Tv-Digitaal.info
Frankrijk bant analoog en leve HD - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Frankrijk bant analoog en leve HD (/showthread.php?tid=1708)

Pagina's: 1 2 3

Frankrijk bant analoog en leve HD - natte - 07-04-2016

Frankrijk is als één van de eerste landen in Europa volledig overgeschakeld op HD-televisie of in elk geval de MPEG4-norm. Vrijwel alle providers en vormen van distributie doen mee.

In de nacht naar 5 april is door technici in heel Frankrijk gewerkt aan een volledige overgang in de ether, wat nog altijd de belangrijkste vorm van ontvangst is in dit land, naar de MPEG4-norm met grotendeels HD-uitzendingen. In de regio Parijs is het nieuwe frequentieplan als eerste in werking getreden. Daarbij is de 700 Mhz. band geruimd voor mobiele diensten. Dit moet de komende twee jaar stapsgewijs in heel Frankrijk gebeuren. Vrijwel alle providers, waaronder de diverse satellietaanbieders, zijn ook overgegaan naar MPEG4 en HDTV'

ONGECODEERD VIA SATELLIET

Het pakket van de eerste Franse DVB-T multiplex, TNT R1, is op de satelliet ook mee omgegaan. Dat betekent dat waar voorheen via de Eutelsat 5 west de zenders France 2, -3, - 5, LCP en France Ô ongecodeerd in SD te zien waren, dit nu in HD het geval is voor France 2, France 3, France 4 en France Ô. De nieuwszender France Info die in het najaar begint, kan mogelijk nog een verandering in de samenstelling bewerkstelligen. Frequentie: 5 graden west, 11591 v 2/3 20000 dvb-s, schotelgrootte in de Benelux 35 (zuid) tot 60 cm.

RE: Frankrijk bant analoog en leve HD - master-magic - 07-04-2016

Is al in belgie in mpeg4,telenet doet dit al en dvb-t slaat niet aan in belgie.

RE: Frankrijk bant analoog en leve HD - apestaart12 - 07-04-2016

Alleen France 5 is nog bij Telenet in SD te zien.
Ik ben benieuwd wat Proximus zal doen.

RE: Frankrijk bant analoog en leve HD - dimirsca1908 - 07-04-2016

ik heb het al in een vorig bericht vermeld (voorlopig) alles in SD behalve TF1 en France 2

RE: Frankrijk bant analoog en leve HD - master-magic - 08-04-2016

(07-04-2016, 18:23)apestaart12 schreef: Alleen France 5 is nog bij Telenet in SD te zien.

Is doordat die zender veranderd van naam en kan verdwijnen omdat die een andere programma aanbod zal hebben,soort nieuws zender.

(07-04-2016, 18:23)apestaart12 schreef: Alleen France 5 is nog bij Telenet in SD te zien.

Proximus zet het hd beeld zelf om naar sd zodat alle klanten het kunnen blijven zien.

RE: Frankrijk bant analoog en leve HD - natte - 08-04-2016

(07-04-2016, 17:20)master-magic schreef: Is al in belgie in mpeg4,telenet doet dit al en dvb-t slaat niet aan in belgie.

ja maar kunnen nu beter ook via iptvcontent zoals ziggo al doet in hun apps en veel channels bijvoegen

RE: Frankrijk bant analoog en leve HD - natte - 08-04-2016

(08-04-2016, 01:38)master-magic schreef:

Proximus zet het hd beeld zelf om naar sd zodat alle klanten het kunnen blijven zien.

inderdaad vele klanten zoals ik vroeger kregen alleen sd en geen enkele hd zender daar

(08-04-2016, 17:23)natte schreef:
(07-04-2016, 17:20)master-magic schreef: Is al in belgie in mpeg4,telenet doet dit al en dvb-t slaat niet aan in belgie.

ja maar kunnen nu beter ook via iptvcontent zoals ziggo al doet in hun apps en veel channels bijvoegen

Bij telenet is dit nog veel te vroeg,hun apps slaan niet aan op de digibox/corder dus waarom zo zenders toevoegen.

(08-04-2016, 17:25)natte schreef:
(08-04-2016, 01:38)master-magic schreef:

inderdaad vele klanten zoals ik vroeger kregen alleen sd en geen enkele hd zender daar

Als je te ver van de centrale zit kan dit gebeuren,soms doen ze dit ook om je verbinding stabiel te houden.