Tv-Digitaal.info
Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC (/showthread.php?tid=2662)

Pagina's: 1 2 3 4


Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - zorro123 - 16-02-2017

NBC News verwerft aandeel in Euronews

De Amerikaanse nieuwszender NBC News heeft een minderheidsaandeel verworven in het Europese nieuwskanaal Euronews. NBC News legt 30 miljoen dollar (ruim 28 miljoen euro) op tafel voor een aandeel van 25 procent in de zender. De nieuwe zender krijgt de naam Euronews NBC.

NBC drukt meteen ook zijn stempel op de nieuwe zender. De huidige topvrouw van NBC News, Deborah Turness komt aan het hoofd te staan van Euronews NBC en krijgt als opdracht om van de twee zenders een nieuwskanaal te maken.

Bij Euronews werken ongeveer 500 journalisten. Hun bijdragen zijn  nu al te zien in 164 landen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Door de operatie zullen de nieuwsitems ook getoond worden op NBC News, MSNBC en hun websites.

Volgens de voorzitter van NBC News heeft de zender met Euronews "een unieke internationale partner op een scharnierpunt in het wereldnieuws gevonden".


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - natte - 17-02-2017

(16-02-2017, 21:38)zorro123 schreef: NBC News verwerft aandeel in Euronews

De Amerikaanse nieuwszender NBC News heeft een minderheidsaandeel verworven in het Europese nieuwskanaal Euronews. NBC News legt 30 miljoen dollar (ruim 28 miljoen euro) op tafel voor een aandeel van 25 procent in de zender. De nieuwe zender krijgt de naam Euronews NBC.

NBC drukt meteen ook zijn stempel op de nieuwe zender. De huidige topvrouw van NBC News, Deborah Turness komt aan het hoofd te staan van Euronews NBC en krijgt als opdracht om van de twee zenders een nieuwskanaal te maken.

Bij Euronews werken ongeveer 500 journalisten. Hun bijdragen zijn  nu al te zien in 164 landen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Door de operatie zullen de nieuwsitems ook getoond worden op NBC News, MSNBC en hun websites.

Volgens de voorzitter van NBC News heeft de zender met Euronews "een unieke internationale partner op een scharnierpunt in het wereldnieuws gevonden".
allee weer twee nieuwszenders samen en alle audi waarschijnlijk weg  en weeral een zender minder bij telenet. jongens zijn daar toch specialisten


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - master-magic - 17-02-2017

Welke zender is er weg????


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - boulder - 18-02-2017

(17-02-2017, 13:18)master-magic schreef: Welke zender is er weg????
Op dit moment nog geen, maar als men effectief op termijn van die 2 zenders één maakt, dan verliezen we wel wat.
Hoop dat ze die verscheidene taalsporen wel behouden.
In de Portugese les hier gebruiken ze enorm vaak Euronews omdat op satelliet er onder andere een Portugees geluidsspoor opzit.


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - master-magic - 10-05-2017

Euronews gaat veranderingen door voeren,ze gaan 12 verschillende versies opstarten binnenkort.

Citaat:Euronews will start a key implementation phase of its ‘Next’ strategic plan from this month that will see the single multi-language Euronews channel split into 12 separate channels.

From May 10 to 24, this new strategy will see the end of the multiplex (one video signal in several languages) that has been at the core of the Euronews offer since its inception in 1993. This multiplex will be replaced by the launch of 12 distinct premium cross platform editions. The different editions will enable Euronews to deliver tailored content.

To support this transformation, an ambitious five-month training programme is currently being undertaken enabling a large scale skills upgrade for 430 journalists and technical staff. Euronews is resetting its commercial strategy, with a new organisation, enhanced product offer and innovative content solutions to respond to the changing needs of the advertising market.

The Euronews Next plan will be fully implemented in the coming months and will also include the launch of new products and services, including distinctly branded thematic digital sites, a suite of new flagship programming and a new innovative “world” edition.

Interestingly, Euronews has already started its Euronews Next strategy long before US broadcaster NBC Universal bought a 25% share Euronews for $30 million, with the aim to re-develop Euronews.

“With Euronews Next, customisation is at the heart of this transformation. Euronews will adapt its output to the needs of the consumer it serves, empowering the uniqueness of our multiculturalism,” said Michael Peters, CEO Euronews.

“Thanks to a substantial investment in Euronews core capabilities and operations, we are creating a robust, agile and innovative organisation to become the first global News brand by reinventing our approach to broadcast journalism from production to distribution.

“With our vision of acting 360°, encompassing digital and TV, we will be deeper, faster and more video-centric, generating adapted content and format across platforms that make sense to specific audience via customized market strategy.

