Windows 10 krijgt gloednieuwe standaardbrowser
Microsoft bevestigt volgende Windows 10 update voor 17 oktober

De volgende grote update voor Windows is vanaf 17 oktober beschikbaar. Dat bevestigt het bedrijf vanop op IFA.

Het is Terry Myerson, executive vicepresident voor Windows en Devices bij Microsoft, die tijdens zijn keynote op IFA onthulde dat de Fall Creators Update op 17 oktober verschijnt.

De voornaamste nieuwigheid is de ondersteuning voor mixed reality headsets. Die was er al sinds april voor ontwikkelaars. Maar dat wordt nu opengetrokken naar consumenten. Myerson demonstreerde de functies met behulp van een headset van Acer, maar ook Lenovo, Dell en Asus hebben een dergelijke headset klaar.

"We zien technologie van Hololens nu doorstromen naar andere fabrikanten, zoals Acer. Het is eenvoudig, je moet geen camera's in je kamer opstellen en je zal een headset kunnen kopen vanaf 299 dollar." Waarmee Myerson verwijst naar de HTC Vive. Al biedt die een volledige immersive ervaring waar alles virtueel is.

Andere nieuwigheden in de Fall Creators Update zijn een betere beveiliging, enkele opties voor gamers zoals de functie om bij het streamen standaard enkel gamegeluid mee te sturen (en dus niet het geluid van je eigen microfoon).
Maar het interessantste is mogelijk de oogbesturing.  "Windows moet inclusive by design zijn, daarom kan je vanaf de Fall Creators Update Windows 10 besturen met je ogen." De mogelijkheid moet onder meer mensen met ALS toelaten om Windows 10 te gebruiken.
Antwoord
ik draai hun beta versie als tester en zie niet echt verbeteringen,
bij Apple heb ik ook beta draaien en daar zie ik dus wel veel veranderingen in het design voor de iphone bv, waar zit dan het verschil hé Wink
Antwoord
(05-09-2017, 07:10)natte schreef: deze is in hoofdzaak voor de ogenbesturing hee master en dat vind ik groots

moet je al een webcam hebben ook die werkt op win10, de mijne werkt er niet op,dus ik mag het vergeten om dat te gebruiken (moest ik het nodig hebben).
Antwoord
de nieuwe heet : onderdelenupdate naar windows 10 versie 1709 en volgens de scanner hier 190 gb groot (duurt wel een tijd eer alles erop staat)
Antwoord
en voor digenen die de weg niet vinden in windows 10 : help voor windows 10
Antwoord
Microsoft installeerde ongeveer een week lang bij bepaalde gebruikers een wachtwoordmanager in Windows 10 waarvan de Chrome-plug-in door een kwetsbaarheid alle opgeslagen gegevens door zou kunnen spelen aan een malafide website. De kwetsbaarheid is inmiddels verholpen.

De app in kwestie is Keeper en wordt niet door Microsoft zelf ontwikkeld. De browserplug-in van deze app bevatte een kwetsbaarheid waardoor malafide websites interface-elementen van de plug-in in webpagina's kunnen gebruiken om een gebruikersnaam en wachtwoord op te vragen. Het beveiligingsgat bestond al 16 maanden in Keeper en Google-securityonderzoeker Tavis Ormandy wist deze kwetsbaarheid met enkele kleine aanpassingen ook op de toenmalig nieuwste versie van de app en plug-in uit te buiten. Dat schrijft hij in zijn melding van het probleem op 14 december. Hij stelt dat het een 'volledige aantasting van de veiligheid van Keeper' is. 'Iedere website kan ieder wachtwoord stelen.'

Gebruikers hebben geen gevaar gelopen tenzij ze Keeper ook daadwerkelijk in gebruik namen en de browserplug-in voor Chrome gebruikten. Intussen, op vrijdag de 15e, heeft de ontwikkelaar de plug-in een update gegeven. Keeper ontkent dat het om dezelfde kwetsbaarheid als die van 16 maanden geleden ging. Dat zegt het bedrijf tegen Ars Technica.

