Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
telenet : we gaan voluit voor HD-technologie
(05-04-2014, 19:10)boulder schreef: Ik zie trouwens nog een voordeel.
Als men de video op aanvraag op dezelfde bitrate houdt, zal de kwaliteit ervan fors stijgen, want H.264 heeft maar ongeveer de helft van de bandbreedte nodig voor een gelijke beeldkwaliteit.

wie weet zal het hierom te doen zijn ?, wat de zenders betreft is het logisch als men in HD verder gaat dat men de SD versie (voorbeeld : vtm) eruit haalt
Antwoord
Het is ook zo dat het aantal SD gebruikers stelselmatig achteruitgaat.
Iedere dag zijn er beeldbuis TV's die de geest geven, of waarvan de gebruiker hem inruilt voor een LCD, plasma, OLED, etc.
En dat zijn steevast HD toestelen.
En er zijn natuurlijk ook al heel wat SD digiboxen/corders die gesneuveld zijn, of gewoon vervangen door een HD exemplaar.
Als ze dus nu de overstap wagen, ben ik er zeker van dat dat is omdat er ergens een kritische drempel van HD gebruikers overschreden is.
Antwoord
(05-04-2014, 22:01)boulder schreef: Het is ook zo dat het aantal SD gebruikers stelselmatig achteruitgaat.
Iedere dag zijn er beeldbuis TV's die de geest geven, of waarvan de gebruiker hem inruilt voor een LCD, plasma, OLED, etc.
En er zijn natuurlijk ook al heel wat SD digiboxen/corders die gesneuveld zijn, of gewoon vervangen door een HD exemplaar.
Als ze dus nu de overstap wagen, ben ik er zeker van dat dat is omdat er ergens een kritische drempel van HD gebruikers overschreden is.

wat H.264 betreft moet je deze pagina eens lezen
Antwoord
(06-04-2014, 02:36)zorro123 schreef:
(05-04-2014, 22:01)boulder schreef: Het is ook zo dat het aantal SD gebruikers stelselmatig achteruitgaat.
wat H.264 betreft moet je deze pagina eens lezen
Ben ik allemaal mee akkoord,maar waar ligt de keuze tussen vrije keuze en verplichting?Telenet verplicht zijn klanten een bepaalde weg in te slaan terwijl een klant niet mag kiezen tussen 1/ 2 of meerdere mogelijkheden die hij zelf het beste vind.
Antwoord
Wat niet normaal is , is dat ze het monopolie op de digicorder hebben , is een geval van koppelverkoop , je neemt bij hen het tv abonnement en dan moet je de digicorder bij hen huren of kopen voor 199 , iets dat hoop en al 100 euro waard is en zij voor maximum 50 euro in hoeveelheid inkopen en laten maken in een sweatfactory in het verre oosten .
Antwoord
Als de andere aanbieders HD recorders hebben, is het toch vrij logisch dat zij ook doen :
Een bedrijf,dat niet vooruitgaat,blijft stilstaan,en boekt verlies.
Antwoord
(06-04-2014, 17:45)zorro123 schreef: Als de andere aanbieders HD recorders hebben, is het toch vrij logisch dat zij ook doen :

Ik dacht dat telenet al HD decoder had waarom deze verplichting dan?
Antwoord
(06-04-2014, 18:02)Dimira schreef:
(06-04-2014, 17:45)zorro123 schreef: Als de andere aanbieders HD recorders hebben, is het toch vrij logisch dat zij ook doen :

technologie staat niet stil, en met als als standaard enkel HD te geven,
kunnen ze zich makkelijker voorbereiden op de volgende generatie :
de 4k of ultra-hd,
en ja hoor diezelfde technologie gaat immers verder na 4k,
alleen men denkt dat iedereen een geldboom staan heeft in zijne of hare hof
Antwoord
(06-04-2014, 18:02)Dimira schreef:

welke andere aanbieder geeft nu nog om te beginnen SD ???,
het is overal HD en nu telenet (eindelijk) overgaat naar HD, komen de plotseling de kopers van en SD box te voorschijn :
alsof men moet blijven stilstaan ???, en ze kondigen het al een half jaar op voorand aan,
vooruitgang kost soms (en je zult net zoiets gekocht hebben),
maar ja, dit zal bij alle aanbieders WEL hetzelfde worden,
als men naar de volgende generatie gaat,
hetzelfde als een tv : men begon met zwart wit : daarna kleur (heeft iemand hier achter gevraagd ?), koste meer,
daarna HD tv, en full HD tv (en die nu nog een kleurentv hebben, al dan niet crt, kunnen ook zeggen hier hebben wij niet omgevraagd), en de toekomst is ultra-HD (die nu een HD of full HD tv hebben, hebben hier ook niet omgevraagd),
de industrie zelf ja tv fabrikanten, commerce en nog eens commerce,
om de zoveel jaar iets nieuws, en de programma's op tv en de zenders volgen de nieuwe trend,
zodat je binnen x aantal jaar met een bepaalde tv niets meer kunt doen
Antwoord
Die evolutie in de TV industrie bestaat weliswaar, maar het gaat in dit geval toch gewoon om bandbreedte, zoals ik al uitgelegd had.
Bandbreedte is beperkt, en je moet het verdelen over :

* telefonie (heeft niet veel nodig)
* analoge TV en radio (neemt heel veel bandbreedte in)
* SD zenders in MPEG2
* HD zenders in H.264
* SD video op aanvraag in MPEG2
* HD video op aanvraag in H.264
(* straks ultra-HD zenders in H.265 ?)
* Internet

Je kunt dus niet onbeperkt alles willen houden.
SD in MPEG2 behouden betekent dan feitelijk dat internet niet sneller kan woren, dat de beeldkwaliteit van de HD zenders ook niet beter kan, en er ook nauwelijks nog plaats is voor nog extra zenders.
Ultra HD kun je dan ook vergeten.
Je spaart als Telenet geen bandbreedte uit, gewoon omdat er HD decoders in omloop zijn, die bandbreedte spaar je maar uit als de SD zenders in H.264 uitgezonden worden, of nog beter geschrapt worden als ze ook al in HD bestaan.
In beide gevallen zijn ze niet meer te bekijken met de SD decoders.
Je kunt ook analoge zenders schrappen, maar ook dat is niet populair.

HD is ook niet nieuw, ik heb mijn HD digibox al van in 2010, en toen was het al een tijdje op de markt.
Antwoord