Tv-Digitaal.info
Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Helft Smart TV's gebruikt internet niet (/showthread.php?tid=437)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - murdock - 04-01-2014

Mijn pa zijn 32 inch smary tv is ook niet aangesloten op het internet. Bij hebben deze tv Gekocht omdat het een mooie prijs was.en ook omdat ze een mediaplayer aan boord heeft en zo kan ik mijn harde schijven eraan hangen om films te bekijken.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - zorro123 - 04-01-2014

wat de ondertiteling betreft van alle zenders (voor slechthorenden enz.),
blijkbaar op samsung smart tv, zijn 2 andere sony en zeker philips blijkbaar niet, lg wel : maar die geven aan kijk maar wat er beschikbaar is,
ook de rode vod is bij samsung met een enkele klik ergens in het menu uit te schakelen, zodat je er geen last meer van hebt (druk op de rode knop enz.),
maar je zult voor alle zekerheid toch met het net verbonden moeten zijn,
en oudere mensen die het niet kennen, zullen dit wel links laten liggen,
maar een smart tv kopen en het net niet gebruiken is net hetzelfde als een kleuren tv kopen, en verder kijken in het zwart wit


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Dimira - 05-01-2014

@Zorro;ik veronderstel dat je voor jezelf spreekt of heb ik het verkeerd?Je hoeft je daar niet voor te schamen want zelf ben ik ook niet technis aangelegd in computers en al die zaken.Als je dus een Smart wil kopen is internet 1 van de mogelijkheden die er bij is.Zie daarom ook de tread dat ook de helft het niet gebruikt.Ik heb het ook nog nooit gebruikt of geprobeerd.maar denk er aan voor die update moet je enkel verbonden zijn via wi-fi draadloos of ethernetkabel is dus met een kabel.Maar dat kan geen probleem zijn want je zit nu ook op het internet.Voorts hoef je enkel die update te doen zoals ik zei deze week via het menu van je tv.En je hoeft dus niets via internet van je tv te doen.En anders moet je dat natuurlijk allemaal via usb gaan doen maar dit is veel ingewikelder vind ik.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - zorro123 - 05-01-2014

(05-01-2014, 00:12)Dimira schreef: @Zorro;ik veronderstel dat je voor jezelf spreekt of heb ik het verkeerd?Je hoeft je daar niet voor te schamen want zelf ben ik ook niet technis aangelegd in computers en al die zaken.Als je dus een Smart wil kopen is internet 1 van de mogelijkheden die er bij is.Zie daarom ook de tread dat ook de helft het niet gebruikt.Ik heb het ook nog nooit gebruikt of geprobeerd.maar denk er aan voor die update moet je enkel verbonden zijn via wi-fi draadloos of ethernetkabel is dus met een kabel.Maar dat kan geen probleem zijn want je zit nu ook op het internet.Voorts hoef je enkel die update te doen zoals ik zei deze week via het menu van je tv.En je hoeft dus niets via internet van je tv te doen.En anders moet je dat natuurlijk allemaal via usb gaan doen maar dit is veel ingewikelder vind ik.

en hoe ga jij smartapps van de website op uw smart tv zetten zonder verbinding ??
of ga je alles doen met usb, dubbel werk


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - murdock - 05-01-2014

Ik ben ermee niet akkoord, als bv een 3D tv kwa kwaliteit en prijs voordeliger is dan zou ik deze ook kopen. Mijn volgende tv word een smart tv, niet voor internet want daar heb ik mijn pc,tablet smartphone voor maar vooral omdat deze tv, s een, media player hebben ingebouwd en dan moet geen externe meer hebben. Films huren zou ik er ook niet meer doen want daar heb ik goedkopere bronnen voor. Maar dat sommige zeggen dat je dan beter geen koopt vind ik onzin want mijn pa was goed koper met zo een tv toen omdat deze toen in promotie stond.ik zou zeker de apps proberen
deze over verkeer , nieuws enzz.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - zorro123 - 05-01-2014

(05-01-2014, 01:50)murdock schreef: Ik ben ermee niet akkoord, als bv een 3D tv kwa kwaliteit en prijs voordeliger is dan zou ik deze ook kopen. Mijn volgende tv word een smart tv, niet voor internet want daar heb ik mijn pc,tablet smartphone voor maar vooral omdat deze tv, s een, media player hebben ingebouwd en dan moet geen externe meer hebben. Films huren zou ik er ook niet meer doen want daar heb ik goedkopere bronnen voor. Maar dat sommige zeggen dat je dan beter geen koopt vind ik onzin want mijn pa was goed koper met zo een tv toen omdat deze toen in promotie stond.ik zou zeker de apps proberen
deze over verkeer , nieuws enzz.

voorlopig is 3D niets voor mij, tenzij in de toekomst het er gewoon bij in zit (maar dit is met alles zo),
trouwens verkopen ze nog schermen van 2013 zonder dat er internetgebruik opstaat ?


