Tv-Digitaal.info
CI kaart bij Telenet - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: CI kaart bij Telenet (/showthread.php?tid=204)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

RE: CI kaart bij Telenet - tontol36 - 15-06-2013

Ik vrees van niet bobo.

RE: CI kaart bij Telenet - chukky2 - 16-06-2013

(15-06-2013, 18:57)bobo-truck schreef:
(15-06-2013, 12:04)Dimira schreef:
(15-06-2013, 11:30)tontol36 schreef: Je moet het zien als een aanvulling op je huidige aanbod. Wanneer je 2 tv's hebt is dat toch ideaal? mensen die alleen zijn zoals ik hebben daar niets aan, tenminste als je regelmatig opneemt.Sinds ik een dc heb staat m'n dvd recorder er werkeloos bij :-)

Zover ben ik mee maar ik vroeg mij af of er later of nu bv. zoals ik al zei verschillende kaarten te koop zijn waar je zender paketten hebt op staan.Want ze zeggen dat je dus over dezelfde zenders beschikt als de gewone klanten.Dat kan nu enkel met die module zijn of met een kaart er bij zoveel weet ik er ook nog niet van maar het kan ook zijn dat er meerdere kaarten van telenet te koop zijn en dan kan dat wel interessant worden voor wie maar 1 tv heeft.
Ik ga misschien een domme vraag stellen,maar ga het toch doen.
Ik heb een tweede tv op de slaapkamer,maar heb geen kabelaansluiting voor deze tv.Gebruik die enkel om eens een film te bekijken met de dvd speler.
Kan ik dan via dat kaartje zonder kabel naar die zenders kijken?Mogelijkheid om kabel te trekken is er niet.Afstand is te groot.Huh

beste vrienden ,laat het duidelijk zijn : De kaart is gelijk een proton kaart of sis kaart als ik het hier voor de mensen kan gemakkelijk maken die het niet goed wetenals voorbeeld. telenet zet via het signaal van de kabel erop wat jij mag ontvangen of niet ontvangen . dus activeer je bv morgen prime , dan heb je er prime op staan ! zo simpel is het . en natuurlijk hebben julie een kabel nodig die er ligt ,anders heb je natuurlijk geen tv signalen en gaat het niet.via de signalen van de kabel tv wordt de kaart dus bewerkt .

RE: CI kaart bij Telenet - guyke - 16-06-2013

(16-06-2013, 05:38)chukky2 schreef:
(15-06-2013, 18:57)bobo-truck schreef:
(15-06-2013, 12:04)Dimira schreef:
(15-06-2013, 11:30)tontol36 schreef: Je moet het zien als een aanvulling op je huidige aanbod. Wanneer je 2 tv's hebt is dat toch ideaal? mensen die alleen zijn zoals ik hebben daar niets aan, tenminste als je regelmatig opneemt.Sinds ik een dc heb staat m'n dvd recorder er werkeloos bij :-)

Zover ben ik mee maar ik vroeg mij af of er later of nu bv. zoals ik al zei verschillende kaarten te koop zijn waar je zender paketten hebt op staan.Want ze zeggen dat je dus over dezelfde zenders beschikt als de gewone klanten.Dat kan nu enkel met die module zijn of met een kaart er bij zoveel weet ik er ook nog niet van maar het kan ook zijn dat er meerdere kaarten van telenet te koop zijn en dan kan dat wel interessant worden voor wie maar 1 tv heeft.
Ik ga misschien een domme vraag stellen,maar ga het toch doen.
Ik heb een tweede tv op de slaapkamer,maar heb geen kabelaansluiting voor deze tv.Gebruik die enkel om eens een film te bekijken met de dvd speler.
Kan ik dan via dat kaartje zonder kabel naar die zenders kijken?Mogelijkheid om kabel te trekken is er niet.Afstand is te groot.Huh

beste vrienden ,laat het duidelijk zijn : De kaart is gelijk een proton kaart of sis kaart als ik het hier voor de mensen kan gemakkelijk maken die het niet goed wetenals voorbeeld. telenet zet via het signaal van de kabel erop wat jij mag ontvangen of niet ontvangen . dus activeer je bv morgen prime , dan heb je er prime op staan ! zo simpel is het . en natuurlijk hebben julie een kabel nodig die er ligt ,anders heb je natuurlijk geen tv signalen en gaat het niet.via de signalen van de kabel tv wordt de kaart dus bewerkt .

