Tv-Digitaal.info
decoder omwisselen - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Telenet (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=2)
+---- Forum: Digibox/Corders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=11)
+---- Topic: decoder omwisselen (/showthread.php?tid=32)

Pagina's: 1 2


decoder omwisselen - Dimira - 10-10-2012

Als je decoder defect is mag je die normaal toch gaan omwisselen dacht ik.Nu had ik over enkele weken een discusie met Charlotte over het geval dat mijn moeder van 72 haar decoder defect was en dat zij dus een nieuwe wou hebben.Ik had immers hier op het forum gehoord dat een oud model automatisch omgeruild werd naar een nieuw.maar volgens Charlotte is dat niet zo.Ook hoeveel zo mijn moeder nu moeten betalen want ze moest of te wel naar kapellen of te wel naar borgerhout want hier in merksem gaat dat niet.Eerst zei men aan de telefoon 90€ want ze hebben die dus wel geleverd en aangesloten dan kwam die gast dan was het weer 100€.Dit heb ik dan nog eens aan Charlotte uitgelegt,maar ik denk dat die daar zelf niet meer weten wat ze moeten zeggen op die helpdesk als je soms al die problemen op facebook leest.Zei zegt dan weer iets van 75€.Maar mijn moeder heeft wel het oude model gekregen en steeds komen die zelfde problemen bij haar terug voor.Zo is ze geen stap verder moet ze soms al die draden uit trekken omdat die balken niet meer marcheren,het lijkt er precies op of hij heeft de zelfde decoder terug gegeven. Dus ik denk ook dat die nieuwere decoders veel beter zijn,ook gebruiks vriendelijker.En je zal het aan je facturen zien.


RE: decoder omwisselen - master-magic - 10-10-2012

als het een huurmodel is dan kan je die altijd omruilen voor een andere,
normaal geven ze altijd hetzelfde type,
ben je al meer of 3 jaar klant voor digitale tv dan kan je omruilen voor een nieuwe zonder betaling van kosten voor de nieuwe box.


RE: decoder omwisselen - Dimira - 10-10-2012

(10-10-2012, 15:45)master-magic schreef: als het een huurmodel is dan kan je die altijd omruilen voor een andere,
normaal geven ze altijd hetzelfde type,
ben je al meer of 3 jaar klant voor digitale tv dan kan je omruilen voor een nieuwe zonder betaling van kosten voor de nieuwe box.

Dat moet ze dan maar eens controleren master bedankt.


RE: decoder omwisselen - Luigi'Ke - 10-10-2012

Is dat dan zo een decoder waarmee je niet kan opnemen, terugspoelen en pauzeren?
Grtz
xXx


RE: decoder omwisselen - Dimira - 10-10-2012

(10-10-2012, 21:49)LuigiKe schreef: Is dat dan zo een decoder waarmee je niet kan opnemen, terugspoelen en pauzeren?
Grtz
xXx

Nee,nee gewoon een digicorder maar oud model waar vooraan op het scherm nog de naam van de zender op komt.En ze dacht dus dat ze recht had op een nieuw model zoals ik met enkel nr op scherm.


RE: decoder omwisselen - master-magic - 10-10-2012

ze heeft nog de digicorder ADB 2000 dan,
want de nieuwe is de ADB 2100 dacht ik.


RE: decoder omwisselen - Dimira - 10-10-2012

(10-10-2012, 22:32)master-magic schreef: ze heeft nog de digicorder ADB 2000 dan,
want de nieuwe is de ADB 2100 dacht ik.

Ja,inderdaad ben eens benieuwd of er nu iets voor aangerekend is want ik heb die dag van alle getallen gehoord.Het was precies euromillions,alleen was er niets te winnenBig Grin.


RE: decoder omwisselen - warregubbi - 11-10-2012

(10-10-2012, 22:32)master-magic schreef: ze heeft nog de digicorder ADB 2000 dan,
want de nieuwe is de ADB 2100 dacht ik.


Het zal DB-AD200 (nieuwe versie is dan DB-AD210) zijn de 2000 is sowieso een digicorder (DC-AD2000 en AC-AD2100)


RE: decoder omwisselen - Luigi'Ke - 11-10-2012

Wrm geven ze nog van die oude modellen weg..
Tegenwoordig hebben de meeste mensen nu de HDD digibox, ale ik toch..
Grtz
xXx


RE: decoder omwisselen - warregubbi - 11-10-2012

(11-10-2012, 16:31)LuigiKe schreef: Wrm geven ze nog van die oude modellen weg..
Tegenwoordig hebben de meeste mensen nu de HDD digibox, ale ik toch..
Grtz
xXx

Als we over 'oude' modellen spreken, bedoelen we meestal de vorige versie van de HD boxen, aangezien deze inderdaad meer gebruikt worden tegenwoordig dan de SD versies.
De 'oude' HD boxen zijn DB-AD200 en DC-AD2000 (zendernaam staat op het schermpje van de box); respectievelijk HD digibox (DB) en HD digicorder (DC) - de nieuwe versies zijn DB-AD210 en DC-AD2100 (enkel zendernummer op het schermpje)