Tv-Digitaal.info
Vanaf nu mogelijk om in belgie een CD kaart aan te vragen - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Digitale Aanbieders (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Andere Satelliet Providers. (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=37)
+---- Forum: Canal Digitaal Nederland (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=40)
+---- Topic: Vanaf nu mogelijk om in belgie een CD kaart aan te vragen (/showthread.php?tid=3998)



Vanaf nu mogelijk om in belgie een CD kaart aan te vragen - master-magic - 13-07-2013

Je kan vanaf vandaag in belgie een CD kaart aanvragen en bestellen met het pakket naar keuze met een instalatie pakket erbij.
meer info op de site van CD

http://www.canaldigitaal.nl/


RE: Vanaf nu mogelijk om in belgie een CD kaart aan te vragen - master-magic - 16-08-2013

Het actieve beleid van TV Vlaanderen voor verkoop aan het buitenland valt onder de M7 paraplu. Ook Canal Digitaal is onderdeel van deze holding. Niet zo verwonderlijk is derhalve dat het Nederlandse Canal Digitaal is begonnen met actieve verkoop van abonnementen aan België. Andere landen worden (nog) niet genoemd.

Belgen kunnen bij Canal Digitaal uit drie abonnementen kiezen. Naast het BasisHD pakket kan nog gekozen worden voor het Familie HD en EntertainmentHD pakket. Gezien de samenstelling van het pakket, lijkt het FamilieHD pakket op maat gesneden voor Belgen. Men biedt ook de Vlaamse zenders en de Nederlandse Omroep Brabant aan.

M7 lijkt hiermee te willen afrekenen met het straffe beleid van de overige satellietproviders die een grijze smartcard markt in stand houden en illegaal sharen van smartcards in de hand werkt. Vooralsnog lijkt Sky nog geen plannen te hebben voor het openstellen van de afzetmarkt.


RE: Vanaf nu mogelijk om in belgie een CD kaart aan te vragen - chukky2 - 28-07-2015

Vanaf deze maand is het officieel voorgesteld dat iemand van het buitenland een abo kan afsluiten op canaldigitaal . 
Via de gecertificeerde dealers kan nu ook een abonnement op een buitenlands adres geregistreerd worden en bovendien kan dit ook via een bankrekeningnummer in het buitenland worden betaald. CanalDigitaal geeft zelf nog amper tot geen ruchtbaarheid over deze mogelijkheid die sinds kort bestaat. TV Vlaanderen zou later dit jaar een vergelijkbare optie krijgen. De gecertificeerde dealers zijn echter wel geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheid en brengen dit ook actief bij hun klanten onder de aandacht.

CanalDigitaal met buitenlandpagina

De nieuwe mogelijkheden betekenen een doorbraak die voor veel klanten voordelen biedt. De ontvangst van Nederlandse zenders via satelliet wordt immers in heel Europa door veel Nederlanders gebruikt. Dat is al vanaf het begin van de beschikbaarheid van satelliettelevisie het geval. De signalen van de Astra 19,2 oost en 23,5 oost dekken het grootste deel van het Europese continent af. Ongeacht nationaliteit kan men nu, indien men permanent in het buitenland woont of daar een vakantiehuis heeft het abonnement op dat adres laten registreren. CanalDigitaal heeft voor gebruik in het buitenland (voor een extra kaart) ook al langer een speciale pagina. Die heeft met registreren op een buitenlands adres op zich weinig te maken.

Passieve abonnementen buitenland 

De functie om het adres aan te passen is inmiddels toegevoegd aan de dealerportal. Daarnaast is het voor CanalDigitaal klanten nu ook mogelijk om hun adres te wijzigen naar een buitenlands adres via Mijn CanalDigitaal. Vooralsnog is de kans klein dat CanalDigitaal het actief onder de aandacht gaat brengen. Het gaat hier om de recent door het Europese Hof van Justitie als zodanig omschreven 'passieve abonnementen'. Een term die naar voren kwam uit een uitspraak over het kunnen afsluiten van abonnementen in het buitenland. De Europese Unie wil een einde aan grensoverschrijdende beperkingen. Passief kijken betekent in dit geval dat klanten zelf actie moeten ondernemen om de adressen (door de dealers te laten) wijzigen indien zij dit wensen.


CD controleer alles zelf - natte - 07-12-2017

Zelf makkelijk een extra zenderpakket nemen? Na een verhuizing je adres wijzigen? Of online je smartcard heractiveren? Met Mijn Canal Digitaal ben je met jouw abonnement volledig ‘in control’. Hieronder staan alle mogelijkheden van jouw persoonlijke Mijn Canal Digitaal-account op een rijtje.

