Tv-Digitaal.info
Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? (/showthread.php?tid=3336)

Pagina's: 1 2


Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - master-magic - 02-02-2019

In Nederland bij het broertje van Telenet gaat Disney JR vanaf 1 april van het zenderaanbod weg, Disney zegt dat ze andere plannen hebben met hun aanbod.
Dat dit in belgie ook kan gebeuren zagen we al eerder met de Disney XD versie 24/24 die verdween in de Benelux.
Of dit zich doorzet zien we de komende dagen wel....


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - boulder - 02-02-2019

(02-02-2019, 00:49)master-magic schreef: In Nederland bij het broertje van Telenet gaat Disney JR vanaf 1 april van het zenderaanbod weg, Disney zegt dat ze andere plannen hebben met hun aanbod.
Dat dit in belgie ook kan gebeuren zagen we al eerder met de Disney XD versie 24/24 die verdween in de Benelux.
Of dit zich doorzet zien we de komende dagen wel....
Er wordt steeds geschreven dat die zenders het moeilijk hebben, en daarom stoppen, maar ik denk dat het ook een zekere strategie inhoudt.
De bedoeling is alleen nog maar "on demand" aan te bieden, en dan kunnen ze aanrekenen per filmpje/programma dat je afspeelt.
Dus halen ze die lineaire zenders weg, waardoor je de keuze niet meer hebt.
Wil je die programma's nog, dan moet je ze maar aanvragen, en dokken!
Zoals ik altijd gevreesd heb, gaat TV steeds duurder worden.
Het lineaire aanbod verschraalt steeds meer, en de rest komt op aanvraag.
Maar of die strategie zo succesvol is, weet ik nog niet goed.
Ik hoor van veel 20'ers, 30'ers dat ze gewoon geen TV abonnement meer nemen, maar Netflix in de plaats.


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - master-magic - 02-02-2019

daarom dat het duurder word voor kabel en IPTV bedrijven ook, hoe minder klanten hoe meer ze moeten aanrekenen voor hetzelfde te kunnen aanbieden,
de pot van kosten voor de zenders blijft hetzelfde maar het aantal klanten minder dat betalen ervoor dus moet die kost van zender rechten enz verdeeld worden over die dat nog betalen ervoor.
daardoor duurder voor iedereen en zenders die verdwijnen en ook deels dat zenders in de Benelux niet zoveel meer verdienen omdat de aanbieders het niet meer willen en kunnen betalen omdat de klanten geen tv kosten meer betalen.
het hangt beiden samen.


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - boulder - 02-02-2019

(02-02-2019, 11:02)master-magic schreef: daarom dat het duurder word voor kabel en IPTV bedrijven ook, hoe minder klanten hoe meer ze moeten aanrekenen voor hetzelfde te kunnen aanbieden,
de pot van kosten voor de zenders blijft hetzelfde maar het aantal klanten minder dat betalen ervoor dus moet die kost van zender rechten enz verdeeld worden over die dat nog betalen ervoor.
daardoor duurder voor iedereen en zenders die verdwijnen en ook deels dat zenders in de Benelux niet zoveel meer verdienen omdat de aanbieders het niet meer willen en kunnen betalen omdat de klanten geen tv kosten meer betalen.
het hangt beiden samen.
Tuurlijk, maar het is wel een wereldwijde trend.
Dat wij dat hier rapper zien dan in de grotere landen ligt er gewoon aan dat het een kleinere markt is.
Programma's ondertitelen of dubben kost evenveel of je het nu in het Nederlands of in het Spaans doet, maar je hebt wel vele keren meer Spaanstaligen dan Nederlandstaligen.
Bij satelliet zie je het nog duidelijk overigens, waar men bij TV Vlaanderen eerder transponders afbouwt dan er bijhuurt.

Maar het eindresultaat van heel die evolutie zal een veel duurder TV product worden, want je ziet dat Netflix mettertijd ook duurder wordt, ook iets dat ik altijd gezegd heb.


