokken met een mix van buitenlandse content en previews van programma’s die later op de VTM of Play-zenders te zien zijn.

Lodewyckx minimaliseert dat gevaar. “Er is amper conflict tussen wat streamers als Streamz, Netflix en Disney+ doen, en wat traditionele zenders als VTM online aanbieden. Wij zijn goed in sport, nieuws en entertainment. Streamz en co. maken vooral het verschil met fictie, films en documentaires. Streamz en VTM GO+ zullen elkaar echt niet beconcurreren.”

Al pakt VTM GO+ bij de lancering wel meteen uit met een vijfdelige docureeks over André Hazes, een titel die ook perfect op Streamz had gepast. “Er zal altijd wel een klein beetje overlap zijn”, nuanceert Lodewyckx. “Dat houdt beide programmateams scherp.”

Ook met de adverteerders zullen ze bij VTM rond de tafel moeten zitten. Die dreigen met de komst van VTM GO+ immers de toegang tot een deel van hun publiek te verliezen. Al zal het volgens Lodewyckx niet zo’n vaart lopen. Hoewel hij er naar eigen zeggen geen idee van heeft hoeveel abonnees VTM GO+ op termijn kan strikken, hoeven adverteerders geen schrik te hebben voor het bereik van hun reclameboodschappen. “Het publiek van de gratis versie van VTM GO blijft sowieso groot genoeg.”

Het betaalmodel van VTM GO+ lijkt binnenkort trouwens navolging te krijgen. Ook bij de concurrerende Play-zenders zit er een betalende versie van GoPlay aan te komen. Een concrete lanceringsdatum daarvoor is er nog niet.

GO play is lang niet zo populair omdat je er niet live mee kunt kijken , al zal dat in de toekomst waarschijnlijk ook wel komen , maar misschien niet gratis gelijk bij vtm
Antwoord
#4
Bij de Nederlandse Publieke Omroep bestaat al jaren een gratis versie en een betalende versie van hun streamingsplatform nl: NPO Start en NPO Plus die € 2,95/maand kost.
Antwoord
#5
(04-05-2023, 20:21)chukky2 schreef:
(03-05-2023, 12:50)master-magic schreef: Met VTM GO+ lanceert VTM een betalende versie van zijn digitale platform. Voor 3,95 euro per maand kan je reclamevrij naar VTM-programma’s kijken en krijg je afleveringen van je favoriete soaps op voorhand te zien. Ook concurrent Play Media werkt aan een premiumversie van zijn televisieplatform GoPlay.

Een commerciële zender die zijn inkomsten haalt uit het verkopen van reclameblokken die het mogelijk maakt om die reclame voortaan over te slaan. Het lijkt een vreemde strategie. Maar Dirk Lodewyckx, algemeen directeur radio, tv en streaming bij VTM, ziet dat anders.

De lancering van VTM GO+ is volgens hem een logische stap. VTM GO, de gratis versie van het onlineplatform, zag de voorbije vier jaar immers niet alleen het aantal gebruikers spectaculair stijgen – van 155.000 naar 890.000 maandelijks actieve accounts –ook wat die op het platform doen maakte een evolutie door. Waar VTM GO bij de start vooral een comfortdienst was, waar je recente programma’s die je gemist had kon inhalen, worden er tegenwoordig veel meer oudere programma’s uit de VTM-catalogus opgevraagd. Ook kinderprogramma’s en de speciaal voor VTM GO ontwikkelde shorties winnen aan populariteit. “VTM GO wordt steeds nadrukkelijker als een volwaardig streamingplatform gezien”, zegt Lodewyckx.

Alleen hebben die volwaardige streamingplatformen als Netflix en Disney+ een aantal opties die je bij VTM GO niet vindt. Zoals reclamevrij kijken of het downloaden van je favoriete reeks zodat je die ook onderweg of op plaatsen zonder internetontvangst kan bekijken. Extra’s die VTM GO+ voortaan wel aanbiedt, in een poging om qua kijkcomfort de voet naast die van Netflix en co. te zetten. Bovendien krijgen abonnees op zaterdag al alle afleveringen voor de komende week te zien van soaps als Familie, Home and Away en Lisa. In het aanbod zullen ook programma’s verschijnen die pas later – gratis – op een van de VTM-zenders te zien zijn.

VAARWATER

Met dat laatste dreigt VTM GO+ in het vaarwater van Streamz te komen. Die streamingdienst – een initiatief van DPG Media (het moederbedrijf boven de VTM-zenders) en Telenet – probeert immers abonnees te lokken met een mix van buitenlandse content en previews van programma’s die later op de VTM of Play-zenders te zien zijn.

Lodewyckx minimaliseert dat gevaar. “Er is amper conflict tussen wat streamers als Streamz, Netflix en Disney+ doen, en wat traditionele zenders als VTM online aanbieden. Wij zijn goed in sport, nieuws en entertainment. Streamz en co. maken vooral het verschil met fictie, films en documentaires. Streamz en VTM GO+ zullen elkaar echt niet beconcurreren.”

Al pakt VTM GO+ bij de lancering wel meteen uit met een vijfdelige docureeks over André Hazes, een titel die ook perfect op Streamz had gepast. “Er zal altijd wel een klein beetje overlap zijn”, nuanceert Lodewyckx. “Dat houdt beide programmateams scherp.”

Ook met de adverteerders zullen ze bij VTM rond de tafel moeten zitten. Die dreigen met de komst van VTM GO+ immers de toegang tot een deel van hun publiek te verliezen. Al zal het volgens Lodewyckx niet zo’n vaart lopen. Hoewel hij er naar eigen zeggen geen idee van heeft hoeveel abonnees VTM GO+ op termijn kan strikken, hoeven adverteerders geen schrik te hebben voor het bereik van hun reclameboodschappen. “Het publiek van de gratis versie van VTM GO blijft sowieso groot genoeg.”