Ik heb ergens vernomen dat de beeldkwaliteit er ook beter door is met rechtstreeks een kaart in de tv dan met een omweg via digicorder.
Of is dit een fabeltje?

RE: CI kaart bij Telenet - Dimira - 16-06-2013

@bobo je kan eens zien bij telenet blog wat je juist nodig moet hebben.Ik ben niet zeker of kabel daar bij hoort.Enkel dat jouw televisie dus bekwaam is zulke kaart van telenet te kunnen gebruiken.Ik zeg het zelf ken ik er ook nog niet zo veel van,maar ga naar die blog.www.blog.telenet.be dan ga je naar rechts en ga je naar telenet news.Schroll een beetje naar beneden en dan staat er kijk jij ook televisie met een kaartje.En dan zal je wel alles vinden wat je nodig hebt hoop ik.

Ja dat kan omdat je dan ook niet meer met heel die bedrading zit.Dus nu gebeurd denk ik alles via de kaart en je tv omdat men ook spreekt dat je werkt met de afstandbediening van je tv.

(16-06-2013, 10:00)Dimira schreef: Ja dat kan omdat je dan ook niet meer met heel die bedrading zit.Dus nu gebeurd denk ik alles via de kaart en je tv omdat men ook spreekt dat je werkt met de afstandbediening van je tv.

Je zou géén programma's en films meer kunnen opvragen zonder decoder maar kan dit dan nog wel via pc via "yelo" of ook niet meer?

RE: CI kaart bij Telenet - boulder - 16-06-2013

(16-06-2013, 10:00)Dimira schreef: Ja dat kan omdat je dan ook niet meer met heel die bedrading zit.Dus nu gebeurd denk ik alles via de kaart en je tv omdat men ook spreekt dat je werkt met de afstandbediening van je tv.
Met de bekabeling zie ik geen verschil, als je nu geen blokjes had, zou het beeld in principe niet scherper moeten worden, en de kleuren zouden ook niet verbeterd moeten zijn.

MAAR...

Wat wel anders is, de HD Digiboxen stel je in op één uitgangsformaat (bijv. alles in 720p), terwijl de zenders elk op een bepaalde resolutie uitzenden, de ene 720p (bijv. de VRT HD zenders), de andere 1080i (bijv. Vier HD), nog andere 576p of 576i.
De HD digibox zal dan elk signaal omzetten naar het gekozen uitgangssignaal.

Met een CI+ module decodeert de TV zelf het signaal, en kan dan dus zelf de deinterlacing en scaling doen.
Is je TV daarin beter dan die HD digibox/corder, dan zal het beeld scherper zijn.
Indien de HD digibox/corder er beter in is, zal die beter beeld produceren.

Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.

(16-06-2013, 14:00)Dimira schreef: Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.

Ik heb al 2 jaar een tv met harde schijf ,maar omdat "Telenet" binnenkort met die kaart op de proppen komt kan ik hem eindelijk gebruiken.

(16-06-2013, 16:00)guyke schreef:
(16-06-2013, 14:00)Dimira schreef: Nee ik denk het niet omdat je dan die decoder niet meer hebt.Als je nu externe harde schijf kan aansluiten aan je tv voor op te nemen denk ik wel.

Ik heb al 2 jaar een tv met harde schijf ,maar omdat "Telenet" binnenkort met die kaart op de proppen komt kan ik hem eindelijk gebruiken.

Doen en of het gaat Ik weet nu niet of je die digicorder huurt of dat je hem gekocht hebt.Maar volgens mij huur je hem.Nu weet ik ook niet wat je gaat doen.Ze beide gebruiken?Want ik heb het al gezegd ik weet er ook nog te weinig van kan je misschien extra pakketten nemen?Die je misschien intereseren dan kan je er altijd van telenet wegdoen.Maar om even op jouw vraag terug te komen als je dus enkel voor dat kaartje gaat moet je nog eens goed dat onderwerp op de blog van telenet lezen.Niet dat je er veel wijzer zal uit worden en binnen de 2 weken zullen daar ook de types van tv's op komen die in aanmerking komen om daar zo een module in te steken.Maar normaal kan je volgens mij altijd opnemen met een usb kabel en een externe harde schijf.Tenminste als je tv zo een aansluiting heeft.