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - master-magic - 05-01-2014

denk dat er nog zijn,die goedkope merken soms.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - zorro123 - 05-01-2014

(05-01-2014, 04:24)master-magic schreef: denk dat er nog zijn,die goedkope merken soms.

wie weet, maar toch ? de verschilende tv's : alleen de prijzen waarover men het heeft zijn blijkbaar van een paar jaar geleden, want die zijn gezakt

(05-01-2014, 05:28)zorro123 schreef:
(05-01-2014, 04:24)master-magic schreef: denk dat er nog zijn,die goedkope merken soms.

wie weet, maar toch ? de verschilende tv's : alleen de prijzen waarover men het heeft zijn blijkbaar van een paar jaar geleden, want die zijn gezakt

het voordeel van samsung, lg of er nog zijn ?? = dat buiten teletext ook ondertiteling naar keuze (bijvoorbeeld nederlands) op alle zenders,
Maar of je nu buiten ondertitteling teletext 888, dat aparte ondertiteling internet voor nodig hebt of niet ?


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Dimira - 05-01-2014

(05-01-2014, 01:50)murdock schreef: Ik ben ermee niet akkoord, als bv een 3D tv kwa kwaliteit en prijs voordeliger is dan zou ik deze ook kopen. Mijn volgende tv word een smart tv, niet voor internet want daar heb ik mijn pc,tablet smartphone voor maar vooral omdat deze tv, s een, media player hebben ingebouwd en dan moet geen externe meer hebben. Films huren zou ik er ook niet meer doen want daar heb ik goedkopere bronnen voor. Maar dat sommige zeggen dat je dan beter geen koopt vind ik onzin want mijn pa was goed koper met zo een tv toen omdat deze toen in promotie stond.ik zou zeker de apps proberen
deze over verkeer , nieuws enzz.

Dat is het hem ook dat staat toch duidelijk in de tread dat de helft dat internet niet gebruikt.Internet is maar 20% wat je met zo een tv kan doen.Er zijn nog heel wat andere zaken maar dan moet ik een andere tread openen.

(04-01-2014, 22:55)zorro123 schreef: wat de ondertiteling betreft van alle zenders (voor slechthorenden enz.),
blijkbaar op samsung smart tv, zijn 2 andere sony en zeker philips blijkbaar niet, lg wel : maar die geven aan kijk maar wat er beschikbaar is,
ook de rode vod is bij samsung met een enkele klik ergens in het menu uit te schakelen, zodat je er geen last meer van hebt (druk op de rode knop enz.),
maar je zult voor alle zekerheid toch met het net verbonden moeten zijn,
en oudere mensen die het niet kennen, zullen dit wel links laten liggen,
maar een smart tv kopen en het net niet gebruiken is net hetzelfde als een kleuren tv kopen, en verder kijken in het zwart wit
Als je niet te ver weg woonde kon je hier even komen zien.Ik heb een Samsung.Dan weet jij meer dan ik van die rode knop en vod.Maar ja dat begrijp ik best want ik heb in feite geen service gekregen bij mijn bestelling.

(05-01-2014, 03:50)zorro123 schreef:
(05-01-2014, 01:50)murdock schreef: Ik ben ermee niet akkoord, als bv een 3D tv kwa kwaliteit en prijs voordeliger is dan zou ik deze ook kopen. Mijn volgende tv word een smart tv, niet voor internet want daar heb ik mijn pc,tablet smartphone voor maar vooral omdat deze tv, s een, media player hebben ingebouwd en dan moet geen externe meer hebben. Films huren zou ik er ook niet meer doen want daar heb ik goedkopere bronnen voor. Maar dat sommige zeggen dat je dan beter geen koopt vind ik onzin want mijn pa was goed koper met zo een tv toen omdat deze toen in promotie stond.ik zou zeker de apps proberen
deze over verkeer , nieuws enzz.

voorlopig is 3D niets voor mij, tenzij in de toekomst het er gewoon bij in zit (maar dit is met alles zo),
trouwens verkopen ze nog schermen van 2013 zonder dat er internetgebruik opstaat ?

Als je geen Smart koopt zal er zo al geen internet mee inbegrepen zijn.En waarschijnlijk zal 3D er met de tijd weer verdwijnen,omdat er te wijnig interesse is.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - zorro123 - 05-01-2014

@dimira : hoe je dit uitzet op een 2013 tv : voorbeeld