Tv-Digitaal.info
ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - Afdrukversie

+- Tv-Digitaal.info (https://tv-digitaal.info)
+-- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Toogpraat (https://tv-digitaal.info/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Topic: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan (/showthread.php?tid=622)

Pagina's: 1 2

ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - natte - 15-03-2014

lees maar mee:
TV-aanbieders zijn vooralsnog huiverig als het om het omarmen van de nieuwe beeldtechniek Ultra HD gaat. Dat bleek tijdens een forumdiscussie tijdens een satellietconferentie in Washington.

Er zijn enkele redenen waarom internationale tv-aanbieders nog terughoudend met Ultra HD omgaan. Als eerste is de onzekerheid over de productiestandaard 4K. Deze specificaties voor 4K zijn nog definitief vastgelegd. Daarnaast zijn er twijfels of kijkers de echte toegevoegde waarde van Ultra HD wel kunnen zien. Om de echte voordelen van Ultra HD ten opzichte van Full HD volgens recente berekeningen op een kijkafstand van vier meter een televisiescherm met een beelddiagonaal van maar liefst 165 inch – ruim vier meter – gebruikt worden. De prijzen van Ultra HD-televisies gaan de komende tijd snel naar beneden maar het gaat hierbij hoofdzakelijk om modellen tussen de 32 en 65 inch.

GEEN VERDIENMODEL

Wat voor tv-aanbieders echter het grootste struikelblok lijkt, is het verdienmodel van Ultra HD. De topman van Disney ABC Television Group was hierin het meest uitgesproken. "Ik blijf mijn managementteam op het hart drukken: toon mij het businessmodel van Ultra HD”, aldus Vince Roberts.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - boulder - 15-03-2014

(15-03-2014, 11:29)natte schreef: "Ik blijf mijn managementteam op het hart drukken: toon mij het businessmodel van Ultra HD”, aldus Vince Roberts.
Ik denk dat ze Ultra HD voor de thuiskijker er enkel gaan kunnen doorduwen als ze het opdringen aan de gebruiker.
Een paar methodes die ik voorzie :

* De HVC (H.265) codec inzetten, ook voor niet-ultra HD zenders.
Vergelijk het met de MPEG4 (H.264) codec die men bij TV Vlaanderen ook gebruikt voor SD zenders.
Het spaart bandbreedte, maar verplicht de gebruiker ook om een nieuwe ontvanger te kopen, en als die HVC aankan, zal die ook el Ultra HD aankunnen.

* Bepaalde zenders enkel aanbieden in SD en in Ultra HD.
De kijker moet het dan stellen met een zwak SD beeld, of ineens voor Ultra HD gaan.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - natte - 15-03-2014

ok maar boulder wat dan met de hdkanalen dadelijk weg niet iedereen heeft direkt een uhdzender. allee ik de eerste 5 jaar toch niet

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - boulder - 15-03-2014

(15-03-2014, 14:19)natte schreef: ok maar boulder wat dan met de hdkanalen dadelijk weg niet iedereen heeft direkt een uhdzender. allee ik de eerste 5 jaar toch niet
Ik zeg niet dadelijk, maar geleidelijk aan.
Ik zie immers niet hoe je HD eigenaars anders zomaar gaat overtuigen om te upgraden naar UltraHD, tenzij mensen met een reuzenbeeldscherm.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - natte - 15-03-2014

(15-03-2014, 15:19)boulder schreef:
(15-03-2014, 14:19)natte schreef: ok maar boulder wat dan met de hdkanalen dadelijk weg niet iedereen heeft direkt een uhdzender. allee ik de eerste 5 jaar toch niet
Ik zie immers niet hoe je HD eigenaars anders zomaar gaat overtuigen om te upgraden naar UltraHD, tenzij mensen met een reuzenbeeldscherm.
ja maar als je allen maar verschil ziet op 165 inch dat geraakt hier nog niet binnen

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - guyke - 16-03-2014

(15-03-2014, 21:21)natte schreef:
(15-03-2014, 15:19)boulder schreef:
ja maar als je allen maar verschil ziet op 165 inch dat geraakt hier nog niet binnen

De meeste zenders zijn nog in SD en op HD zenders wordt bijlange na nog niet alles in HD uitgezonden.
En dan praten ze al over Ultra HD, dat ze er eerst eens voor zorgen dat echte HD wordt gegeven in plaats van geupscaled.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - boulder - 16-03-2014

(15-03-2014, 21:21)natte schreef: ja maar als je allen maar verschil ziet op 165 inch dat geraakt hier nog niet binnen
Ik zeg toch dat ze net daarom het door je strot zullen proberen door gewoon HD af te bouwen, zodat je moet kiezen tusen SD en Ultra HD ?
Het verschil tussen SD en Ultra HD is wel goed zichtbaar, ook als het een kleiner scherm is.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - boulder - 16-03-2014

(16-03-2014, 00:23)guyke schreef: De meeste zenders zijn nog in SD en op HD zenders wordt bijlange na nog niet alles in HD uitgezonden.
En dan praten ze al over Ultra HD, dat ze er eerst eens voor zorgen dat echte HD wordt gegeven in plaats van geupscaled.
Alsof de makers van TV toestellen de zaken doen om jou tevreden te stellen, ze zoeken naar redenen om je te overtuigen om weer een nieuw TV toestel te kopen.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - Dreekes - 16-03-2014

Inderdaad Guyke, alles gaat véél te vlug tegenwoordig. Waar is de tijd toen we nog rustig van een zwart-wit televisie konden overstappen naar een kleurentelevisie. We waren jaaaaaren gerust. Nu, als je nu iets moderns koopt, is het morgen al achterhaald. De televisiemakers lopen hun eigen voorbij...3D werd een gigantische flop. M'n spreekt inderdaad al van een UltraHD, terwijl de gewone HD nog maar met mondjesmaat wordt toegepast. M'n heeft bij wijze van spreken nog maar een handvol HD-zenders op de kabel. Als al de zenders om te beginnen eens leren in HD uit te zenden, dat m'n dan zou overschakelen naar iets nieuws (UltraHD) dan zou m'n het nog kunnen begrijpen... Terwijl ze iets nieuws uitvinden willen ze morgen al met iets anders voor de dag komen. Dat is een baby leren lopen alvorens ie nog maar kan stappen .En dan valt ie natuurlijk, zo ook met 3D. De zenders en de kabelmaatschappijen krijgen de tijd niet om zich aan te passen. Man man man... waar is de tijd van vroeger, toen iedereen nog geen stress kende...En de mensen waren véél gelukkiger met een handvol zenders dan nu met 150 waar we nog onze gading niet in vinden.

RE: ultrahdtv tv aanbieders huiveren ervan - natte - 16-03-2014

(16-03-2014, 12:15)boulder schreef:
(15-03-2014, 21:21)natte schreef: ja maar als je allen maar verschil ziet op 165 inch dat geraakt hier nog niet binnen
Ik zeg toch dat ze net daarom het door je strot zullen proberen door gewoon HD af te bouwen, zodat je moet kiezen tusen SD en Ultra HD ?
Het verschil tussen SD en Ultra HD is wel goed zichtbaar, ook als het een kleiner scherm is.

mijn strot is zo breed nietBig Grin