Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuwe digicorders
Hij is dus hoogst waarschijnlijk van een AD2000 naar een AD2100 zwart model gegaan.
Zijn in elk geval een heel pak sneller, grotere HD, je kan er 2 programma's met opnemen en digitaal kijken naar een derde, en je kan het volume regelen via HDMI.
De menu lay-out tussen een AD2000 en AD2100 is identiek, dus ik veronderstel dat je de nieuwe hebt aangesloten via de HDMI kabel die er bij at, end at de vorige was aangesloten via scart.
Tip zet bij de instellingen van de box hem op 1080i, kan geen kwaad voor dit model, de processor kan dit veel beter aan dan de AD2000 en bij aansluitingen de CEC aan.
Als alles standby staat (tv en box) en je drukt op de powerknop op de afstandsbedienig van de box zal de tv ook automatisch aangaan, op het juiste kanaal.
Als de box en de tv aanstaan en je drukt op de standby knop van de afstandsbedienig van de tv zal de box ook in standby gaan.
(op voorwaarde dat je tv dit ondersteund, maar de meeste kunnen dit)
Antwoord
(19-02-2013, 13:56)Dimira schreef:
(19-02-2013, 13:05)sportgraag schreef: Ik heb deze morgen de nieuwe difirecorder ac100 (zwart) want de oudere had kuren (4 jr oud). Ook na resetten en stekker uit.
Ik had er zo genoeg, dat ik besloot om deze laatste nieuwe te nemen. Uiteraard mits 50 euro. Maarja, dat is éénmalig.

De digimenu loopt al vast wat vlotter en veel simpeler. Ook mooier...

Nog even testen deze avond of alle kanalen goed zijn...

welke had je ervoor?
Een grijze en nu AC2100 (zwart) zonder kaart en de kleuren zijn mooier bij het beeld.
Antwoord
(19-02-2013, 22:04)Dimira schreef: Zou ook liever die zwarte hebben maar kan hem niet gaan halen.Heb zelf geen wagen en ben moeilijk te been.En voor zo een box te gaan halen moet ik al direct 7 km verder zijn.Maar ik heb nu zo een AD 2100 en die is ook goed en snel.
Tja, je kan niet alles hebben eh...
Och, je kan al digitaal kijken en opnemen Tongue
Antwoord
(19-02-2013, 22:20)Dimira schreef:
(19-02-2013, 22:10)sportgraag schreef:
(19-02-2013, 22:04)Dimira schreef: Zou ook liever die zwarte hebben maar kan hem niet gaan halen.Heb zelf geen wagen en ben moeilijk te been.En voor zo een box te gaan halen moet ik al direct 7 km verder zijn.Maar ik heb nu zo een AD 2100 en die is ook goed en snel.
Tja, je kan niet alles hebben eh...
Och, je kan al digitaal kijken en opnemen Tongue

Ja da's toch dezelfde als die van u enkel de afstandsbediening is anders.Daar zullen minder knoppen op staan.
Ja, het is langer en overzichtiger en echt goed geranschikt.
Ik kan ook 2 maal opnemen en op een derde post kijken.

Het is al beter om te kijken naar tv en aangenamer. Mijn vrienden zijn geweest vanavond en ze waren ook onder de indruk.
Antwoord
Nu was het zo dat Telenet vroeg om uw box al 4 jaar te huren voor je het nieuwste model kan krijgen gratis,
Nu opeens is het 5 jaar,
Wie nog geen 5 jaar zijn box huurt mag 39€ opleggen.
Antwoord
(22-03-2013, 13:36)Dimira schreef: Maar na die tijd zijn die boxen bij telenet meestal kapot.Ken er nu ook niet heel veel die het langer dan 3,5 jaar uithouden.

als je die niet gebruikt kan die heeeeeeeeeeeeel lang mee,maar dat is ook niet de bedoeling denk ik als je die huurt Wink
Antwoord
We hebben een digicorder (2000) vervangen door een zwarte 2100 en een nieuwe modem om te kunnen fibernetten. Naast de digicorder hebben we een hd digibox. De 2 waren vroeger interactief. En alles werkte zoals het moest. Nu de nieuwe digicorder staat correct aangesloten en staat interactief op mijn telenet, heeft een correct ip nummer... we kunnen opnemen en kijken via de digibox maar hij is niet interactief... wat doen we verkeerd of wat scheelt er ? (al meerdere malen gebeld, stekkers losgemaakt in de juiste volgorde terug ingestoken, modem -> digicorder,... Bij interactieve diensten krijgen we de melding, dat we hem interactief moeten laten maken door een technieker... (maar hij heeft een IP-adres, beginnend met 10.)
Antwoord
(20-05-2013, 16:20)bobo-truck schreef:
(19-05-2013, 23:26)Dirk75 schreef: We hebben een digicorder (2000) vervangen door een zwarte 2100 en een nieuwe modem om te kunnen fibernetten. Naast de digicorder hebben we een hd digibox. De 2 waren vroeger interactief. En alles werkte zoals het moest. Nu de nieuwe digicorder staat correct aangesloten en staat interactief op mijn telenet, heeft een correct ip nummer... we kunnen opnemen en kijken via de digibox maar hij is niet interactief... wat doen we verkeerd of wat scheelt er ? (al meerdere malen gebeld, stekkers losgemaakt in de juiste volgorde terug ingestoken, modem -> digicorder,... Bij interactieve diensten krijgen we de melding, dat we hem interactief moeten laten maken door een technieker... (maar hij heeft een IP-adres, beginnend met 10.)

Als ik mij niet vergis moet uw IP nummer beginnen met 192.Sorry als dit niet juist is.Mijn Smart tv begint ook met 192.Smile
IP Adres op digicorder moet een 10..... hebben om interactief te zijn,
alleen als je een nieuwe modem hebt geplaatst moeten je boxen ook weer gelinkt worden aan die modem en interactief gemaakt worden,
en als je een 2de bijzet moet die ook interactief gemaakt worden.
denk dat er daar ergens iets fout is gegaan.
Antwoord