Tegenover Ars wil Microsoft niet laten weten wat voor een proces precies bepaalt of Keeper geïnstalleerd wordt of niet. Het lijkt erop dat dit automatisch gebeurt op basis van een inschatting van de interesse van de gebruiker in de applicatie. Er zijn zelfs meldingen dat de applicatie direct na een schone installatie van Windows 10 al kan verschijnen. Het is niet bekend wat voor veiligheidstests een Windows Store-applicatie van een derde partij moet doorstaan voordat het in aanmerking komt voor automatische installatie. Keeper kwam al eerder in het nieuws vanwege kwetsbaarheden in zijn product.
Antwoord
Microsoft heeft als onderdeel van een nieuwe patch tuesday-patchronde een lek in Office gedicht dat actief werd gebruikt door aanvallers. In totaal dichtte het Redmondse bedrijf 56 lekken, waarvan het er 16 aanduidt als kritiek.

Bij het lek in kwestie is CVE-2018-0802, dat door Microsoft wordt aangeduid als memory corruption-lek. Zero Day Initiative merkt op dat dit het enige lek in deze patchronde is dat actief wordt aangevallen. Door het lek zou een aanvaller met behulp van een speciaal bestand code kunnen uitvoeren met de rechten van de gebruiker die het bestand in een kwetsbare versie van Office of WordPad opent.

Microsoft verhelpt het probleem door functionaliteit uit de zogenaamde equation editor, oftewel een editor voor wiskundige vergelijkingen, te verwijderen. Daardoor kunnen gebruikers een foutmelding te zien krijgen. Een beveiligingsbedrijf vond eerder problemen met dit verouderde onderdeel van Office, waarna Microsoft destijds al patches had uitgebracht. Een latere analyse van die patch wees erop dat dit was gebeurd door de exe en niet de broncode aan te passen.

Daarnaast heeft Microsoft onder meer een patch voor de Mac-versie van Office uitgebracht, waarmee een spoofinglek met kenmerk CVE-2018-0819 wordt gedicht. Microsoft bedankt onderzoeker Sabri Haddouche voor het melden van de kwetsbaarheid. Deze onderzoeker zat achter de ontdekking van de Mailsploit-kwetsbaarheden in verschillende e-mailclients. Daardoor was het mogelijk een afzender te spoofen. Alle overige patches in deze ronde zijn te vinden in een overzicht.

Microsoft heeft de Meltdown- en Spectre-patches al eerder uitgebracht. Nadat deze problemen opleverden op sommige AMD-systemen, heeft het bedrijf ze op pauze gezet. Dinsdag publiceerde het bedrijf een bericht waarin het aandacht besteedde aan de gevolgen van de patches voor de prestaties van systemen. Daaruit bleek dat bij oudere processors, zoals Haswell of eerdere generaties, de prestatieafname dermate groot kan zijn dat gebruikers vertragingen zullen opmerken. Dit is ook het geval met gebruikers die Windows 7 of 8 draaien. Voor computers die Windows Server draaien, wordt een nog grotere vermindering in prestaties verwacht.
Antwoord
(12-01-2018, 08:21)natte schreef: Microsoft heeft dinsdag de mainstream-ondersteuning beëindigd voor Windows 8.1, zo staat op de Windows Lifecycle-pagina.
Dat betekent niet dat je meteen moet overstappen op Windows 10. De extended support-fase vangt nu aan, wat betekent dat Windows 8.1 nog tot 2023 nog beveiligingspatches krijgt. Windows 7 krijgt nog twee jaar vooraleer zijn kaarsje wordt gedoofd.

Vanaf de dag waarop een nieuwe versie van Windows wordt uitgerold, begint het leven van dit OS stilletjes aan weg te tikken. Microsoft geeft standaard een besturingssysteem vijf jaar lang mainstream-ondersteuning (met nieuwe functies) en vijf jaar lang extended-ondersteuning (waarin enkel beveiligingslekken worden gedicht). Windows 8.1 heeft nu dus het middelpunt van zijn levensduur bereikt. Het besturingssysteem kon echter nooit een groot aantal fans achter zich scharen.