Het betaalmodel van VTM GO+ lijkt binnenkort trouwens navolging te krijgen. Ook bij de concurrerende Play-zenders zit er een betalende versie van GoPlay aan te komen. Een concrete lanceringsdatum daarvoor is er nog niet.

GO play is lang niet zo populair omdat je er niet live mee kunt kijken , al zal dat in de toekomst waarschijnlijk ook wel komen , maar misschien niet gratis gelijk bij vtm

dit gaat over VTM Go, niet PlayGo, dat is een andere app Wink
Antwoord
#6
(05-05-2023, 00:32)apestaart12 schreef: Bij de Nederlandse Publieke Omroep bestaat al jaren een gratis versie en een betalende versie van hun streamingsplatform nl: NPO Start en NPO Plus die € 2,95/maand kost.

NPO is een soort VRT, kan je niet vergelijken met een VTM dat leeft van de reclame.
Antwoord
#7
(16-05-2023, 22:28)master-magic schreef:
(04-05-2023, 20:21)chukky2 schreef:
(03-05-2023, 12:50)master-magic schreef: Met VTM GO+ lanceert VTM een betalende versie van zijn digitale platform. Voor 3,95 euro per maand kan je reclamevrij naar VTM-programma’s kijken en krijg je afleveringen van je favoriete soaps op voorhand te zien. Ook concurrent Play Media werkt aan een premiumversie van zijn televisieplatform GoPlay.

Een commerciële zender die zijn inkomsten haalt uit het verkopen van reclameblokken die het mogelijk maakt om die reclame voortaan over te slaan. Het lijkt een vreemde strategie. Maar Dirk Lodewyckx, algemeen directeur radio, tv en streaming bij VTM, ziet dat anders.

De lancering van VTM GO+ is volgens hem een logische stap. VTM GO, de gratis versie van het onlineplatform, zag de voorbije vier jaar immers niet alleen het aantal gebruikers spectaculair stijgen – van 155.000 naar 890.000 maandelijks actieve accounts –ook wat die op het platform doen maakte een evolutie door. Waar VTM GO bij de start vooral een comfortdienst was, waar je recente programma’s die je gemist had kon inhalen, worden er tegenwoordig veel meer oudere programma’s uit de VTM-catalogus opgevraagd. Ook kinderprogramma’s en de speciaal voor VTM GO ontwikkelde shorties winnen aan populariteit. “VTM GO wordt steeds nadrukkelijker als een volwaardig streamingplatform gezien”, zegt Lodewyckx.

Alleen hebben die volwaardige streamingplatformen als Netflix en Disney+ een aantal opties die je bij VTM GO niet vindt. Zoals reclamevrij kijken of het downloaden van je favoriete reeks zodat je die ook onderweg of op plaatsen zonder internetontvangst kan bekijken. Extra’s die VTM GO+ voortaan wel aanbiedt, in een poging om qua kijkcomfort de voet naast die van Netflix en co. te zetten. Bovendien krijgen abonnees op zaterdag al alle afleveringen voor de komende week te zien van soaps als Familie, Home and Away en Lisa. In het aanbod zullen ook programma’s verschijnen die pas later – gratis – op een van de VTM-zenders te zien zijn.

VAARWATER

Met dat laatste dreigt VTM GO+ in het vaarwater van Streamz te komen. Die streamingdienst – een initiatief van DPG Media (het moederbedrijf boven de VTM-zenders) en Telenet – probeert immers abonnees te lokken met een mix van buitenlandse content en previews van programma’s die later op de VTM of Play-zenders te zien zijn.

Lodewyckx minimaliseert dat gevaar. “Er is amper conflict tussen wat streamers als Streamz, Netflix en Disney+ doen, en wat traditionele zenders als VTM online aanbieden. Wij zijn goed in sport, nieuws en entertainment. Streamz en co. maken vooral het verschil met fictie, films en documentaires. Streamz en VTM GO+ zullen elkaar echt niet beconcurreren.”

Al pakt VTM GO+ bij de lancering wel meteen uit met een vijfdelige docureeks over André Hazes, een titel die ook perfect op Streamz had gepast. “Er zal altijd wel een klein beetje overlap zijn”, nuanceert Lodewyckx. “Dat houdt beide programmateams scherp.”

Ook met de adverteerders zullen ze bij VTM rond de tafel moeten zitten. Die dreigen met de komst van VTM GO+ immers de toegang tot een deel van hun publiek te verliezen. Al zal het volgens Lodewyckx niet zo’n vaart lopen. Hoewel hij er naar eigen zeggen geen idee van heeft hoeveel abonnees VTM GO+ op termijn kan strikken, hoeven adverteerders geen schrik te hebben voor het bereik van hun reclameboodschappen. “Het publiek van de gratis versie van VTM GO blijft sowieso groot genoeg.”

Het betaalmodel van VTM GO+ lijkt binnenkort trouwens navolging te krijgen. Ook bij de concurrerende Play-zenders zit er een betalende versie van GoPlay aan te komen. Een concrete lanceringsdatum daarvoor is er nog niet.

GO play is lang niet zo populair omdat je er niet live mee kunt kijken , al zal dat in de toekomst waarschijnlijk ook wel komen , maar misschien niet gratis gelijk bij vtm

dit gaat over VTM Go, niet PlayGo, dat is een andere app Wink

Er zit een betalende versie aan te komen van go play, vandaar dat ik dit even inpikte van niet zo populair omdat je niet live kunt kijken , misschien met de toekomstige betaal versie wel .
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)