Tv-Digitaal.info
M7 zorgt voor betere radio - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Satelliet Algemeen (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=50)
+---- Forum: Satelliet Nieuws (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Topic: M7 zorgt voor betere radio (/showthread.php?tid=2389)

Pagina's: 1 2 3

M7 zorgt voor betere radio - natte - 07-09-2017

M7 Group voert verbeteringen door bij radio Canal Digitaal en TV Vlaanderen.

Canal Digitaal heeft het grootste deel van haar radio-aanbod via de satelliet recent van een programma-epg voorzien. Canal Digitaal heeft deze intussen al bij de meeste commerciële zenders toegevoegd evenals de publieke zenders van de NPO en de VRT. Dit zenderaanbod wordt op Astra 23,5 oost uitgezonden. Op de vele andere vrij te ontvangen radiozenders uit bijvoorbeeld Duitsland en Engeland, die ook met Canal Digitaal installaties zijn te ontvangen, wordt in veel gevallen ook een EPG meegezonden bij de radio.

Joe FM en Q Music in hoge kwaliteit

Naast de toevoeging van EPG informatie verhoogde M7 Group bij de provider TV Vlaanderen de geluidskwaliteit van Q Music en Joe FM.

RE: M7 zorgt voor betere radio - master-magic - 07-09-2017

Grappig om lezen dat ze opeens alles kunnen aanpassen,veel te laat want veel zijn al weg bij M7.
En betere radio kunnen ze niet maken,brol blijft brol Tongue

RE: M7 zorgt voor betere radio - boulder - 07-09-2017

(07-09-2017, 17:45)master-magic schreef: Grappig om lezen dat ze opeens alles kunnen aanpassen,veel te laat want veel zijn al weg bij M7.

Ja, en als je beseft hoe weinig bandbreedte geluid neem tov. beeld, dan is het des te onbegrijpelijker dat ze omwille van een minimale bandbreedte besparing indertijd de kwaliteit zo naar beneden gehaald hebben.
Maar het zal een magere troost zijn voor de klanten, die 3 zenders minder krijgen (MTV zenders), en ondertussen een prijsverhoging.

RE: M7 zorgt voor betere radio - natte - 08-09-2017

(07-09-2017, 20:58)boulder schreef:
(07-09-2017, 17:45)master-magic schreef: Grappig om lezen dat ze opeens alles kunnen aanpassen,veel te laat want veel zijn al weg bij M7.

Ja, en als je beseft hoe weinig bandbreedte geluid neem tov. beeld, dan is het des te onbegrijpelijker dat ze omwille van een minimale bandbreedte besparing indertijd de kwaliteit zo naar beneden gehaald hebben.
Maar het zal een magere troost zijn voor de klanten, die 3 zenders minder krijgen (MTV zenders), en ondertussen een prijsverhoging.

Is overal zo. En prijs omhoog bij cd is voor fox.

RE: M7 zorgt voor betere radio - boulder - 08-09-2017

(08-09-2017, 12:20)natte schreef: Is overal zo. En prijs omhoog bij cd is voor fox.
Lijkt mij dat de radio toch beter is bij Telenet.
En prijs omhoog voor Fox, als je tegelijk de MTV's niet meer aanbiedt, dan zou die prijs helemaal niet omhoog mogen.
Ik vind hun uitvluchten om prijzen te verhogen zeer flauw.
Ben blij dat ik niet bij die club zit.

RE: M7 zorgt voor betere radio - HaveHave2222 - 09-09-2017

(08-09-2017, 13:02)boulder schreef:
(08-09-2017, 12:20)natte schreef: Is overal zo. En prijs omhoog bij cd is voor fox.
En prijs omhoog voor Fox, als je tegelijk de MTV's niet meer aanbiedt, dan zou die prijs helemaal niet omhoog mogen.

Het radioaanbod bij Telenet is toch zeer povertjes tov het aanbod op sateliet.

Ik heb nu een abo bij CD en de kwaliteit van de radiozenders is meer dan prima. (Luister geen Vlaamse zenders, maar ik ga ervan uit dat die dezelfde is als de NPO reeks).

RE: M7 zorgt voor betere radio - natte - 09-09-2017

nou er zijn heel leuke zenders bijgekomen en en vind goede aanvulling van kabeltv

RE: M7 zorgt voor betere radio - natte - 09-09-2017

(09-09-2017, 08:14)HaveHave2222 schreef:

Ik heb nu een abo bij CD en de kwaliteit van de radiozenders is meer dan prima. (Luister geen Vlaamse zenders, maar ik ga ervan uit dat die dezelfde is als de NPO reeks).

HaveHave2222 begrijpt mij

RE: M7 zorgt voor betere radio - master-magic - 09-09-2017

(09-09-2017, 17:55)natte schreef:

nou er zijn heel leuke zenders bijgekomen en en vind goede aanvulling van kabeltv

welke zenders, zenders dat door een mens en een dierenkop word bekeken en in het slowaaks is soms ofzo,
je bent rap content hé als er zenders bijkomen Wink

RE: M7 zorgt voor betere radio - master-magic - 09-09-2017

(09-09-2017, 17:55)natte schreef:
(09-09-2017, 08:14)HaveHave2222 schreef:

HaveHave2222 begrijpt mij

beeldkwaliteit gaat er wel op achteruit als ze de geluidskwaliteit verhogen en epg bijsteken.
en Film1 is al zo pover Wink