Tv-Digitaal.info
Nieuwe tv-box - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Telenet (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=2)
+---- Forum: Telenet Box (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=102)
+---- Topic: Nieuwe tv-box (/showthread.php?tid=3240)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Nieuwe tv-box - guyke - 02-12-2018

Ik heb gisteren de nieuwe tv-box  van "Telenet" geïnstalleerd (testperiode) en mijn eerste indruk is dat hij beter is dan de vorige.

Snelheid,beeldkwaliteit,overzichtelijker en nog wat handige opties.

Maar weet iemand waar dat knopje op de zijkant van de afstandsbediening voor dient? Huh

En ook kan hij 4k aan maar dat zal pas in werking treden als "De grote netwerf" achter de rug is veronderstel ik.

Want voorlopig is er nog géén zender bij Telenet die je in 4k kan ontvangen buiten Netflix gerekend dan.


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 02-12-2018

dat knopje rechts gaat voor profielen gebruiken dienen, maar voorlopig is het enkel om het verlichte display aan te spreken Wink
en idd enkel youtube en Netflix heeft voorlopig de optie voor 4K,
veronderstel dat ze via app 4K zenders gaan toevoegen daar ze geen plaats hebben daarvoor op de kabel, of ze zouden de vrijkomende ruimte van de 4 zenders die vrijkomen gebruiken voor een 4K test kanaal (al is er nog niet echt een 4K kanaal met bv films en series aanbod, enkel over reizen en natuur dat voor de Benelux is geschikt).


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 02-12-2018

(02-12-2018, 18:54)natte schreef:
(02-12-2018, 18:33)master-magic schreef: dat knopje rechts gaat voor profielen gebruiken dienen, maar voorlopig is het enkel om het verlichte display aan te spreken Wink
en idd enkel youtube en Netflix heeft voorlopig de optie voor 4K,
veronderstel dat ze via app 4K zenders gaan toevoegen daar ze geen plaats hebben daarvoor op de kabel, of ze zouden de vrijkomende ruimte van de 4 zenders die vrijkomen gebruiken voor een 4K test kanaal (al is er nog niet echt een 4K kanaal met bv films en series aanbod, enkel over reizen en natuur dat voor de Benelux is geschikt).

in tegendeel ze zullen nog veel zenders weg doen en nog meer apps niet laten gebruiken. ken die ceo money en nothing for my honey

als het er nog niet opzit kunnen ze het niet verwijderen hé Wink
enkel Netflix en youtube en dat zijn net de apps die veel gebruikt worden door iedereen.


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 04-12-2018

(04-12-2018, 08:15)natte schreef: juist bericht gehad testen stopt ben er dus niet bij en zou pas later voorjaar geleverd worden

februari Wink


RE: Nieuwe tv-box - zorro123 - 07-12-2018

ik heb nu een nieuwe modem (witte), en sindsdien heb ik geen foutmeldingen meer op de nieuwe tv-box,
hopelijk blijft het zo


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 08-12-2018

(07-12-2018, 18:51)zorro123 schreef: ik heb nu een nieuwe modem (witte), en sindsdien heb ik geen foutmeldingen meer op de nieuwe tv-box,
hopelijk blijft het zo

ik heb die nieuwe witte modem ook en heb toch problemen en fouten gehad,
en kan u bij vertellen, de test periode is verlengd omdat er nog teveel bugs in zitten die ze er niet uit krijgen,
de promo van gratis play more en sport is dus ook verlengd zolang de testperiode loopt.
er is voorlopig geen einddatum gemeld, maar het zit er dik in dat februari niet word gehaald om de box voor het volledige publiek bug vrij te krijgen vrees ik als ze de periode al verlengen......


RE: Nieuwe tv-box - zorro123 - 08-12-2018

(08-12-2018, 00:42)master-magic schreef:
(07-12-2018, 18:51)zorro123 schreef: ik heb nu een nieuwe modem (witte), en sindsdien heb ik geen foutmeldingen meer op de nieuwe tv-box,
hopelijk blijft het zo

ik heb die nieuwe witte modem ook en heb toch problemen en fouten gehad,
en kan u bij vertellen, de test periode is verlengd omdat er nog teveel bugs in zitten die ze er niet uit krijgen,
de promo van gratis play more en sport is dus ook verlengd zolang de testperiode loopt.
er is voorlopig geen einddatum gemeld, maar het zit er dik in dat februari niet word gehaald om de box voor het volledige publiek bug vrij te krijgen vrees ik als ze de periode al verlengen......

foutmeldingen zoals bijvoorbeeld 100:70 enz. voorlopig nog niet
dat er nog bugs zijn : voorbeeld : bij de ene zender staat de ondertiteling erop, bij een ander moet je die er zelf opzetten (met ...), die zijn er nog


