Tv-Digitaal.info
veel fta zenders bij op astra 2 - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: veel fta zenders bij op astra 2 (/showthread.php?tid=1507)

veel fta zenders bij op astra 2 - natte - 03-12-2015

Het aanbod van ongecodeerd uitgezonden Britse tv-kanalen op de Astra2 satelliet wordt deze maand verder uitgebreid. De zenders zijn in Nederland exclusief door satellietkijkers te zien.

De uitbreiding is feitelijk op het Britse Freesat-platform. Zenders binnen dit zenderpakket worden ongecodeerd via de op het Verenigd Koninkrijk gerichte uitzendbeams van satellieten op de Astra2-satellietpositie op 28,2 graden oost uitgezonden. Door gebruik van deze uitzendbeams zijn afspraken met contentleveranciers gemaakt waaronder het ongecodeerd uitzenden van de in het Freesat-pakket aangeboden tv-kanalen. Omdat de Britse uitzendbeams ook in Nederland en België met relatief kleine schotelantennes te bekijken.

UKTV WORDT ONDERDEEL FREESAT

De Britse mediagroep UKTV heeft bekendgemaakt dat men de drie populairste zender later deze maand aan het Freesat-aanbod toevoegt. Het gaat om de zenders Drama, Really en Yesterday. Wanneer de zenders ongecodeerd via de Astra2-satelliet te zien zijn, wil UKTV op dit moment nog niet zeggen. Het bedrijf stelt dat dit in de loop van de maand december gebeurt. Eveneens is bekend op welke frequentie de drie zenders ongecodeerd gaan uitzenden. Technisch zender er bij Freesat wel aanpassingen doorgevoerd waaruit blijkt dat de uitzendfrequentie 12.129 GHz V mogelijk aan het Freesat-aanbod wordt toegevoegd. Voor het bekijken van ongecodeerd uitgezonden zenders is alleen geschikte ontvangers apparatuur en geen abonnement bij een tv-aanbieder nodig.

RE: veel fta zenders bij op astra 2 - master-magic - 03-12-2015

Zo een spel voor 3 zenders,ze kunnen ook overdrijven bij uw bronnen Wink

RE: veel fta zenders bij op astra 2 - natte - 03-12-2015

niet waar veeeeeeeeel meer amaai doe fastscan maar eens

RE: veel fta zenders bij op astra 2 - master-magic - 03-12-2015

(03-12-2015, 21:42)natte schreef: niet waar veeeeeeeeel meer amaai doe fastscan maar eens

Kheb die fastscan niet nodig voor gratis zenders,
Die cd en tvv liften dat mee en maken er dan vollop reclame mee dat ze nieuwe zenders hebben bijgezet,en ze moeten er dan niks voor doen.

RE: veel fta zenders bij op astra 2 - natte - 04-12-2015

(03-12-2015, 21:52)master-magic schreef:
(03-12-2015, 21:42)natte schreef: niet waar veeeeeeeeel meer amaai doe fastscan maar eens

Kheb die fastscan niet nodig voor gratis zenders,
Die cd en tvv liften dat mee en maken er dan vollop reclame mee dat ze nieuwe zenders hebben bijgezet,en ze moeten er dan niks voor doen.

dat kan zijn master maar niet iedereen heeft zo een prachtige installatie zoals u. we moeten allemaal roeien met de middelen die we hebben. ik heb helaas nu maar een tripplesat.maar op mijn xtrend heb ik die fastscan ook niet nodig daar doe ik blindscan en heb dan alles