Tv-Digitaal.info
Digibox AD-200 - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Telenet (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=2)
+---- Forum: Digibox/Corders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=11)
+---- Topic: Digibox AD-200 (/showthread.php?tid=3263)

Pagina's: 1 2 3

RE: Digibox AD-200 - JonasRetro - 19-12-2018

(19-12-2018, 01:12)master-magic schreef:
(19-12-2018, 01:10)JonasRetro schreef: Ik zal eerst zien wat men morgen zal doen als ik bel, werkt de decoder dan zal die er blijven staan tot het bittere einde.
Zelf vond ik het digimenu prettiger dan het Yelo menu (behalve de snelheid dan)
maar verder zie ik geen voordelen aan een nieuwe decoder

Zijn de nieuwe decoders eigenlijk nog te koop?
heb al horen zeggen dat ze enkel in huurformule beschikbaar zijn (niet van telenet maar gewoon gehoord van iemand)

zijn nog steeds te koop:

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

Cava, ben zelf eerder voor CI+ module te vinden maar dat kunnen we niet activeren
Je hebt blijkbaar maar 4 lijnen?
4 Digiboxen -> 1 lijn

1 CI+ module -> 1 lijn?

Ik kan dus 16 digiboxen hebben of 4 ci+ modules?

RE: Digibox AD-200 - master-magic - 19-12-2018

(19-12-2018, 01:19)JonasRetro schreef:
(19-12-2018, 01:10)JonasRetro schreef: Ik zal eerst zien wat men morgen zal doen als ik bel, werkt de decoder dan zal die er blijven staan tot het bittere einde.

heb al horen zeggen dat ze enkel in huurformule beschikbaar zijn (niet van telenet maar gewoon gehoord van iemand)

zijn nog steeds te koop:

Cava, ben zelf eerder voor CI+ module te vinden maar dat kunnen we niet activeren
4 Digiboxen -> 1 lijn

1 CI+ module -> 1 lijn?

maximum is 4 per woning, is 1 digibox per kabel aansluiting in huis en op zo NIU van telenet zijn maar 4 aansluitingen normaal.
je kan wel 3 digiboxen bv aansluiten en 1 tv via CI module maar als je extra pakketten hebt op je digibox (wat in uw geval niet zo is) dan kunnen die niet op de CI module ook staan, je moet er apart voor betalen weer.

RE: Digibox AD-200 - natte - 19-12-2018

(19-12-2018, 00:33)JonasRetro schreef: Hoi,
Ik heb mn huidige digibox al ongeveer 8 jaar en sinds gisteren begon die raar te doen.
Je zou zeggen waarom kieper je zulk oud ding niet buiten, alleen voor die smartcard zou het wel jammer zijn vind ik tevens ook omdat ik al veel van die recentere boxjes heb weten sneuvelen en daarom liever deze box nog hou.

Opeens de melding de smartcard zit onjuist in de decoder.
Ik stak die er correct in, hielp niks
Heb dan maar gebeld naar Telenet, uiteindelijk dacht hij dat mn smartcard defect was en ik had  nog een andere smartcard liggen en de medewerker zei dan zal ik die op uw decoder activeren. Stop die er in en binnen +- 1 h heeft u beeld.

1h later nog steeds de melding deze smartcard hoort niet bij deze decoder
Terug gebeld naar Telenet -> Ja, het was een goede poging van mijn collega maar we kunnen geen nieuwe smartcards aan decoders koppelen, ik kan je dus niet helpen

Ik dus maar proberen om die originele smartcard er weer in te krijgen, na een tijdje proberen zat die er goed in en had ik beeld  Smile , ik dacht het is opgelost tijdje later valt het beeld weer uit op VTM en kreeg ik de melding "Voor deze zender te bekijken moet u een abonnement nemen op deze zender,....". Dus ik bel vandaag terug, ik zal een herpair uitvoeren op uw decoder en uw originele smartcard. (weer een uurtje en nog niks) dan bel ik terug ja ik heb nog steeds geen beeld, ik zie het al de herpair is abruptted, ik ga deze opnieuw uitvoeren indien je binnen een uurtje geen beeld hebt zal ik je moeten vragen om terug te bellen en dan zullen we de backoffice contacteren die kan zo een herpair onmiddellijk doorzetten...

