Tv-Digitaal.info
Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Helft Smart TV's gebruikt internet niet (/showthread.php?tid=437)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Dimira - 07-01-2014

(07-01-2014, 20:55)murdock schreef: Dimra,geeft jou tv 300 euro gekocht. Welk type van samsung heb jij nu ook alweer?

Nee,die van mij 3000€ een UE55ES8000


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - zorro123 - 07-01-2014

CES: Slag om het TV OS is nu echt begonnen

Panasonic is de volgende televisiefabrikant die bestaande systeemsoftware adopteert voor zijn toekomstige televisies. Na Philips met Android en LG met WebOS komt het Japanse bedrijf met Firefox OS. Panasonic heeft daartoe een contract met ontwikkelaar Mozilla getekend. Firefox OS is geheel gebaseerd op HTML5, waardoor geen ingewikkelde aanpassingen voor software nodig zijn. Het OS is ontwikkeld voor goedkopere smartphones, maar FFOS TV wordt een speciale variant. Hoe die er precies uit gaat zien is nog niet bekend. Mozilla en Panasonic gaan de software gezamenlijk ontwikkelen.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - murdock - 08-01-2014

(07-01-2014, 21:07)Dimira schreef:
(07-01-2014, 20:55)murdock schreef: Dimra,geeft jou tv 300 euro gekocht. Welk type van samsung heb jij nu ook alweer?

Nee,die van mij 3000€ een UE55ES8000

Dat is idd een zeer dure tv jij hebt , zou ik persoonlijk nooit kopen omdat je er dan te lang moet mee doen. Wat is jou levensverwachting ervan? Want ik denk binnen een 2a3 jaar de 4K wel zal doorbreken zeker? mijn keuze voor het ogenblik zou gaan naar deze samsung de UEF46F6510 prijs 949 euro


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Dimira - 08-01-2014

(08-01-2014, 04:06)murdock schreef:
(07-01-2014, 21:07)Dimira schreef:
(07-01-2014, 20:55)murdock schreef: Dimra,geeft jou tv 300 euro gekocht. Welk type van samsung heb jij nu ook alweer?

Nee,die van mij 3000€ een UE55ES8000

Dat is idd een zeer dure tv jij hebt , zou ik persoonlijk nooit kopen omdat je er dan te lang moet mee doen. Wat is jou levensverwachting ervan? Want ik denk binnen een 2a3 jaar de 4K wel zal doorbreken zeker? mijn keuze voor het ogenblik zou gaan naar deze samsung de UEF46F6510 prijs 949 euro


op zulk vlak kan ik dat moeilijk zeggen ik ben ook geen ingenieur maar ik denk dat zulke tv's zeker 5à10 jaar kunnen meegaan.Er kan mischien wel eens iets mis zijn maar dan is dit niet te vergijken met die oude bakken van vroeger.Trouwens Ze zal veel moeten gebeuren of er staat tegen dat ik 50 word al een grotere.Dan kan ik er tenminste nog even van genietenBig Grin


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - master-magic - 08-01-2014

Die beeldbuis tvs van vroeger gingen veel langer mee dan de platte tvs van nu.
Waar je vroeger met een sbr TV bv 20 jaar kon doen heb je er nu tegenwoordig al 2 a 3 versleten.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Dimira - 08-01-2014

(08-01-2014, 18:19)master-magic schreef: Die beeldbuis tvs van vroeger gingen veel langer mee dan de platte tvs van nu.
Waar je vroeger met een sbr TV bv 20 jaar kon doen heb je er nu tegenwoordig al 2 a 3 versleten.

Dan zal ik met m'n 5à10 wel goed zitten zekerBig Grin
master even uit nieuwschierigheid ik weet wel dat die oude vrakken lang meegingen al sprong er wel eens een lamp of zo iets maar dat was in die tijd normaal.Maar hoe weet jij dat die platte vijgen dan een veel kortere levens duur hebben?Want deze kunnen misschien ook 20 jaar mee.De techniek word ook beter en het materiaal ook.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - Dimira - 08-01-2014

(08-01-2014, 21:56)natte schreef:
(08-01-2014, 18:19)master-magic schreef: Die beeldbuis tvs van vroeger gingen veel langer mee dan de platte tvs van nu.
Waar je vroeger met een sbr TV bv 20 jaar kon doen heb je er nu tegenwoordig al 2 a 3 versleten.

das waar mijn plasma samsung maar 2 jaar oud

Een plasma is nu ook niet een tv van 3cm dik of nog dunner want die bestaan ook al.Ik bedoel vijgen.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - murdock - 09-01-2014

Dat hangt af hoeveel je tv speelt per dag,mijn schoonma heeft een lcd gehad van uit de aldi,was nog geen medion het merk ervoor.deze speelde van 13uur tot 24h en heeft het een 9a10 jaar uit gehouden.
Probleem is dat vroeger niet veel veranderde in de tv,als je tv nu 5 jaar oud is ben je blij hij stuk gaat want dan ben jetetug mee met je tijd,kwa beeldkwaliteit enzzz.mijne lcd van sony word dit deze zomer 5 jaar.
Is het nu ook niet onze tv meer uuren speelt buiten vroeger onze beeldbuis tv,s?


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - master-magic - 09-01-2014

(08-01-2014, 20:43)Dimira schreef:
(08-01-2014, 18:19)master-magic schreef: Die beeldbuis tvs van vroeger gingen veel langer mee dan de platte tvs van nu.
Waar je vroeger met een sbr TV bv 20 jaar kon doen heb je er nu tegenwoordig al 2 a 3 versleten.

Dan zal ik met m'n 5à10 wel goed zitten zekerBig Grin
master even uit nieuwschierigheid ik weet wel dat die oude vrakken lang meegingen al sprong er wel eens een lamp of zo iets maar dat was in die tijd normaal.Maar hoe weet jij dat die platte vijgen dan een veel kortere levens duur hebben?Want deze kunnen misschien ook 20 jaar mee.De techniek word ook beter en het materiaal ook.

de leds die ze er insteken hebben ook een bepaalde levensduur en word meestal ook meegedeeld in het boekje of op de site van. het toestel hoelang de TV in theorie meegaat.
heeft veel te zien met hoe lang je TV speelt per dag en andere dingen.
maar je mag rekenen op een 5 a 8 jaar in theorie,
in de praktijk kan dit langer zijn of korter.


RE: Helft Smart TV's gebruikt internet niet - master-magic - 09-01-2014

(09-01-2014, 00:51)murdock schreef: Is het nu ook niet onze tv meer uuren speelt buiten vroeger onze beeldbuis tv,s?

nee heeft er niks mee te maken,de tvs van vroeger gingen langer mee omdat de componenten veel beter waren dan nu en ook omdat een beeldbuis veel langer mee ging (als die niet sprong)
nu worden de tvs allemaal snel snel in elkaar gestoken en komen er veel vanuit buitenland waar het allemaal gemaakt word tegen een laag loon ene.
vroeger had je bv Philips in Belgie en Nederland waar men ook tvs maakte en andere merken daar ook soms passeerden.
toen werd daar nog tijd ingestoken om te maken,en werden die meestal in de winkel bij de plaatselijke TV verkoper gemaakt,
nu als een TV kapot is word die meestal opgestuurd naar de fabriek zelf.