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 09-12-2018

(09-12-2018, 19:07)natte schreef:
(08-12-2018, 14:10)zorro123 schreef:
(08-12-2018, 00:42)master-magic schreef:
(07-12-2018, 18:51)zorro123 schreef: ik heb nu een nieuwe modem (witte), en sindsdien heb ik geen foutmeldingen meer op de nieuwe tv-box,
hopelijk blijft het zo

ik heb die nieuwe witte modem ook en heb toch problemen en fouten gehad,
en kan u bij vertellen, de test periode is verlengd omdat er nog teveel bugs in zitten die ze er niet uit krijgen,
de promo van gratis play more en sport is dus ook verlengd zolang de testperiode loopt.
er is voorlopig geen einddatum gemeld, maar het zit er dik in dat februari niet word gehaald om de box voor het volledige publiek bug vrij te krijgen vrees ik als ze de periode al verlengen......

foutmeldingen zoals bijvoorbeeld 100:70 enz. voorlopig nog niet
dat er nog bugs zijn : voorbeeld : bij de ene zender staat de ondertiteling erop, bij een ander moet je die er zelf opzetten (met ...), die zijn er nog
Maak maar goed want in maart heb ik er 4 nodig

ik heb dan altijd ondertiteling op alle zenders, is gewoon juist instellen Wink


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 12-12-2018

Afgelopen nacht heeft je TV-box de nieuwe software versie 4.13 binnen gehaald. Dit kan je nakijken via Instellingen > Info > Technische informatie. Werd je TV-box nog niet geüpgraded? Maak je dan geen zorgen, het kan zijn dat jouw box wegens omstandigheden op een andere dag de update zal binnen halen (eco-start, stroomonderbreking, ..). Ik som alvast de aanpassingen en verbeteringen op die in deze software versie zitten:

Vanaf nu toont de TV-box een tekst om je afstandsbediening aan je TV/versterker te koppelen. De tekst die hij zal weergeven is "Koppel je afstandsbediening eenvoudig aan je tv en versterker. Zo regel je o.a. gemakkelijk het volume met één afstandsbediening."

Teletekst ondertitels worden in een moderner lettertype (Andale) getoond.

Het Home-menu stelt geen programma's meer voor die je al volledig bekeken hebt.

De verwijzing naar de 'adult' content is subtieler met een nieuwe knop. De XXX-versie bestaat niet meer en is vervangen door '18+ bestelling'

De meest relevante aflevering van een serie verschijnt nu volgens deze volgorde:

aflevering die op dat moment speelt
de meest recente herhaling
de eerstvolgende aflevering

Er werden een aantal opties voor stembediening gecreëerd, zodat je de detailfiche van het huidige programma kan opvragen. "Waarover gaat dit programma?" of "Welke afleveringen zijn beschikbaar?".

Bij een TV-box wissel of na een factory reset, worden deze instellingen automatisch teruggezet: kijklijst, favoriete kanalen, taal (van het menu), ondertiteling en audiotaal, opgebouwde data op gebied van aanbevelingen, ouderlijk toezicht, pincode, bestaande en geplande opnames, opt-in status voor persoonlijke aanbevelingen, herinneringen, verder kijken-lijst.

Alle andere instellingen vallen terug op de fabrieksinstellingen:

TV- en geluidsinstellingen en opstart modus.
In deze update zijn er ook een aantal problemen opgelost, de belangrijkste som ik even op:
Verbeterd en groter lettertype voor ondertiteling in Terugkijk-TV en opnames
Oplossen van een bug die alle back-end communicatie verloren liet gaan
Verbetering van data bij films en series in de TV-theek (incl. web-TV)
Betere ondersteuning voor bepaalde soundbars (SONOS, ihb)
Verbetering van HDMI/CEC-gedrag bij opstarten
Netflix instabiliteit werden verbeterd
Problemen met afstandsbediening

Uiteraard zijn er ook nog altijd items waaraan er gewerkt wordt (hier zijn we van op de hoogte):

Audio- en videokwaliteit in Terugkijk-TV/VOD
Beeld en geluid niet synchroon
Kleine sprongetjes, tot grotere willekeurige sprongen
Foutmeldingen tijdens het bekijken van Terugkijk-TV/VOD
Ondertiteling soms niet beschikbaar of niet synchroon met beeld/geluid
Geen of slechte link van de afstandsbediening met bepaalde TV's/versterkers/soundbars
HDMI-problemen met sommige TV's/versterkers/soundbars
Netflix app dat weigert om op te starten


RE: Nieuwe tv-box - master-magic - 12-12-2018

(12-12-2018, 20:26)natte schreef: Pffg liever extra zenders

Ik geloof dat je het uitzendrechten niet wilt geloven en aanvaarden,
Wat ben je met meer zenders als dit de beeldkwaliteit naar beneden haalt???
Weer gezien op nieuwe 4K tv dat de M7 zenders echt niet zuiver zijn en veel bitrate moeten inleveren,
Moeten we dit bij Telenet ook krijgen met onze grote tv’s ???