Tv-Digitaal.info
Voetbal bij Telenet - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Telenet (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=2)
+---- Forum: Zenderaanbod (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=41)
+---- Topic: Voetbal bij Telenet (/showthread.php?tid=378)



Voetbal bij Telenet - guyke - 16-10-2013

De Amerikaanse tv-zender Fox aast op de uitzendrechten van de Belgische competitie en komt een stap dichter bij een eigen Belgisch sportkanaal.
De zender van Rupert Murdoch heeft de uitzendrechten van het Duitse voetbal bij Telenet weggesnoept. Vanaf midden 2015 mag Fox de Duitse competitie twee seizoenen lang exclusief in ons land uitzenden. Volgend voorjaar komen ook de Belgische voetbalrechten op de markt en bij de Pro League valt te horen dat Fox wel degelijk geïnteresseerd is. Vertegenwoordigers van de vereniging van Belgische profclubs zaten al verschillende keren met de mediagroep rond de tafel.

In augustus van dit jaar startte Fox zowel in Italië als Nederland met een eigen kanaal dat vooral voetbal programmeert.


RE: Voetbal bij Telenet - master-magic - 16-10-2013

Als dat gebeurt dan is er misschien kans op verdeling van de zenders per provider zoals in Nederland,
Voor de klant zou dit een voordeel worden,
Alleen de prijs zou duurder kunnen worden.
Maar we zien nog wel als het zover komt.


RE: Voetbal bij Telenet - Dimira - 16-10-2013

Voor mij mag dan die zender er de volgende 10 jaar blijven inzitten.Dan ben je ook zeker dat je dat voetbal bij je favoriete operator kan zien.Belgacom kan evengoed dit kanaal in zijn aanbod steken vermoed ik?


RE: Voetbal bij Telenet - Kris - 16-10-2013

En de Duitse competitie zijn ze binnenkort bij Telenet ook al kwijt!! Wat blijft er dan nog over......

De Amerikaanse tv-zender Fox aast op de uitzendrechten van de Belgische competitie en komt een stap dichter bij een eigen Belgisch sportkanaal. Dat schrijft De Morgen vandaag.

De zender van Rupert Murdoch heeft de uitzendrechten van het Duitse voetbal bij Telenet weggesnoept. Vanaf midden 2015 mag Fox de Duitse competitie twee seizoenen lang exclusief in ons land uitzenden.

Volgend voorjaar komen ook de Belgische voetbalrechten op de markt en bij de Pro League valt te horen dat Fox wel degelijk geïnteresseerd is. Vertegenwoordigers van de vereniging van Belgische profclubs zaten al verschillende keren met de mediagroep rond de tafel.

In augustus van dit jaar startte Fox zowel in Italië als Nederland met een eigen kanaal dat vooral voetbal programmeert.


RE: Voetbal bij Telenet - Dimira - 16-10-2013

Ik denk en hoop dat die zender dan ook of dat daar toch een compromis mee gesmeed word dat telenet die zender in zijn aanbod neemt.Want anders via satelliet kan het niet dat die voetbal uitgezonden word,want dan zou de pro league daar nooit mee ingestemd hebben dat vooral belgisch voetbal enkel te zien is langs de gewone weg.Of dat nu later bij één/vier/vijf/2be/telenet/canvas of belgacom of nog een andere zender of operator is moet men dan maar zelf uitmaken zolang dat belgische voetbal niet op de satelliet gaat.En dat zal dus mee verhuizen denk ik.Dus denk ik ook dat dat telenet zal moeten gaan afstappen van zijn sporting pakket en binnenkort is het fox voetbal denk ik.Want ik weet nu niet er zullen al wat competities inzitten.


RE: Voetbal bij Telenet - boulder - 16-10-2013

(16-10-2013, 14:39)Dimira schreef: Ik denk en hoop dat die zender dan ook of dat daar toch een compromis mee gesmeed word dat telenet die zender in zijn aanbod neemt.Want anders via satelliet kan het niet dat die voetbal uitgezonden word,want dan zou de pro league daar nooit mee ingestemd hebben dat vooral belgisch voetbal enkel te zien is langs de gewone weg.Of dat nu later bij één/vier/vijf/2be/telenet/canvas of belgacom of nog een andere zender of operator is moet men dan maar zelf uitmaken zolang dat belgische voetbal niet op de satelliet gaat.En dat zal dus mee verhuizen denk ik.Dus denk ik ook dat dat telenet zal moeten gaan afstappen van zijn sporting pakket en binnenkort is het fox voetbal denk ik.Want ik weet nu niet er zullen al wat competities inzitten.
Fox kan met een eigen voetbalkanaal komen en dat gewoon aan alle aanbieders aanbieden.
Dan komt het op kabel, IPTV, satelliet, DVB-T2, ..., elke provider die het wil nemen kan het krijgen.
Dat systeem heeft zeker voordelen voor de kijker.
Het distributiesysteem wordt dan niet meer afhankelijk van de kanalen die je wilt zien.


RE: Voetbal bij Telenet - Dimira - 16-10-2013

Ik denk dat je dan ook meer met een pakket zit zoals je nu moet nemen.Het zou enkel misschien beter kunnen worden.Sporting kan nog blijven .Maar voor datFox pakket zouden desnoods wel eens de paketten in kleindere porties verdeeld kunnen worden.


RE: Voetbal bij Telenet - master-magic - 16-10-2013

zoals ik eerder zei,een voordeel voor de klant,want dan moeten ze niet persé bij die ene provider gaan voor de belgische voetbal en kan elke provider het toevoegen als ze genoeg geld leggen en willen toevoegen.
zie naar nederland waar dit al word toegepast,
het zijn geen goedkope die van fox Wink
en vrees dat het sporting pakket beter stop gezet word dan of goedkoper word,
want met rio kunnen ze het dan het overige aanbod van sport van sporting toevoegen bv.
voor telenet zal het niet positief overkomen dit voorval met fox.
direct hun paradepaardje kwijt aan de fox groep en bij elke provider te krijgen (als alles doorgaat).
zie dit met prime gebeuren ook nog in de toekomst.