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - chukky2 - 02-02-2019

(02-02-2019, 11:10)boulder schreef:
(02-02-2019, 11:02)master-magic schreef: daarom dat het duurder word voor kabel en IPTV bedrijven ook, hoe minder klanten hoe meer ze moeten aanrekenen voor hetzelfde te kunnen aanbieden,
de pot van kosten voor de zenders blijft hetzelfde maar het aantal klanten minder dat betalen ervoor dus moet die kost van zender rechten enz verdeeld worden over die dat nog betalen ervoor.
daardoor duurder voor iedereen en zenders die verdwijnen en ook deels dat zenders in de Benelux niet zoveel meer verdienen omdat de aanbieders het niet meer willen en kunnen betalen omdat de klanten geen tv kosten meer betalen.
het hangt beiden samen.
Tuurlijk, maar het is wel een wereldwijde trend.
Dat wij dat hier rapper zien dan in de grotere landen ligt er gewoon aan dat het een kleinere markt is.
Programma's ondertitelen of dubben kost evenveel of je het nu in het Nederlands of in het Spaans doet, maar je hebt wel vele keren meer Spaanstaligen dan Nederlandstaligen.
Bij satelliet zie je het nog duidelijk overigens, waar men bij TV Vlaanderen eerder transponders afbouwt dan er bijhuurt.

Maar het eindresultaat van heel die evolutie zal een veel duurder TV product worden, want je ziet dat Netflix mettertijd ook duurder wordt, ook iets dat ik altijd gezegd heb.

Alles wordt duurder, ik heb nog maar 1 ding geweten wat goedkoper werd en dat zijn electrische toestellen zoals tv, ook niet alle tv s natuurlijk 

Disney XD zend in Nederland nog steeds uit!!! Ik kijk er zelfs op,dit moment nu naar.


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - chukky2 - 02-02-2019

Moeten deze zenders er wel voor ons zijn? Wat is de meerwaarde eigenlijk . 
In Vlaanderen heb je bv vtm junior, vtm kids , Ketnet .....
Nerderland op npo , rtl kids,pebble enz...
Allemaal van eigen bodem. 
Ik kan ook doorgaan met docu . Plattelands tv , evenaar ...
Waarom die buitenlandse investeerders allemaal eigenlijk he.
Nu het zo moeilijk gaat vertrekken die idd.......(voorlopig in kleine landen)


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - master-magic - 02-02-2019

(02-02-2019, 14:27)chukky2 schreef:
(02-02-2019, 11:10)boulder schreef:
(02-02-2019, 11:02)master-magic schreef: daarom dat het duurder word voor kabel en IPTV bedrijven ook, hoe minder klanten hoe meer ze moeten aanrekenen voor hetzelfde te kunnen aanbieden,
de pot van kosten voor de zenders blijft hetzelfde maar het aantal klanten minder dat betalen ervoor dus moet die kost van zender rechten enz verdeeld worden over die dat nog betalen ervoor.
daardoor duurder voor iedereen en zenders die verdwijnen en ook deels dat zenders in de Benelux niet zoveel meer verdienen omdat de aanbieders het niet meer willen en kunnen betalen omdat de klanten geen tv kosten meer betalen.
het hangt beiden samen.
Tuurlijk, maar het is wel een wereldwijde trend.
Dat wij dat hier rapper zien dan in de grotere landen ligt er gewoon aan dat het een kleinere markt is.
Programma's ondertitelen of dubben kost evenveel of je het nu in het Nederlands of in het Spaans doet, maar je hebt wel vele keren meer Spaanstaligen dan Nederlandstaligen.
Bij satelliet zie je het nog duidelijk overigens, waar men bij TV Vlaanderen eerder transponders afbouwt dan er bijhuurt.

Maar het eindresultaat van heel die evolutie zal een veel duurder TV product worden, want je ziet dat Netflix mettertijd ook duurder wordt, ook iets dat ik altijd gezegd heb.

