fibernetshake
#1
Ik heb een vraag.Meestal surf ik draadloos of ik moest geen verbinding hebben maar dat gebeurt niet vaak dus meestal wifi.Dus ik denk dat die fibernetshake die ik betaal nodig is voor mijn internet als ik dit niet draadloos gebruik.Is het nu niet beter dat ik een basic neem?want ik heb dus ook een king abonnement voor het draadloos surfen en daar kom ik reeds mee toe.
Antwoord
#2
(18-02-2013, 12:05)Dimira schreef: Ik heb een vraag.Meestal surf ik draadloos of ik moest geen verbinding hebben maar dat gebeurt niet vaak dus meestal wifi.Dus ik denk dat die fibernetshake die ik betaal nodig is voor mijn internet als ik dit niet draadloos gebruik.Is het nu niet beter dat ik een basic neem?want ik heb dus ook een king abonnement voor het draadloos surfen en daar kom ik reeds mee toe.
Waarom zou jij draadloos surfen als je al internet hebt?
Ik heb gehoord dat wifi minder veilig is dan via de beveiligde modem.

Eén goeie raad: surf via beveiligde modem bij je thuis.

Als ik in jouw plaats zou zijn: direct overschakelen naar basis internet (scheelt 10E/md en 120E/jr) bij Telenet.
Ik zou ook King ab. afschaffen en de volgende kiezen:
- als ik veel surf via gsm, dan zou ik via Proximus (voor een ab) gaan en nu is er korting van 10E (tijdelijk).
of
- een herlaadkaart nemen van proximus (10E en een jaar geldig en je spaart E/m van king en 60E/j van king)
Surfen kun je via wifi en dat is mooi meegenomen!

Maarja, jij beslist.

Ondertussen heb ik al basic internet en proximus herlaadkaart van 10E per herlaadbeurt en één jaar geldig) Ik bel toch niet veel.
Ik ga besparen dit jaar en Telenet krijgt de 1/2 minder van mij.

Dimira, ik kan vanuit mijn ervaring je advies geven en straks ook van de anderen, maar jij beslist alleen!
Denk 2 maal na en maak je rekensommetje maar eens...
Antwoord
#3
Moet ik dan een basicshake nemen.Want het is zo als je zegt jij beslist,ik zie nergens het probleem waarom ik een proximus abonnement zou moeten nemen.Met mijn king abonnement heb ik nooit problemen gehad,dat bellen en surfen gaat goed dus ik zie het probleem niet.Jij zegt dat wifi niet veilig is dat weet ik want dat bericht verschijnt dikwijls op de pc ik heb hier nu ook wel een goede virus scanner op staan. Wel betaalde versie G Data Securiry 2013 die elke dag scant, computer en emails.
Antwoord
#4
Je kan altijd naar een Basicshake gaan hé want ik heb dat ook thuis..
Ik heb een abo ook bij proximus waarvoor ik 10 euro per maand betaal.
Dus zou ik ook aanraden een basicshake te nemen want is inderdaad goedkoper.
Antwoord
#5
(18-02-2013, 18:11)LuigiKe schreef: Je kan altijd naar een Basicshake gaan hé want ik heb dat ook thuis..
Ik heb een abo ook bij proximus waarvoor ik 10 euro per maand betaal.
Dus zou ik ook aanraden een basicshake te nemen want is inderdaad goedkoper.

ja,dit versta ik maar bij mijn king zit dan weer mijn internet.En een shake moet je blijkbaar altijd hebben.
Antwoord
#6
(18-02-2013, 19:32)Dimira schreef:
(18-02-2013, 18:11)LuigiKe schreef: Je kan altijd naar een Basicshake gaan hé want ik heb dat ook thuis..
Ik heb een abo ook bij proximus waarvoor ik 10 euro per maand betaal.
Dus zou ik ook aanraden een basicshake te nemen want is inderdaad goedkoper.

ja,dit versta ik maar bij mijn king zit dan weer mijn internet.En een shake moet je blijkbaar altijd hebben.
King hoeft niet bij een shake. Je kan het appart nemen bij een provider die bij je past.
Antwoord
#7
(18-02-2013, 22:04)sportgraag schreef:
(18-02-2013, 19:32)Dimira schreef:
(18-02-2013, 18:11)LuigiKe schreef: Je kan altijd naar een Basicshake gaan hé want ik heb dat ook thuis..
Ik heb een abo ook bij proximus waarvoor ik 10 euro per maand betaal.
Dus zou ik ook aanraden een basicshake te nemen want is inderdaad goedkoper.

ja,dit versta ik maar bij mijn king zit dan weer mijn internet.En een shake moet je blijkbaar altijd hebben.
King hoeft niet bij een shake. Je kan het appart nemen bij een provider die bij je past.
Maar volgens master heb je een shake omdat dat is voor je vaste verbinding van het internet.En ik heb dat dus niet nodig.En ik gebruik die laptop draadloos omdat mijn modem in een ingemaakte kast zit 8 meter verder dan moet ik ofwel een gat in m'n kast boren of anders heel de dag die deur laten open staan.Dus kan ik beter dat abonnement van 15€ nemen.Ik kan ook moeilijk een kabel van 10 meter door die kamer laten lopen.
Antwoord
#8
Ik heb dus nog altijd geen idee wat je vraag is eigenlijk...
In die fibernetshake zit je internet. Je modem kan je bekabeld of draadloos gebruiken.
Je King abbo staat misschien wel op dezelfde rekening als je shake maar ze hebben niets met elkaar te maken hoor.
Dus jij gebruikt je King-abbo steeds om te surfen, nooit via fibernet?
Antwoord
#9
In een fibernetshake zit Fibernet, Digitale tv en Telefonie. Dit kost 56,50 euro/maand
Je kan hier kiezen om de telefonie te laten vallen.
Dit kost dan 51,25 euro/maand

In een Basicshake zit Basic Internet, digitale tv en telefonie. Dit kost 46,25 euro/maand. Je kan bij dit abonement ook kiezen om de telefonie te laten vallen en dit kost dan 32,75 euro/maand.

Het enige verschil tussen die 2 is de dodwnload snelheid die bij Fibernet 60 Mbps is en bij Basicnet 30 Mbps, de upload snelheid die bij Fibernet 4 Mbps is en bij Basicnet 2,5 Mbps is. Bij Fibernet heb je geen volume limiet en bij Basicnet is dit 100 Gb.
Normaal gezien krijg je een draadloze modem, dus e kan zowel bij Fibernet als bij Basicnet draadloos surfen met je lapendoos,tablet, smartphone of vaste pc (als er een wifi kaart inzit).

Bij je King/Kong GSM abonement zit ook mobiel internet inbegrepen (1Gb volume bij King, 2Gb volume bij Kong)
Dit dient dus meer voor op internet e gaan als je niet thuis bent, als je thuis bent zou je beter gebruik maken van het signaal van je draadloze modem.
Aan jou de keuze welk abonement je wil, maar hou er rekening mee als je downgrade (van een Fibershake naar een Basicshake) dat Telenet je hiervoor kosten zal aanrekenen.
Omgekeerd is dit niet het geval (van een Basicshake naar een Fibernetshake)
Antwoord
#10
Als ik naar basic internet ging, heb ik niks moeten betalen van aanpassing.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)