De meesten maakten gratis de overstap naar Windows 10, maar vandaag is dat helaas niet meer mogelijk.
Hoeveel procent van de Windows-computers vandaag nog op Windows 8.1 draait, is niet duidelijk. Het oudere Windows 8 wordt al twee jaar niet meer ondersteund, maar je kan gratis overstappen via een service pack naar Windows 8.1.

leugens, heb deze week nog overgegaan van windows 8 naar 10 via een update bestand van microsoft,
heb zo slim geweest dat op een externe schijf te zetten want heb sinds dat ik windows 10 draai al 4 keer moeten herinstalleren omdat die gecrasht is.
onstabielste windows versie die er bestaat, daarom gebruik ik nog amper windows pc omdat ik constant problemen mee heb.
Antwoord
(12-01-2018, 12:41)master-magic schreef:
(12-01-2018, 08:21)natte schreef: Microsoft heeft dinsdag de mainstream-ondersteuning beëindigd voor Windows 8.1, zo staat op de Windows Lifecycle-pagina.
Dat betekent niet dat je meteen moet overstappen op Windows 10. De extended support-fase vangt nu aan, wat betekent dat Windows 8.1 nog tot 2023 nog beveiligingspatches krijgt. Windows 7 krijgt nog twee jaar vooraleer zijn kaarsje wordt gedoofd.

Vanaf de dag waarop een nieuwe versie van Windows wordt uitgerold, begint het leven van dit OS stilletjes aan weg te tikken. Microsoft geeft standaard een besturingssysteem vijf jaar lang mainstream-ondersteuning (met nieuwe functies) en vijf jaar lang extended-ondersteuning (waarin enkel beveiligingslekken worden gedicht). Windows 8.1 heeft nu dus het middelpunt van zijn levensduur bereikt. Het besturingssysteem kon echter nooit een groot aantal fans achter zich scharen.

De meesten maakten gratis de overstap naar Windows 10, maar vandaag is dat helaas niet meer mogelijk.
Hoeveel procent van de Windows-computers vandaag nog op Windows 8.1 draait, is niet duidelijk. Het oudere Windows 8 wordt al twee jaar niet meer ondersteund, maar je kan gratis overstappen via een service pack naar Windows 8.1.

leugens, heb deze week nog overgegaan van windows 8 naar 10 via een update bestand van microsoft,
heb zo slim geweest dat op een externe schijf te zetten want heb sinds dat ik windows 10 draai al 4 keer moeten herinstalleren omdat die gecrasht is.
onstabielste windows versie die er bestaat, daarom gebruik ik nog amper windows pc omdat ik constant problemen mee heb.

Zo, dan gebruik je dan een iMac of een MacBook?
Antwoord
(12-01-2018, 14:09)apestaart12 schreef:
(12-01-2018, 12:41)master-magic schreef:
(12-01-2018, 08:21)natte schreef: Microsoft heeft dinsdag de mainstream-ondersteuning beëindigd voor Windows 8.1, zo staat op de Windows Lifecycle-pagina.
Dat betekent niet dat je meteen moet overstappen op Windows 10. De extended support-fase vangt nu aan, wat betekent dat Windows 8.1 nog tot 2023 nog beveiligingspatches krijgt. Windows 7 krijgt nog twee jaar vooraleer zijn kaarsje wordt gedoofd.

Vanaf de dag waarop een nieuwe versie van Windows wordt uitgerold, begint het leven van dit OS stilletjes aan weg te tikken. Microsoft geeft standaard een besturingssysteem vijf jaar lang mainstream-ondersteuning (met nieuwe functies) en vijf jaar lang extended-ondersteuning (waarin enkel beveiligingslekken worden gedicht). Windows 8.1 heeft nu dus het middelpunt van zijn levensduur bereikt. Het besturingssysteem kon echter nooit een groot aantal fans achter zich scharen.

De meesten maakten gratis de overstap naar Windows 10, maar vandaag is dat helaas niet meer mogelijk.
Hoeveel procent van de Windows-computers vandaag nog op Windows 8.1 draait, is niet duidelijk. Het oudere Windows 8 wordt al twee jaar niet meer ondersteund, maar je kan gratis overstappen via een service pack naar Windows 8.1.

leugens, heb deze week nog overgegaan van windows 8 naar 10 via een update bestand van microsoft,
heb zo slim geweest dat op een externe schijf te zetten want heb sinds dat ik windows 10 draai al 4 keer moeten herinstalleren omdat die gecrasht is.
onstabielste windows versie die er bestaat, daarom gebruik ik nog amper windows pc omdat ik constant problemen mee heb.

Zo, dan gebruik je dan een iMac of een MacBook?

Alle2 Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)