Hopelijk morgen terugbellen dat ik dan terug beeld heb Smile.

Zeggen als ik er die smartcard direct deftig had kunnen insteken i.p.v. te bellen dat ik waarschijnlijk nog steeds beeld had...

Iemand al ervaring met soortgelijke situaties?

ruil die dikke boelen box gewoon om in een telenetcentra en vraag zelfs naar de 4k zorro en master hebben die al. misschien krijg je die ook

zijn nog steeds te koop:

4 Digiboxen -> 1 lijn

1 CI+ module -> 1 lijn?

huren heeft ook voordelen box kapot omruilen maar

RE: Digibox AD-200 - master-magic - 19-12-2018

(19-12-2018, 07:58)natte schreef:

zijn nog steeds te koop:

4 Digiboxen -> 1 lijn

1 CI+ module -> 1 lijn?

huren heeft ook voordelen box kapot omruilen maar

wie zijn boxen gekocht heeft en die nog goed werken (tot zover dat goed kan werken nog) zelf na 8 jaar dan gebruik je die tot ze kapot zijn en dan is huren geen optie,
je spaart meer geld uit door te kopen dan te huren, reken eens uit hoeveel een box kost als je die huurt op 4 jaar tijd,
als je ziet dat je een digibox kan kopen voor 99 euro, tel eens 4 euro per maand uit over 4 jaar bv kom je al aan 192 euro dat die box kost, bijna 100 euro meer dan dat je die had gekocht.
en ook maandelijks minder betalen op je factuur, scheelt ook al veel jaarlijks.
zou ook dezelfde wijze doen als TS hier, kopen komt meestal goedkoper uit op jaarbasis.

Amai mijn 4 boxen veel geld per maand

RE: Digibox AD-200 - JonasRetro - 20-12-2018

Het probleem is Telenet krijgt geen herpair uitgevoerd deze gaat steeds op aborted...

Omdat de decoder al zo oud is kan men hier niets aan doen.

RE: Digibox AD-200 - master-magic - 20-12-2018

(20-12-2018, 20:43)JonasRetro schreef: Het probleem is Telenet krijgt geen herpair uitgevoerd deze gaat steeds op aborted...

vrees dat het dan een nieuwe kopen zal worden als ze hem niet weer actief krijgen.

RE: Digibox AD-200 - JonasRetro - 20-12-2018

(20-12-2018, 20:48)master-magic schreef:
(20-12-2018, 20:43)JonasRetro schreef: Het probleem is Telenet krijgt geen herpair uitgevoerd deze gaat steeds op aborted...

vrees dat het dan een nieuwe kopen zal worden als ze hem niet weer actief krijgen.

Normaal blijft die zonder herpair werken, dus Telenet zend het signaal soms automatisch uit of zie ik dat mis?

Dus als die dan op dat moment zou aanstaan zou die dan het signaal kunnen ontvangen en mn decoder terug werkend krijgen?

RE: Digibox AD-200 - master-magic - 20-12-2018

(20-12-2018, 20:49)JonasRetro schreef:
(20-12-2018, 20:48)master-magic schreef:

Normaal blijft die zonder herpair werken, dus Telenet zend het signaal soms automatisch uit of zie ik dat mis?

Dus als die dan op dat moment zou aanstaan zou die dan het signaal kunnen ontvangen en mn decoder terug werkend krijgen?

van zodra je die aanzet op VTM bv dan krijgt die het signaal om te updaten, maar als ze bij telenet zelf uit dat signaal niet meer kunnen sturen dan zal je box nooit dat signaal krijgen,
vrees dat ze een soort van uitschakelen toestel doen zodat de kaart ontvangers allemaal uit het systeem gaan.
die zijn ze al enkele maanden aan het verwijderen omdat het systeem kennelijk niet meer goed werkt door verouderd.
enige dat je kan doen is een nieuwe kopen in een telenet center.
je hebt op al die jaren al heel veel geld bespaart dat je niet aan huur hebt betaald zoals hierboven ergens berekend op 4 jaar 192 euro wat je dus al bijna 100 euro winst heeft gebracht.
met je 8 jaar tijd box hebben heb je 384 euro bespaart aan huur, en als je weet dat ze maar 99 euro vragen voor die box dan kan je zelf berekenen hoeveel je al hebt bespaard buiten klanten die huren.