Tv-Digitaal.info
Telenet denkt aan eigen voetbalzender - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: Telenet denkt aan eigen voetbalzender (/showthread.php?tid=539)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - zorro123 - 12-05-2014

(12-05-2014, 01:53)master-magic schreef:
(11-05-2014, 11:03)natte schreef: belgacom en telenet moeten niet kwijken. ze hebben zelf ons om beurt zo liggen gehad. daarom liever fox en dan op tvv,tel,belga en andere voor iedereen zoals in holland kijk betv en zo

Met resultaat dat duurder word

en ze geven blijkbaar ook al wielrennen op 24 en 25 mei :
aangekondigd voor de grote prijs formule 1 van spanje : Op 24 en 25 mei wordt voor de derde keer de World Ports Classic (2.1) gereden. De tweedaagse tussen de havensteden Rotterdam en Antwerpen belooft opnieuw een koers voor de snelle mannen en de vrijbuiters te worden.
Rit 1 : Rotterdam - Antwerpen (195 km)
Rit 2 : Antwerpen - Rotterdam (159 km)

en wat de Jupiler Pro League betreft zouden ze wachten tot de laatste dag, eer men een (mogelijk) bod brengt,
tenslotte de voetbalbond heeft hun ook aan het lijntje gehouden, enfin nog tijd tot donderdag, en voor die tijd is het allemaal speculeren,
en ze zullen wel rekening houden met hun 205 000 sporting telenet klanten


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - Dimira - 12-05-2014

(12-05-2014, 03:49)zorro123 schreef:
(12-05-2014, 01:53)master-magic schreef:
(11-05-2014, 11:03)natte schreef: belgacom en telenet moeten niet kwijken. ze hebben zelf ons om beurt zo liggen gehad. daarom liever fox en dan op tvv,tel,belga en andere voor iedereen zoals in holland kijk betv en zo

Met resultaat dat duurder word

en ze geven blijkbaar ook al wielrennen op 24 en 25 mei :
aangekondigd voor de grote prijs formule 1 van spanje : Op 24 en 25 mei wordt voor de derde keer de World Ports Classic (2.1) gereden. De tweedaagse tussen de havensteden Rotterdam en Antwerpen belooft opnieuw een koers voor de snelle mannen en de vrijbuiters te worden.
Rit 1 : Rotterdam - Antwerpen (195 km)
Rit 2 : Antwerpen - Rotterdam (159 km)

en wat de Jupiler Pro League betreft zouden ze wachten tot de laatste dag, eer men een (mogelijk) bod brengt,
tenslotte de voetbalbond heeft hun ook aan het lijntje gehouden, enfin nog tijd tot donderdag, en voor die tijd is het allemaal speculeren,
en ze zullen wel rekening houden met hun 205 000 sporting telenet klanten

Die kijken toch niet enkel eerste klasse?Want dat is het kl systheem bij telenet dat je alles er bij moet nemen.En dit heb ik hen duidelijk gemaakt toen ik ben vertrokken.Toen vroegen ze het mij waarom ga je weg en, ik heb gezegd omdat het sporting paket veel te duur is.Misschien hadden ze het dit jaar nog iets duurder kunnen maken en F1 er kunnen bijsteken.Waarom kon men niet die belgische competitie in een apart boeket stoppen voor mensen die enkel daar interesse in hebben en niet in buitenlands voetbal want die bestaan er ook en dit verkoopt veel beter.Wie koopt nu een duur abonnement met al dat voetbal waar maar een beetje in zit waarvoor jij in geïnteresseerd bent en voor al die andere troep moet jij ook betalen waar je niets aan hebt.


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - zorro123 - 14-05-2014

Pro League overweegt eigen zender

Als Telenet niet biedt op de uitzendrechten, dreigt een fiasco voor het Belgische eersteklassevoetbal. Een plan B zou worden voorbereid, waarbij de Pro League het voetbal zelf uitzendt.
Nog tot 15 mei, komende donderdag, mogen geïnteresseerde mediabedrijven een bod uitbrengen op de uitzendrechten van het Belgische eersteklassevoetbal. Maar er wordt nog steeds gepokerd op het scherp van de snee. Telenet heeft ergens in de voorbije weken een mail gestuurd naar de eersteklasseclubs om hen te melden dat ze niet zouden bieden op de exclusieve rechten voor het voetbal.

‘De schrik zit erin’, zegt een topman uit de tv-sector. De Pro League zou ondertussen, volgens verscheidene bronnen, werken aan een plan B, voor indien Telenet voet bij stuk zou houden. Daarbij zou de Pro League een eigen voetbalzender uit de grond stampen, wellicht in samenwerking met een productiehuis, en die rechtstreeks aan de kijkers aanbieden. De twee productiehuizen die momenteel de voetbaluitzendingen verzorgen, Woestijnvis en TV Bastards, zouden ...
enz. :

De geïnteresseerde zenders kunnen nog tot donderdagmiddag 12 uur hun bod neerleggen bij de Pro League. Daarna zullen de biedingen bekeken en opgelijst worden. Vervolgens wordt vrijdag om 11 uur de Algemene Vergadering samengeroepen, waarop de leden zullen stemmen. Zoals gebruikelijk stemmen de zestien clubs die het huidige seizoen in eerste klasse afgewerkt hebben: dus ook Bergen (dat volgend seizoen degradeert) en bijvoorbeeld niet KVC Westerlo (dat volgend seizoen promoveert).


