Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - Afdrukversie +- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info) +-- Forum: Films & Series (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Netflix (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=82) +--- Topic: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix (/showthread.php?tid=1619) Pagina's:
1
2
|
Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - master-magic - 19-02-2016 Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. 'Het geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', reageert woordvoerder Stefan Coenjaerts. Netflix begon met de metingen in september 2014. Toen deed Telenet het een stuk beter. Sinds augustus vorig jaar gaat de internetprovider constant achteruit. 'Dit is geen echte snelheidsmeting en geeft geen afspiegeling van de kwaliteit van het Telenet-netwerk', zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts. Proximus doet het wel goed, het bedrijf steeg in de rangschikking. 'Die goede resultaten zijn het gevolg van onze continue investeringen in het netwerk', zegt een woordvoerder. Bron: demorgen.be RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - apestaart12 - 19-02-2016 (19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. Ook het feit dat Proximus klanten Netflix kunnen bekijken via de TV decoder zal hierin ook een rol spelen. RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - master-magic - 19-02-2016 (19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. heeft daar niet veel mee te maken,het netwerk van telenet heeft problemen met netflix,net of telenet dat dwarsboomt, ben netflix nu 2 weken aan het testen weer en merk toch dat het veel moet bufferen het beeld om perfect speelbaar te zijn. moet het beeld dan op pauze zetten om te kunnen kijken. denk dat telenet veel liever heeft dat ik een play abbo neem RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - boulder - 19-02-2016 Natuurlijk, om meerdere redenen. Stel dat iedereen TV zou kijken op de Netflix manier, dan gaat heel het voordeel van kabel verloren. Het voordeel van kabel is namelijk dat je bijv. één zender erop zet, en dat is dan simultaan overal te bekijken in een straat. Dat kost dus één keer bandbreedte, en niet per kijker. Als iedereen via Netflix achtige toestanden gaat opvragen, moet dat er dus zoveel keer doorgepompt worden als er kijkers zijn. Bij xDSL is dat een ander systeem, elke klant heeft een punt tot punt verbinding. De snelheid van die verbinding ligt lager, maar ze is niet gedeeld, zoals bij de kabel. Zolang je met klassieke zenders werkt, heeft kabel een duidelijk voordeel : je kunt zoveel toestellen aansluiten als je wilt, er moet geen extra bandbreedte gevonden worden. Maar als iedereen met een streaming model begint (netflix en dergelijke), dan gaat dat systeem sneller op de knieën gaan. En ja, natuurlijk proberen ze je zoveel mogelijk naar Play of Play More te krijgen. Denk eens goed na, extra klanten voor netflix : de extra inkomsten zijn voor Netflix, maar die klanten belasten tegelijk het netwerk veel meer dan de gewone klanten, dus moet er extra ontdubbeld worden, die kosten zijn dan weer voor Telenet. Minder inkomsten en meer uitgaven dus. Natuurlijk zien ze liever het omgekeerde bij Telenet. RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - natte - 20-02-2016 (19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. de domme en ben juist overgegaan op telenet RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - natte - 20-02-2016 (19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. mmm moet ik tegenspreken via decoddr zzer slecht beeld RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - natte - 20-02-2016 (19-02-2016, 14:36)master-magic schreef:(19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. heb je die dan niet master RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - natte - 20-02-2016 (19-02-2016, 22:37)boulder schreef: Natuurlijk, om meerdere redenen.nu ik heb hoogste abonnement genomen en ondervind geen hinder. niet op smarttv, ipad tablet, appletv of pc RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - apestaart12 - 20-02-2016 (20-02-2016, 02:01)natte schreef:(19-02-2016, 13:37)apestaart12 schreef:(19-02-2016, 09:43)master-magic schreef: Telenet staat op de laatste plaats in een rangschikking waarmee internetgebruikers naar Netflix kijken. Het Amerikaanse bedrijf voor streaming video stelt die rangschikking zelf op. Doe zoals ik, bekijk Netflix via Apple TV, beeldkwaliteit is zeer goed, het is alsof men naar een Blu-ray aan het kijken is. RE: Telenet boekt slechte punten i.v.m netflix - natte - 20-02-2016 inderdaad ik kijk ook netflix via mijn smarttv panasonic of meestal via mijn apple4tv dat geeft beste beeld en en het voorstellen van content is van hoog niveau |