geluid regelen.
#1
Hoi beste leden,

Sinds kort heb ik een home cinema gekocht en deze verbonden met mijn digicorder (oudere grijze hd versie) maar nu heb ik gemerkt dat het volume niet meer te regelen valt. Ik kan deze alleen aanleggen of afleggen, regelen is dus verdwenen. Ookal staat hij nog maar op 1 blokje ik krijg direct het volle volume.
Ik heb even rondgekeken en zie dat dit een veel voorkomend pronleem is.
Zouden jullie hier toevallig een oplossing voor weten of is doormiddel van het aanschaffen van de nieuwe zwarte digicorden het probleem opgelost?
Indien dat niet kan is het mogelijk om de afstandsbediening van telenet functies aan te leren door de infrarood zender van de homecinemaafstandsbediening tegen het telenet afstandsbediening te leggen, zoals de belgacom afstandsbedieningen kunnen?

Alvast bedankt
Antwoord
#2
(06-05-2014, 18:29)nyffellare schreef: Hoi beste leden,

Sinds kort heb ik een home cinema gekocht en deze verbonden met mijn digicorder (oudere grijze hd versie) maar nu heb ik gemerkt dat het volume niet meer te regelen valt. Ik kan deze alleen aanleggen of afleggen, regelen is dus verdwenen. Ookal staat hij nog maar op 1 blokje ik krijg direct het volle volume.
Ik heb even rondgekeken en zie dat dit een veel voorkomend pronleem is.
Zouden jullie hier toevallig een oplossing voor weten of is doormiddel van het aanschaffen van de nieuwe zwarte digicorden het probleem opgelost?
Indien dat niet kan is het mogelijk om de afstandsbediening van telenet functies aan te leren door de infrarood zender van de homecinemaafstandsbediening tegen het telenet afstandsbediening te leggen, zoals de belgacom afstandsbedieningen kunnen?

Alvast bedankt
Ik heb al ondervonden dat de geluidsregeling verschilt van zender tot zender. Op prime is het alles of niets en bv op vrt gaat de regeling dan weer wel met ab van tn. In ieder geval die 2 zenders zijn allebei hd zenders maar moeten voor volume door aparte ab's gestuurd worden, raar maar waar.
Antwoord
#3
Heeft te maken met dolby geluid,
Op dolby geluid kan je het volume niet minderen of hoger zetten.
Het geluid blijft hetzelfde.
Probeer in je instellingen de dolby uit te zetten anders als test.
Antwoord
#4
idd master, dolby ff uitgezet en volume was nu regelbaar met de ab van tn.
Antwoord
#5
(07-05-2014, 01:43)master-magic schreef: Heeft te maken met dolby geluid,
Op dolby geluid kan je het volume niet minderen of hoger zetten.
Het geluid blijft hetzelfde.
Probeer in je instellingen de dolby uit te zetten anders als test.

Ja ik heb inderdaad de dolby aangezet in het telenetmenu omdat ik het surround effect wou hebben Smile (alhoewel ik geen denderend verschil merk in vergelijking met bv een blue ray). Bedankt voor de info en ik zal het eens testen. Eenmaal getest laat ik het weten of het gelukt is of niet.
Antwoord
#6
het is niet opgelost door de dolby uit te schakelen. weet iemand wat te doen?
Antwoord
#7
Hdmi kabel vervangen geeft ook geen resultaat.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)