Telenet neemt minderheidsbelang in entertainmentbedrijf Caviar Group - Afdrukversie +- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info) +-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Telenet (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=2) +---- Forum: nieuwsberichten (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=91) +---- Topic: Telenet neemt minderheidsbelang in entertainmentbedrijf Caviar Group (/showthread.php?tid=3884) |
Telenet neemt minderheidsbelang in entertainmentbedrijf Caviar Group - master-magic - 30-03-2021 Telenet heeft aangekondigd dat het een minderheidsbelang van 49 procent neemt in entertainmentbedrijf Caviar Group. Volgens de provider past het belang in Caviar in de langetermijnstrategie om binnen de Vlaamse mediasector meer structurele samenwerkingen uit te bouwen. Telenet heeft ook belangen in Streamz (50 procent, met DPG Media) en de nieuwe nationale reclameregie Ads & Data (44 procent, met Mediahuis en Proximus) en is eigenaar van productiehuizen Woestijnvis en SBS. Volgens Telenet staan de lokale inkomsten voor televisieproducenten onder druk, terwijl er internationaal veel potentieel zou zijn voor Vlaamse content. Telenet ziet in Caviar Group een speler die zowel goede content kan maken als de ervaring heeft om deze content en de talenten erachter internationaal te vermarkten. "De visie van Caviar om te vertrekken van eigen krachten uit te gaan en die maximaal lokaal en internationaal in te zetten in plaats van formats uit het buitenland te kopiƫren, is iets waar ik me volledig achter zet", aldus Telenet-CEO John Porter. "Deze mentaliteit zal leiden tot meer lokale topcontent voor onze kijkers, meer groei voor onze uitmuntende lokale talenten en meer waarde voor de Vlaamse markt. Om hier optimaal in te slagen, is er nood aan strategische samenwerkingen die voldoende schaalgrootte opleveren om sterker te staan bij de buitenlandse spelers. De participatie in Caviar past helemaal in dit plaatje." Telenet benadrukt dat deze stap niet zal leiden tot een verandering in de overeenkomsten en relaties die de bedrijven hebben met andere partijen in het medialandschap. |