WDR uit digitaal televisieaanbod
#1
Vandaag heeft Telenet noodgedwongen de uitzending van de West-Deutscher Rundfunk (WDR) stopgezet. De reden voor deze stopzetting is het uitblijven van een commerciële overeenkomst tussen enerzijds Telenet en anderzijds WDR voor het digitaal distribueren van het televisiesignaal van WDR in Vlaanderen en Brussel.

WDR is een regionale Duitse televisieomroep, waarvan de populairste programma’s eerst via ARD (Das Erste) worden uitgezonden. Daardoor is de impact voor onze klanten zeer beperkt.

WDR was in het digitale basis televisieaanbod van Telenet te vinden op kanaal 243 in Brussel en op kanaal 173 in Vlaanderen. Gedurende een maand zullen kijkers die afstemmen op deze kanalen een pancarte zien met de melding dat de zender op dat respectievelijke kanaal niet meer beschikbaar is.

Wij bekijken nog of en welke andere Duitse zender wij eventueel in de plaats van WDR zouden kunnen aanbieden in het digitaal basis televisieaanbod van Telenet.
Antwoord
#2
Bedankt master dat je dat berichtje zo snel toverde.Zou wel tof zijn dat er opnieuw een duitse zender in de plaats kwam mogen er voor mij ook 2 zijn.Keek toch nooit naar dat 3e net maar op oude jaars avond was die eindejaarsjouw op de ARD toch heel goed en ook op ZDF was er een liedjes programma.
Antwoord
#3
Sad 
Zeer jammer Sad
Dit was één van de favoriete zenders van mijn ouders. Kwalitatief zeker niet de minste van de Duitse zenders.
Na hier jaren van de analoge kabel verdwenen te zijn, waren mijn ouders blij dat ze hem eindelijk digitaal terug te zien konden krijgen, en nu is het helaas weer gedaan.
Ze zijn nu ernstig aan het overwegen om een schotel te zetten.
Antwoord
#4
Yep, zelfde reactie hier bij mijn ouders.
Ze keken elke week naar WDR. Het is zeker geen samenraapsel van ARD en ZDF, integendeel veel kwalitatieve programma's. Ook mijn ouders waren blij van deze zender terug digitaal te ontvangen. Hopelijk keert WDR toch nog terug.
Antwoord
#5
(08-01-2013, 23:07)Kris schreef: Yep, zelfde reactie hier bij mijn ouders.
Ze keken elke week naar WDR. Het is zeker geen samenraapsel van ARD en ZDF, integendeel veel kwalitatieve programma's. Ook mijn ouders waren blij van deze zender terug digitaal te ontvangen. Hopelijk keert WDR toch nog terug.
Houden ze nu echt geen rekening mee met de Telenet-kijkers?
Antwoord
#6
Heb satelliet TV dus geen probleem. Hier nog steeds WDR 3 in HD kwaliteit ! Smile
Antwoord
#7
Kan je ook nog altijd volgen op de live stream. Daar heb je geen schotel voor nodig.Shy

www.wdr.de/tv/home/
Antwoord
#8
Aha, het lag dus niet aan mij...

Heel jammer, en extra spijtig vind ik zo juist voor het carnavalseizoen.
Gelukkig is er inderdaad een live-stream.

Wat moet ik denken van de zinsnede "een commerciële overeenkomst blijft uit". Telenet heeft geen moeite gedaan? WDR vraagt een te hoge prijs? Of anderszins andere 'onmogelijke' contractvoorwaarden?

Een andere 'derde' net zal wel uitgesloten zijn (bijv. NDR of SWR).
Nu kan Telenet meteen RTL2 mooi als 'vervanger' aanbieden, de gemiddelde tv-kijker weet toch niet dat ze dat toch al van plan waren ;-)
Antwoord
#9
Ik denk dat er dit jaar nog wel enkele duitse zenders zullen bijkomen.Dit is immers het sterke punt van telenet.Met WDR hebben ze niet zoveel verloren de 2 belangrijkste openbare zenders hebben ze nog.
Antwoord
#10
Endan nog de manier waarop, aan de telefoon gisteren bij Telenet zei men mij dat WDR gewoon opgehouden was te bestaan(?), je moet het maar durven zeggen.
Eerst de mensen naar Digitale TV lokken met de zekerheid van Duitse zenders en dan nu nota bene nog een nationale zender er terug af halen. Foei!!!
Heb dan gisteren ook al klacht ingediend bij Ombudsman Telecommunicatie en hopelijk doen dit meer mensen.
Heb ook deze tekst naar WDR Koln gestuurd, want ik geloof de uitleg van Telenet niet.


------------------------------------------------------------------------------
Sehr geerhte Frau, Herr,

Unsere Kabelgesellschaft hatte plötzlich gestern beschlossen, die Ausstrahlung des WDR in Flandern ohne vorherige Info einzustellen.

Denn es nicht wenige Menschen in Flandern auf WDR sehen gibt, fragt man sich, was der eigentliche Grund dafür wäre, die Gesellschaft (Telenet) Ansprüche, die gibt es keine Einigung über die Gebühren der flämischen Viewer Programm anzubieten mit WDR gefunden werden kann.

Können Sie uns vielleicht mitteilen?

Mit freundlichem Gruß,
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)