Nadat je een Canal Digitaal-abonnement neemt, ontvang je inloggegevens voor jouw Mijn Canal Digitaal-account. Dit is jouw gratis persoonlijke, afgesloten ruimte op de website. Hierin beheer je alles wat met jouw abonnement te maken heeft. Heb je nog geen Mijn Canal Digitaal? Maak er dan snel een aan om gebruik te maken van alle voordelen.

Persoonlijke gegevens aanpassen

Nadat je inlogt, kom je op jouw profielpagina terecht. Hier kun je jouw persoonlijke gegevens en wachtwoord aanpassen. Ben je verhuisd? Dit is de plek waar je dan jouw adres aanpast. Ook kun je hier je e-mailadres en telefoonnummer wijzigen.

Nota bekijken

In Mijn Canal Digitaal heb je makkelijk en snel inzicht in je nota’s. Je ziet meteen wat de abonnementskosten van de afgelopen maand zijn. Druk op ‘Bekijk nota’ om de details van je nota te bekijken. Je ziet dan precies hoeveel je voor welk zenderpakket betaalt. Ook weet je zo meteen of er nog een bedrag openstaat dat je nog moet betalen. Scheelt mogelijk verwarring, en dat is altijd fijn!

Je kunt nu ook je betaalachterstand inzien en voldoen via de persoonlijke omgeving. Log in met de bij jou bekende inloggegevens, ga naar ‘Nota’ en klik op ‘Betaal’. Hier kan je via iDeal, creditcard (van Visa, Mastercard en Maestro) en PayPal betalen. Ben je afgesloten? Dan sluiten we je na maximaal twee werkdagen na betaling weer aan!

Alle voordelen van Mijn Canal Digitaal op een rij:
  • Je nota’s bekijken en betalen

  • Eenvoudig je persoonlijke gegevens wijzigen

  • Je abonnement(en) inzien en beheren

  • Je (extra) smartcard registreren of heractiveren

Smartcard wijzigen:

Moet je iets regelen voor je smartcard? Ook dit kan in Mijn Canal Digitaal. Je kunt hier een extra smartcard registeren. Daarnaast kun je jouw smartcard heractiveren, wat misschien moet als het Canal Digitaal recreatieseizoen begint en je weer naar je Recreatie Basis HD-pakket gaat kijken.
Dit hoeft in principe niet, want je heractiveert je smartcard meestal ook door de tv op NPO1 of het Canal Digitaal Info & Nieuws-kanaal te zetten, dat te vinden is op kanaal 14. Zap vervolgens niet, dan kun je als het goed is binnen een half uur de zenders uit je pakket weer ontvangen. Tot slot kun je het abonnement van je losse smartcard overzetten op een geïntegreerde smartcard die in een interactieve ontvanger zit.

Zenderpakketten wijzigen

Staan er in een bepaalde maand een paar mooie sportwedstrijden op het programma? Maar kun je die niet kijken omdat de zenders hiervoor niet in je zenderpakket zitten? In Mijn Canal Digitaal kun je jouw zenderpakketten beheren. Je kunt dus makkelijk een ander zenderpakket en aanvullende zenderpakketten nemen.

Dit is eenvoudig. Bij Producten druk je op ‘Wijzig abonnement’. Vervolgens kun je jouw pakket wijzigen. Je kunt dan bijvoorbeeld overstappen van een Basis HD-pakket naar een Entertainment HD-pakket. Ook kun je aanvullende pakketten nemen, zoals Ziggo Sport Totaal of FOX Sports Eredivisie. Druk naast zo’n pakket op ‘Voeg toe’. Rechts in beeld zie je dan jouw nieuwe prijsoverzicht. Druk op ‘Ga verder met bestelling’ om verder te gaan. Vervolgens zie je precies welke veranderingen je gaat doorvoeren. Zet een vinkje bij de voorwaarden en druk op ‘Plaats uw bestelling’.

En dan? Je ontvangt spoedig een e-mail die je bestelling bevestigt. Zodra je aanvraag is verwerkt, kun je de extra zenders bekijken. Vaak is dit binnen een dag geregeld.

Zenders beveiligen met pincode

In het enorme zenderaanbod zitten ook zenders die niet bedoeld zijn voor de ogen van kinderen. Als je wilt, kun je in Mijn Canal Digitaal een pincode voor deze zenders toevoegen. Zo zijn bijvoorbeeld erotische zenders alleen te zien na het invoeren van deze viercijferige code. Het is trouwens ook mogelijk om erotische zenders uit te zetten. Ze zijn dan helemaal niet meer te bekijken.

Contractinformatie

Per smartcard bekijk je de gegevens van het abonnement dat aan deze kaart is gekoppeld. Heb je bijvoorbeeld een hoofdabonnement, met daarnaast één of meer extra abonnementen? Dan kun je per smartcard de contractinformatie bekijken. Je ziet hier de looptijd van je contract en je klantnummer. Dat laatste is handig om bij de hand te houden als je een keer met de klantenservice belt.