“Because we are living in a world of infobesity fed by content proliferation, and polarized points of view, at Euronews we have a strong belief that featuring the diversity of viewpoints is the best answer for a balanced coverage. And in the current climate, we are convinced that it is more crucial than ever to let our audience forge their own opinion. At Euronews, we aim to empower people instead of imposing a unilateral perspective upon them.

“Our mission and our team reflect our European DNA “United in diversity”. That is why Euronews is the best qualified news brand in the world able to really share and analyse the diverse opinions on events. Because all views matter, Euronews is All Views.”



RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - boulder - 10-05-2017

(10-05-2017, 15:57)master-magic schreef: Euronews gaat veranderingen door voeren,ze gaan 12 verschillende versies opstarten binnenkort.
Gaat dat niet veel te duur worden?
12 versies?
Hopelijk in HD.


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - master-magic - 10-05-2017

(10-05-2017, 23:25)boulder schreef:
(10-05-2017, 15:57)master-magic schreef: Euronews gaat veranderingen door voeren,ze gaan 12 verschillende versies opstarten binnenkort.
Gaat dat niet veel te duur worden?
12 versies?
Hopelijk in HD.

Denk dat in SD blijft zal anders te duur worden allemaal in HD
En misschien verhuis naar andere satelliet positie van elke taal,
Maar ja,we zien wel,
Op Telenet zullen ze dan ook een andere taal moeten kiezen,of de HD versie in het Engels toevoegen dan.


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - boulder - 11-05-2017

(10-05-2017, 23:52)master-magic schreef: Denk dat in SD blijft zal anders te duur worden allemaal in HD 
Spijtig, had dan liever gehad dat ze bij de HD versie de diverse geluidssporen zouden toevoegen.


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - master-magic - 12-05-2017

(11-05-2017, 23:30)boulder schreef:
(10-05-2017, 23:52)master-magic schreef: Denk dat in SD blijft zal anders te duur worden allemaal in HD 
Spijtig, had dan liever gehad dat ze bij de HD versie de diverse geluidssporen zouden toevoegen.

Ja idd is waarschijnlijk voor hun verschillende versies te kunnen verkopen,
Hoe meer verschillende hoe meer reclame inkomsten per land bv.
Ben benieuwd wat telenet gaat doen,engels is het meest gebruikte bij zenders,
Of ze die ook in HD gaan doorgeven of een andere.


RE: Euronews verandert van naam naar Euronews NBC - natte - 12-05-2017

(10-05-2017, 15:57)master-magic schreef: Euronews gaat veranderingen door voeren,ze gaan 12 verschillende versies opstarten binnenkort.

Citaat:Euronews will start a key implementation phase of its ‘Next’ strategic plan from this month that will see the single multi-language Euronews channel split into 12 separate channels.

From May 10 to 24, this new strategy will see the end of the multiplex (one video signal in several languages) that has been at the core of the Euronews offer since its inception in 1993. This multiplex will be replaced by the launch of 12 distinct premium cross platform editions. The different editions will enable Euronews to deliver tailored content.

To support this transformation, an ambitious five-month training programme is currently being undertaken enabling a large scale skills upgrade for 430 journalists and technical staff. Euronews is resetting its commercial strategy, with a new organisation, enhanced product offer and innovative content solutions to respond to the changing needs of the advertising market.

The Euronews Next plan will be fully implemented in the coming months and will also include the launch of new products and services, including distinctly branded thematic digital sites, a suite of new flagship programming and a new innovative “world” edition.

Interestingly, Euronews has already started its Euronews Next strategy long before US broadcaster NBC Universal bought a 25% share Euronews for $30 million, with the aim to re-develop Euronews.

“With Euronews Next, customisation is at the heart of this transformation. Euronews will adapt its output to the needs of the consumer it serves, empowering the uniqueness of our multiculturalism,” said Michael Peters, CEO Euronews.

“Thanks to a substantial investment in Euronews core capabilities and operations, we are creating a robust, agile and innovative organisation to become the first global News brand by reinventing our approach to broadcast journalism from production to distribution.

“With our vision of acting 360°, encompassing digital and TV, we will be deeper, faster and more video-centric, generating adapted content and format across platforms that make sense to specific audience via customized market strategy.

“Because we are living in a world of infobesity fed by content proliferation, and polarized points of view, at Euronews we have a strong belief that featuring the diversity of viewpoints is the best answer for a balanced coverage. And in the current climate, we are convinced that it is more crucial than ever to let our audience forge their own opinion. At Euronews, we aim to empower people instead of imposing a unilateral perspective upon them.

“Our mission and our team reflect our European DNA “United in diversity”. That is why Euronews is the best qualified news brand in the world able to really share and analyse the diverse opinions on events. Because all views matter, Euronews is All Views.”

die versies in verschillende talen had je nu ook al hee