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - Dimira - 14-05-2014

Ik zeg het nog eens voor de prijs die je betaald bij belgacom heb je veel meer gezien dan dat je je bij telenet plat betaald.Want ik denk een mens die bij belgacom klant is of bij telenet heeft niet twee of vier ogen meer gekregen van god de vader dan bij belgacom om een tweede of derde match te volgen.Dus met deze verstande is het aantal keuzes waar men kan tussen kiezen bij telenet groter,maar heel dat abonnement trekt op niets omdat niemand naar al die wedstrijden kan zien.Ik heb het vroeger genomen voor het belgische voetbal maar zou het nooit meer doen,ook al valt het volgend jaar weg bij belgacom.Dan zie ik liever de Proximus leaque


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - Dimira - 14-05-2014

(14-05-2014, 16:49)natte schreef: Dit lijkt sterk op het eredevisietv verhaal van Holland. Het was toch niet zo winstgevend als de clubs dachten en is in handen gekomen van fox. Ik prefereer dus toch een sterkere provider.
Raar dat Belgacom niet reageert op veto van hun tegenpartij Telenet.

Telenet legt volgens mij gewoon heel die boel zo lang mogelijk lam tot dat belgacom reageerd,maar dat doen ze niet want daar heb ik al naar geïnformeerd.Of er zou nog snel iets moeten veranderen maar ik betwijfel het.


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - zorro123 - 15-05-2014

Tv-uitzendrechten: de inzet is hoog, het spel nog niet gespeeld

Er werd de jongste dagen koortsachtig gebeld, gemaild en vergaderd in de Belgische audiovisuele sector. Op het spel staan de uitzendrechten van het Belgische eersteklassevoetbal. Vanmiddag om 12 uur moeten alle kandidaten hun bod hebben uitgebracht, maar gisterwas nog lang niet duidelijk wie er zou bieden, laat staan hoe hoog. De hamvraag is wat de meest kapitaalkrachtige speler – Telenet, de huidige houder van de rechten – gaat doen. Telenet houdt bij hoog en bij laag vol dat het niet wil bieden op exclusieve rechten, maar houdt de listige John Porter nog een slag om de arm?

1.Een Pro League-zender
Wat? De Pro League maakt zelf een zender, die via de tv-distributeurs wordt verdeeld.
Waarschijnlijkheid? Neemt toe. De Pro League zou zich voorbereiden op dit scenario, voor het geval Telenet geen bod uitbrengt. Er zouden al productiehuizen zijn aangesproken om zo’n zender uit de grond te helpen starten. Woestijnvis en TV Bastards, die nu de wedstrijden capteren, zouden het meest in aanmerking komen voor zo’n scenario. Telenet, Belgacom en Voo zouden waarschijnlijk ingaan op zo’n formule. Zo verliezen zij het voetbal niet uit hun aanbod, maar moeten er minder voor betalen dan wanneer ze de rechten exclusief zouden kopen

Gevolgen voor de kijker :
Weinig, de pro-leaguewedstrijden verhuizen mogelijk van Sporting Telenet naar een nieuw kanaal, maar u moet niet van distribiteur of decoder veranderen.
bron : De Standaard

in ieder geval als dit scenario doorgaat : by by pro-league, daar nog eens apart gaan voor bij betalen, in geen duizend............


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - master-magic - 15-05-2014

Gelieve te stoppen met mensen te betrekken in uw reacties natte.
Onnodige reacties kan een topic missen.
En ook eens uw fouten leren verbeteren want er staan veel foute namen in uw reactie Wink


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - zorro123 - 16-05-2014

het komt maar niet goed met de verkoop van de televisierechten voor het belgisch voetbal,
de pro league kreeg geen enkel bod binnen voor exclusieve rechten, en gaat nu individuele onderhandelingen opstarten,
met de kandidaten voor niet-exclusieve uitzendrechten
na de tweede onderhandelingsronde, die dus de komende weken plaats vindt,
zal opnieuw een algemene vergadering belegd worden,
waarop de knoop eventueel doorgehakt wordt, een datum voor die vergadering werdt nog niet vastgelegd
De Tijd


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - tontol36 - 16-05-2014

Veel krijgen is niet genoeg, 't moet meer zijn, wel dan krijg je niks !


RE: Telenet denkt aan eigen voetbalzender - Dimira - 16-05-2014

(16-05-2014, 17:00)tontol36 schreef: Veel krijgen is niet genoeg, 't moet meer zijn, wel dan krijg je niks !

Interesse heb ik in die 1ste klasse toch niet meer.Dan betaal ik wel die 10€ voor het spaanse waar je bijna dagelijks matchen bij kan zien + de italliaanse.Dat is heel wat beter dan dat niveau van bij ons.Tweedeklassers zijn soms prettiger om naar te zien.Want je moet nemen als er nog meer voetbal gaat bijkomen gaat dit toch duurder worden want het zal niet blijven dan denk ik in de huidige formule van wedstrijden dat telenet mag kiezen welke zij wil.Want dan zal belgacom deze keer zeggen dat ze niet mee doen ik heb het in een vorig bericht al gezegd,en zie je wel ze hebben niet toegehapt.Wie had er nu gelijk?Maar ja dat kan ook weer verwijdert zijn als je hier de waarheid durft zeggenDodgy