Alles wordt duurder, ik heb nog maar 1 ding geweten wat goedkoper werd en dat zijn electrische toestellen zoals tv, ook niet alle tv s natuurlijk 

Disney XD zend in Nederland nog steeds uit!!! Ik kijk er zelfs op,dit moment nu naar.

Het ging over de 24/24 versie die niet meer uitzend, die andere word gedeeld met Veronica, maar dat zal ook niet duren, eind dit jaar komt Disney met hun eigen app en aanbod, ze willen alles daar op toespitsen,
Denk dat enkel nog Disney channel zal overblijven al kan deze ook opgedoekt worden omdat alles op hun app zit.
De doelgroep zit nu al veel op de online versies om hun afleveringen te zien...


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - master-magic - 02-02-2019

(02-02-2019, 15:11)chukky2 schreef: Moeten deze zenders er wel voor ons zijn? Wat is de meerwaarde eigenlijk . 
In Vlaanderen heb je bv vtm junior, vtm kids , Ketnet .....
Nerderland op npo , rtl kids,pebble enz...
Allemaal van eigen bodem. 
Ik kan ook doorgaan met docu . Plattelands tv , evenaar ...
Waarom die buitenlandse investeerders allemaal eigenlijk he.
Nu het zo moeilijk gaat vertrekken die idd.......(voorlopig in kleine landen)

Omdat Disney bv zelf ook wil extra verdienen naast het aanbod op Ketnet van Disney, al is dit veel verminderd,
Wie graag Disney kijkt heeft veel aan die zenders.
Pebble heeft in belgie ook uitgezonden maar is er ook mee gestopt in belgie wegens te weinig kijkers.
Die andere van Nederland kunnen we in belgie niet ontvangen bij Telenet en Proximus.
Eerst zijn het de grote zenders en de kleinere volgen ook wel nog.
Al word evenaar en plattemandstv gesteund door Telenet ook, net zoals stories tv-eclips die het veel beter doen sinds ze die 2 Amerikaanse series uitzenden.
Nog tot het eind van het jaar hebben ze die series voorlopig, daarna moeten ze weer nieuwe overeenkomsten maken en als hen dit het waard is verlengen ze nog eens voor een jaar.


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - chukky2 - 02-02-2019

(02-02-2019, 17:19)natte schreef:
(02-02-2019, 15:11)chukky2 schreef: Moeten deze zenders er wel voor ons zijn? Wat is de meerwaarde eigenlijk . 
In Vlaanderen heb je bv vtm junior, vtm kids , Ketnet .....
Nerderland op npo , rtl kids,pebble enz...
Allemaal van eigen bodem. 
Ik kan ook doorgaan met docu . Plattelands tv , evenaar ...
Waarom die buitenlandse investeerders allemaal eigenlijk he.
Nu het zo moeilijk gaat vertrekken die idd.......(voorlopig in kleine landen)

chukky mijn kids kijken daar wel naar hee

Natte heb je mijn bericht tegoei gelezen ? Ik wil dit niet afschaffen he. Ik bedoel hier mee dat onze eigen Vlaamse zenders meer dan genoeg dat allemaal aanbieden. Dat de buitenlandse zenders maar wegblijven dan he als ze niet genoeg geld meer krijgen omdat er te weinig gekeken wordt. Wij moesten  vroeger elke week wachen tot woensdag dat we een tekenfilm konden zien . En nu? Awel dan krijg je dit .......er is dus veel te veeeeeeeeeeeeeel


RE: Mogelijks Disney JR weg in de Benelux??? - master-magic - 27-02-2019

en er zijn nog providers die het melden dat de zender verdwijnt bij hen, vrees dat het in belgie ook zo word bij telenet en proximus, al beweerd telenet dat deze blijft bij hen is er een duidelijk beeld van als er zenders verdwijnen bij Ziggo (zusje of broertje van Telenet) dat deze bij telenet ook verdwijnen.
maar telenet zal dit niet beamen omdat er de laatste tijd al veel zenders zijn verdwenen en niks voor terug is gegeven en de klanten weglopen bij hen......